Sterkte! Ik ben daar heel duidelijk in: poes is te ziek om beter te worden, daarom krijgt ze van de dierenarts een prik en dan gaat ze dood. En je kan altijd aan de poes denken en mooie dromen over haar hebben als je haar mist. Hij koppelde dat als 2,5 jarige echt niet aan het vaccinatieprogramma bv. En ook gezegd dat je prikjes hebt die je helpen om niet ziek te worden en dat je bv ook bloed kunt afnemen met prikje (hij heeft toen vaker bloed moeten prikken en dat ging ook prima). Ook bewust dierenarts genoemd, want mensendokter koppelt ie daar niet aan Hij vroeg ook wat dood is: dan stopt je hart. Op al zijn vragen eerlijk antwoord gegeven, al beseffen ze met 2,5 niet echt dat dood onomkeerbaar is maar goed Met 3,5 werd een paard ingeslapen: zelfde verteld. Paard is erg ziek en het is te zielig om hem te laten leven in pijn. 'Hoe begraven ze het paard?' Nou er komt een grote vrachtwagen en die neemt het paard mee na zijn dood. En deze vakantie heeft onze jonge kat zichzelf verhangen per ongeluk dus ook dat gewoon eerlijk verteld: poes zat vast, kon niet meer ademen en ging dood. (Bij mensen zijn we net zo eerlijk als er iemand sterft, hij weet ook dat wij allemaal doodgaan bv. Hij zei al tegen mijn moeder: oma jij bent al heel oud, jij gaat dan ook sneller dood he? Oma schrok maar zei rustig: ik hoop dat ik nog veel ouder mag worden en nog veel langer met je kan knuffelen)