dag dames... ben nu 8 maanden zwanger en heb eigenlijk elke dag wel zere ribben omdat de kleine er tegenaan schopt. Eerst ging het wel weg als ik en uurtje ging liggen.. maar nu wilt dat nietmeer werken. Wie heeft hier nogmeer last van of wie heeft er tips om de pijn te verzachten of doen te verdwijnen ? Xx
wacht mee op tip , heb ontzettend veel last van , soms bijna van huilen , wat ik wel doe is s'vonds rustig liggen , tieten omhoog deuwen en dan warme kruik tegen aan , mij verloskunde kon mij ook niet wijzer maken hellas ,hoort erbij zei ze
ja hier ook vaak zerige pijnlijke ribben gisteren was ik me onder de douche aan het scheren dus een beetje krom staan en kedeng ja een rake schop tegen mijn ribben nu weer goed geknuist auw
auw hier ook hoor... Ik kijk af en toe in de spiegel, want heb het idee dat het wel blauw moet zijn. Maar das gelukkig niet zo
Probeer wat oefeningen te doen die je een beetje meer ruimte geven (linker/rechterarm omhoog en naar links/rechts buigen, afhankelijk van waar de pijn zit). Dat soort oefeningetjes leer ik nu op zwangerschapsyoga en ik moet zeggen dat het mij goed helpt. Verder weet ik het ook niet.... Ben bang dat pijntjes op het eind erbij horen. Sterkte in ieder geval!
helaas dames, geen tips om de pijn te verzachten. Ik heb er ook extreem veel last van gehad aan één kant en trok helemaal door naar mijn rug. En ook tot huilens toe. Het enige dat je kunt doen is rustig zitten en jezelf rekken zodat er wat meer ruimte komt. Wel nog positief puntje: zodra de kleine gaat dalen wordt de pijn ook minder. Die van mij is nu zo ver ingedaald dat ik er bijna geen last meer van heb. Nog even volhouden dus!
Ik heb er alleen last van als ik buk of voorover zit, dus daar hou ik wel rekening mee. Voordeel is ook dat de baby aan het indalen is sinds vorige week, scheelt boven weer. Alleen de hele nacht een soort kramp in je schaamlippen is ook niet fijn Het zijn de laatste loodjes, nog even volhouden!
Goed rechtop zitten met een holle rug, de baby lekker de ruimte geven helpt bij mij heel erg! Succes!
Ik heb gekneusde ribben gehad vanaf de zesde maand. Heel erg pijnlijk en niks aan te doen. Lotje lag in stuit en haar hoofd duwde tegen mijn ribben. Ze is ook niet ingedaald en ik ben met bijna 39 weken via een keizersnede bevallen. En onmiddelijk was de pijn in mijn ribben verdwenen. Dus dames: Bevallen is de oplossing! Manytroubles
hier een hoofd tegen mijn ribben aan. helaas helpt niks. ook een holle rug werk niet meer, hij zit gewoon 'knel'. de tip: bevallen
Ik voel nog helemaal niets bij m'n ribben. Terwijl m'n baarmoeder wel zo hoog zit. Ben benieuwd hoe de baby dan ligt...
Hallo, Ik heb hier ook al ruim 3 maanden last van (ben nu 37 weken zwanger). Een kruik of ijszak helpt mij soms een beetje en af en toe de baby letterlijk naar beneden drukken ook. Dit laatste kan echt geen kwaad en zorgt er soms voor dat je baby net anders gaat liggen, waardoor de pijn verdwijnt.
pff hier ook enorm last.. 2 weken geleden lag ie nog in stuit dus of het nou zijn hoofd is of voeten wat er tegenaan bonkt het is zo pijnlijk. MOet zeggen dat ik er vaak pas later op de dag last van krijg maar het is best pijnlijk!