Hoe vertel je het de rest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Doowske, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Ik ben benieuwd naar alle dames die het (grote) nieuws gaan vertellen aan hun familie en vrienden...

Ben benieuwd hoe iedereen op zijn manier het verteld.

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Vanwege de afstand heb ik het mijn moeder via de telefoon verteld, ik was toen 4 weken zwanger, mijn beste vriendin wist het op de dag an de test :p vader van mijn vriend woont op de hoek die gaven we de test als kadootje :)
    Mijn zussen heb ik het verteld toen ik 6 weken zwanger was, door de afstand zien we elkaar 1x in de 2 a 3 maanden, dus toen ik mijn zus begroete zei ik, hoe gaat het met mijn liefste tante :) drong nog niet helemaal door maar na 1 sec wel :p

Mijn vrienden had ik die week daarop verteld.
    De reden waarom ik het zo vroeg vertelde is dat ik het niet geheim wou houden, en mijn vreugde met iedereen wou delen.
    Ook toen het mis heel steun van mijn vrienden en familie gehad.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    bij ons wisten een aantal mensen dat we in het ziekenhuis liepen dus bij mijn vader, zus en zwager hebben we een bord met beschuit met muisjes onder hun neus gehouden met voor beide een vacature voor m'n vader een klus opa gezocht en voor m'n zus en zwager een vacature voor knuffel oompie en tantie.

voor m'n schoonouders hebben we een EHBO (eerste hulp bij oppassen) koffertje gemaakt.

en de mensen die wisten dat we in het ziekenhuis hebben gelopen die hebben we gebeld..
    en over ongeveer een maandje vertellen we het de rest van de familie ook...

4. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    We hebben het mijn ouders en schoonouders, Zus + zwager en zwager+ schoonzus verteld met 5 weken. De rest van de familie wist het rond de 3 maanden pas. Mijn ouders en schoonouders hebben we een fotolijstje met een gedichtje gegeven. Mijn zus hebben we gebeld wegens omstandigheden toen. En mijn zwager hebben we een knuffel met gedichtje gegeven waarin stond of ze op de knuffel wouden passen tot de baby geboren was.

5. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Wij willen eigenlijk onze neefjes (beide in de andere familie) een shirtje aantrekken met de tekst:
    het is pas 5 weken, maar ik wil zeggen dat ik op een neefje of nichtje reken.
    We vertellen het onze ouders en broers en zus. Mijn beste vriendin heeft direct een foto van de test doorgestuurd gekregen.

6. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb het mijn ouders verteld door plots babysokjes op tafel te zetten. Zo hebben we het ook de schoonouders verteld. De rest zeggen we het pas na de eerste echo.

7. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    Wij hebben mijn ouders een liefste oma/opa speen gegeven als cadeautje.
    schoonouders gewoon verteld. In die cultuur maken ze er niets bijzonders van.
    en de rest gewoon verteld.

8. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Leuk hoe iedereen het weer op een andere manier vertel...

Nu maar is hoe wij het gaan vertellen:

Wij maken een paar dozen 1 hele grote voor me vader 1 voor me moeder, schoonzus en broer en 1tje voor me schoonvader.
    Hier in komen baby sokjes met i(L) Opa ,Oma en me schoonzus en broer krijgen een envelop in de doos.
    Deze dozen pakken we helemaal in met inpak papier en geven we met oud en nieuw als iedereen elkaar gelukkig nieuw jaar heeft gewenst..

SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het noodgedwongen heel vroeg aan wederzijdse ouders en broers verteld. En omdat het eigenlijk een beetje zorgelijk was, hebben we de situatie wat opgevrolijkt met een cadeautje.
    Ouders en broers hebben op hun beurt ook weer behoorlijk wat mensen ingelicht.:D
    Hebben zelf het nieuws nog wel aan een paar goede vrienden verteld, maar gewoon tamelijk fantasieloos in het trant van: we verwachten een baby.:)

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Als het ooit zover is..... Wij eten regelmatig met zussen en aanhang bij mijn ouders. Ik wil dan eigenlijk een verhaaltje in het oor fluisteren van mijn zwager met daarin verwerkt dat wij zwanger zijn. Dit moet dan 1 voor 1 naar de ander worden door gefluisterd. Uiteraard mogen ze geen vragen stellen of hardop praten :) Als laatste komt dit bij mijn vader en moeder terecht.
    Daarna een grote doos met blauwe en roze ballonnen en 1 ballon in de vorm van een baby. Als de doos open gaat stijgen deze op.

Ooooh kijk hier al zolang naar uit!

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik had voor mijn collega;s 2 cakes gebakken met roze en blauwe muisjes in chocolade boven op en voor mijn vrienden had ik bij de chocolatier chocolade beschuit met muisjes gehaald.
    Beide vielen letterlijk en figuurlijk goed in de smaak.

12. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen hoe iedereen dat doet! :)

13. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het verteld met Sinterklaas, we waren toen 12 weken in verwachting. Ik had voor mijn ouders drie chocolade letter ingepakt, o p en a en o m en a en voor mijn broers o o en m. Voor mijn zwagers en schoonzus, een slab met mijn oom is de allerliefste en voor schoonouders ook een slab met liefste opa/oma. Was erg leuk, mijn moeder werd helemaal hysterisch, heeft staan dansen en gillen. De buren kwamen verschrikt vragen wat er aan de hand was. Ik denk er nog vaak aan terug. Ik heb er spijt van dat we het niet opgenomen hebben, afgelopen oktober is ze nl overleden. Gelukkig kan in een dagboekje van haar terug lezen hoe ze zich voelde en wat ze dacht. Mijn gehele zwangerschap heeft ze dat bijgehouden vanaf de dag dat we het verteld hebben.

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    We hebben gewacht tot de 1e echo, en toen de echo laten zien..
    En op een verjaardag, waar mijn familie was hebben we onze dochter een t shirt aangedaan met ''Geef mij een kus, want ik word een grote zus''.

15. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeel mooi !!!!!!:)

16. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Zoveel leuke verhalen hier, heb er zelf nog helemaal niet over nagedacht hoe wij dat gaan doen in de toekomst. Is misschien wel leuk om het toch op een speciale manier te doen.

17. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    wat leuk om allemaal te lezen zeg!! mocht het deze ronde raak zijn dan vertellen wij het met 3 maanden op het grote feest waar iedereen zal zijn omdat vriendlief 30 word...:)

18. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gister weten we dat we zwanger zijn! ZO Blij!!! Ben als het goed is nu 5 weken, dus het is nog pril.... ! Ook wij hebben in het ziekenhuis gelopen met een ICSI behandeling..pff wat intensief.. dus hopelijk blijft dit frummeltje lekker zitten tot het tijd is dat hij/zij eruit mag! De 1e keer ging het fout.. miskraam.. dikke baal natuurlijk en dan ook nog eens zo dat je geen embryo's over hebt.. maar er waren dus 2 testen gedaan in het ziekenhuis (na de 1e keer waren we bang voor teleurstelling, dus durfden we allebei niet meer thuis te testen..) en er stond 2 blauwe streepjes!!! YES YES!!! Ik stond natuurlijk samen met mijn vriend met een big smile in de lift..! Ik had sowieso afgesproken met mijn moeder om naar de bios te gaan, dus ik liet haar zonder woorden die test zien.. en blij dat ze was. Wel wat voorzichtig natuurlijk.. omdat het de 1e keer fout ging.. mijn vader heb ik gebeld net als mijn broer en die waren gelukkig ook blij voor ons! Mooier kerstcadeau kon het niet worden dit jaar!

19. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw! Heftig en mooi..

20. Anoniem hier

10 sep 2012
    16
    0