Hoi dames, Allereerst ben ik lekker aan het genieten van mijn zwangerschap. Het is en blijft een bijzonder iets he. De gedachte (en het feit) dat er een baby in je buik aan het ontstaan en groeien is. De misselijkheid blijft gelukkig bijna helemaal weg (misschien komt het nog maar zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hebben daar geen last van gehad tijdens hun zwangerschappen. Dus hopenlijk werkt dat bij mij ook door haha). Wel heb ik veel honger en zo nu en dan maagzuur, maar ja dat is wel te behappen. En over die honger dat is wel grappig ik werk in het centrum en als dan over de winkelstraat loop en ik ruik een geur van bijvoorbeeld poffertjes nou dan krijg ik echt meteen honger en drang om het te nemen. Ik geef er niet al teveel gehoor er aan omdat ik anders echt helemaal dicht ga groeien. Ik heb ook een abonnement op het toilet. Ik plas "m'n eigen het ongans" om het zo maar te zeggen. En eigenlijk valt er niet tegenaan te drinken hoor, ik probeer me echt aan die 8 glazen te houden. Vroeger dronk ik juist om het lichaam lekker te reinigen en zo en voor af te vallen maar sinds ik zwanger ben (en met name sinds een week) zit ik om de haverklap op de wc om te plassen zonder dat ik dan al gedronken heb. Dus eigenlijk drink ik nu water om het vocht wat ik op het toilet kwijtraak aan te vullen (ipv vroeger andersom). Kennen jullie dit? Ik ben wel sneller moe dan normaal en wat hoofdpijn. Op die momenten heb ik dan gemerkt dat ik wat oncontroleerbare stemmingswisselingen heb. Maar bijvoorbeeld de afgelopen 2 dagen gingen echt lekker, voelde me goed en zo. Maar vandaag werd ik al moe wakker en merk toch dat ik wat emotioneler ben. Kan dat een reactie zijn met het HCG dat iedere 2 dagen verdubbeld? En vanmorgen zag ik ook dat ik ineens rode vlekken heb op mijn gezicht. Dat vond ik echt vreemd want dat het ik eigenlijk nooit. Ow ja en ik kleine puistjes op mijn gezicht (en die heb ik anders ook nooit). Het zal er vast allemaal er bij horen. Het is en blijft een bijzonder iets he. Wat zijn jullie zwangerschapsdingetjes die je eerder niet had?
Ik herken het plassen heel erg! precies hetzelfde hier soms kom ik er net vanaf en dan lijkt het net of mn blaas direct weer volloopt! haha pukkels in gezicht ook... echt heel erg vervelend voel me net een puber. Vandaag merk ik voor het eerst dat er hormonen aan het werk zijn tranen met tuiten! Echt om niks ! Ben ook continu misselijk de hele dag door...
Ik herken die rode vlekken in het gezicht helemaal! Had er al last van voordat ik wist dat ik zwanger was.... Zijn uiteindelijk met 6/7 weken vanzelf weggetrokken....