Weekendpleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Vlinder1993, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Mijn man en ik zijn sinds december 2013 bezig voor een kindje maar het wil nog niet lukken.
    Op het moment ben ik gastouder, waar ik erg van geniet. Ik hou zo van kinderen en heb nog zoveel meer liefde te geven. Nu denken we er over om misschien een traject van weekendpleegzorg in te gaan.
    Alleen ben ik pas 21, mijn man 25.
    Ik wilde eerst even bij jullie informeren wat jullie adviseren. Ik heb de Pabo afgerond en heb klassen gehad met heel wat 'probleem'kinderen om het maar even zo te noemen, dus ben heel wat gewend qua kinderen.

Wat denken jullie? Zijn we sowieso te jong of hebben we te weinig ervaring?
    Moeten we het uitstellen tot we ouder zijn en eigen kinderen hebben?
    Mijn man wil het ook graag en kinderen zijn altijd dol op hem.

Ik blijf er maar over piekeren. We hebben kinderen zoveel te bieden en willen het graag. Maar we willen wel graag advies van anderen.
    Anderen die misschien zelf het traject van weekendpleegzorg doorlopen hebben?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij hebben het traject voor pleegzorg doorlopen en zijn goedgekeurd.
    Je doorloopt alleen een 'algemeen traject' en niet specifiek voor weekend.
    Men wil alleen dat je niet meer in behandeling voor je eigen kinderwens bent. Tenminste, dat was hier in de regio het geval. Misschien dat ze bij julle voor weekendopvang een uitzondering kunnen maken, maar dan ou je voor wat meer informatie contact met de pleegzorg instelling bij jou in de buurt moeten opnemen.

3. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Wij zijn sinds een paar maand bestandspleegouder voor de william schrikkers pleegzorg. Nog geen plaatsing gekregen. Wij hebben gekozen voor langdurige opvang.
    Jullie zitten in een hele andere situatie.
    Je bent niet snel te jong als pleegouder. Er staan eisen waar je aan moet voldoen op pleegzorg.nl
    Het traject wat je moet doorlopen is wel heel confronterend. Je moet namelijk sterk over jezelf en je motivatie nadenken.
    Als je nog zo bezig bent met je kinderwens te vervullen lijkt het mij geen goed moment in je leven om met pleegzorg bezig te gaan. Ook niet met weekendopvang.
    Wil niet zeggen dat het in een later stadium alsnog kan.
    Geniet van het gastouder zijn en ik hoop echt voor jullie dat het gaat lukken om een eigen kindje te krijgen. Want het is een verlangen wat zeer diep kan gaan.

Deel Deze Pagina