hoe vertel je iemand..

Discussie in 'De lounge' gestart door soovi, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik weet ook niet wat jullie verwachtingen zijn van de relatie. Realiseer je dat er in elke relatie geïnversteerd moet worden. Gebeurt dat niet dan is elke relatie op den duur niks meer.

Misschien helpt het ook als jullie tijdelijk uit elkaar gaan wonen. Heeft bij vrienden van ons erg goed gewerkt. (wat drastischer, gingen scheiden) Die waren dan wel al 13 jaar bij elkaar, maar hun relatie was niet meer wat het was. Ze zijn gaan scheiden dus en kwamen na 3/4 jaar erachter dat ze toch nog veel om elkaar gaven en dit jaar gaan ze weer trouwen. Hun relatie is super nu, investeren meer in elkaar.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik moest ook gelijk aan het nummer van Marco denken... En nu ik het nummer luister, springen mij de tranen in mijn ogen.
    Ook heel wat herkenning hier...

Ik denk: relatietherapie... maar foei, wat is dat eng! (ben mezelf ook nog aan het overtuigen)

Succes meid!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wat vervelend voor jullie meiden.
    Vergeet niet het gras is altijd groener aan de overkant!

Als jullie echt niks meer voelen en doodongelukkig zijn, zou ik het gewoon kenbaar maken. (hoe moeilijk dat ook is.) Soms is het gewoon nodig om voor jezelf te kiezen. De kinderen worder er ook niet gelukkiger op als paps en mams zwaar ongelukkig zijn.

Heel veel succes allemaal.

Groetjes
    Elvira

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat ik niet begrijp. (en dat is niet op toepassing voor de TS, die is per ongeluk zwanger geraakt) Ik zie hier dames tussen staan die hun relatie niet goed vinden, maar die wel bezig zijn om zwanger te worden.
    Ben ik nou gek of ouderwets? Of wordt de man alleen ff gebruikt om zwanger te worden? Of is de gedachte dat als ik zwanger ben gaat alles beter...?
    Ik begrijp dat echt niet.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dat is dus het allerergste. Als ik dat denk, dan denk ik volmondig NEE..
    Ik ben vorige week met de carnaval iemand tegen gekomen die me iets deed. Ik zei toen meteen tegen mij vriendin (we waren daar met ons tweetjes) we moeten nu gaan want anders gaat het niet goed. Ben er dus heel bewust voor weggelopen omdat ik daar iedereen pijn en tekort mee zou doen.
    Relatietherapie... ja... ik weet het niet. Ik ben bang dat er dan dingen uit gaan komen die het samen verder gaan op een goede manier als papa en mama en niet meer als geliefde onmogelijk maken. We zijn zo verschillend. En ik dacht toen heel idealistisch maar wij kunnen dit wel. Maar ik voel me zo ongelofelijk klote. En het allerergste vind ik dat deze situatie maakt ik dat hoeveel ik ook van mijn zoontje hou soms denk van manneke het was beter geweest als jij er niet geweest was. En dat wil ik niet denken want ik hou zoveel van dat kleine mannetje zou hem nooit of te nimmer meer willen missen. Maar ik voel me zo opgesloten nu, heb echt het idee dat ik stik. Soms denk ik dat we juist voor ons manneke niet meer moeten vechten. Maar moeten vechten voor een vreedzame scheiding (we zijn dan wel niet getrouwd maar toch)

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nooit, maar dan ook nooit voor een kind bij elkaar blijven... Mijn ouders hebben dit 21 jaar gedaan, en dat doet ingelofelijk veel pijn.
    Als jij volmondig 'nee' denkt bij de vraag of je jezelf over 5 a 10 jaar nog samen ziet bij deze persoon, is de situatie duidelijk.

Maar dan krijg je inderdaad jou vraag... hoé vertel je iemand dit?
    Ik denk dat je moet spreken vanuit je gevoel, hoe jij je onder deze situatie voelt. Schrijf het desnoods eerst op papier of in de vorm van een brief, en geef hem dit. Naderhand goed praten met elkaar!
    Want dat jij weg wilt van deze situatie mag duidelijk zijn! Bespreek alleen goed met elkaar hoé dit gaat gebeuren. Dat lijkt mij het allerbelangrijkst.
    Ook voor jullie manneke!

Als je door blijft modderen, valt er binnenkort misschien een enorme ruzie die niet meer te overzien is, en gebeuren er dingen of worden er misschien dingen gezegt die niet aardig zijn op zijn allerzachts gezegt.
    Wees dat voor, en ga op goede voet uit elkaar...

Dat is mijn advies.

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Toen ik overwoog bij mijn ex weg te gaan, zei hij: 'Laten we maar een kind nemen, dan heb je afleiding.'

Dat was voor mij het signaal: wegwezen!

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Oehhh heftig zeg!

Ik vind ook niet dat een kindje een verbandje moet zijn voor een relatie

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dit hebben ik vaker gehoord,
    We nemen een kind dan zal het vast beter gaan....
    Je NEEMT geen kind, je KRIJGT een kind,
    Toch toen veel stellen dit, een kindje krijgen en dan als nog maar uit elkaar gaan omdat het toch niet goed loopt.

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En daarna zei hij nog: 'Als we uit elkaar gaan, moet jij de kinderen nemen.'

*kots*

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Wat een gore kl***

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Het is niet voor niets een ex, heh? :D

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Sluit me er bij aan!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mijn tip? Relatietherapie. Ik vind als je ongelukkig bent in je relatie je wel uit elkaar mag gaan, maar wel op het moment dat je tegen jezelf kan zeggen ik heb alles geprobeerd om deze relatie te redden. Ik geloof dat kinderen haarfijn aanvoelen als het niet goed gaat tussen de ouders. Dit is mijn mening natuurlijk! Maar meid als je ongelukkig bent luister naar je hart jij moet helaas die keuze zelf maken uiteindelijk

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik heb vandaag gehoord dat er vanaf 1 maart een nieuwe regel is als je wilt scheiden. De ouders moeten een goed plan op papier hebben staan wat er met de kinderen gebeurt.. Echt heel goed. Als ik kijk naar de scheiding van mijn ouders en wat voor invloed dat op ons had, dat wens ik niemand toe.
    Daarnaast ben ik het ook eens met iemand anders hier, bij elkaar blijven voor de kinderen, dat werkt ook gewoon niet.

Sterkte TS!

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    We zijn niet getrouwd, mijn vriend heeft zelfs geen gezag. (bewust voor gekozen omdat mijn vriend erg onder invloed van zijn vader staat en hij van zijn vader geen samenlevingscontract mocht afsluiten waarin ook maar iets voor mij geregeld was. En ik bang ben dat hij als het mis gaat via mijn vriend druk gaat uitoefenen om rechtzaken aan te spannen e.d.) Dus dat is bij ons sowieso niet van toepassing.
    Verder hebben we gister gepraat. Hij denkt dat we het nog wel kunnen redden. Ik heb gezegd dat we dan nu een weekje time-out hebben en dat we allebei alles opschrijven. Want dat ik bang ben dat we elkaar niet gelukkig kunnen maken. Maar als hij weet hoe dat dat wel kan dan sta ik daar natuurlijk voor open.

17. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Dat zegt Dokter Phill ook altijd!
    Ben het er mee eens hoor, eerst vechten, dan kan het altijd nog aflopen met een sisser. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo te lezen probeer je het al, dat je open staat voor zijn suggesties is al super! Je maakt niet 'zomaar even' het besluit om bij hem weg te gaan, je doet het hartstikke goed! Laat deze week maar gewoon op je af komen en kijk dan weer verder.
    Het komt wel goed met jou! Met of zonder hem ;)
    Sterkte.

Deel Deze Pagina