Hallo ja de titel zegt het al ik en mijn man hebben besloten het bij 1 hele mooie meid te laten mijn ouders en schoonouders verwachten dat er bij ons nog wel een tweede zal komen maar hoe kan ik ze het beste vertellen dat we het bij 1 kindje houden aangezien de omas harten zullen breken wie heeft er tips!
gewoon eerlijk zijn, dat werkt het beste, ze zullen wellicht teleurgesteld of verdrietig zijn, maar het is toch echt jullie eigen keuze, en jullie hebben toch een fantastische meid!!! suc6 jette
Ja ben het met jette eens. Het is toch jullie keuze. Als jullie het bij 1tje willen laten, ook al zouden hun er nog wel eentje zien zitten.
wij hebben het gewoon gezegd en ook onze redenen erbij. maar gewoon eerlijk zeggen dan krijg je ook geen "gezeur" van waneer komt de 2e enzo
Eigenlijk is het al te zot dat je dit ook al moet melden he...maarja, zo werkt het. Kan me heel goed voorstellen dat je hier wel een beetje mee zit, net of je je moet verantwoorden. Gewoon zeggen inderdaad, als ze eens vissen. Duidelijk zeggen: nee hoor, we hebben 1 prachtige meid, daar laten wij het bij PUNT. Succes
Gewoon steeds duidelijk zijn. Als je vaag blijft, dan blijven ze vissen en hopen en da's voor niemand leuk. Wij hebben het eigenlijk vanaf het begin gezegd dat er zeer waarschijnlijk geen kindje bijkomt en later zijn we daar nog stelliger in geworden als er naar gevraagd wordt. Tja het is de keuze van de ouders en de opa's en oma's hebben zich er maar bij neer te leggen.
@elmo: dat werkte bij ons in ieder geval niet maar het onderwerp is nu tenminste niet meer elke bezoek HET onderwerp.. en dat is al een heel prettig begin zo ook grote verbazing toen we de box weg deden en deze niet wilden bewaren maarja... je moet wat he (en ik ga die box niet bewaren voor de visite ofzo... dan gaat babylief maar op een boxkleed uit de kast ofzo )
ja wij hebben al onze spullen ook nog steeds bewaaard ik denk dat mijn man maar zijn wiegje terug moet gaan geven aan zijn ouders dan is het duidelijk voor hun dat het echt zo is!
Lijkt me om te beginnen inderdaad een aardige hint Nee, ik vind het serieus echt erg dat je het blijkbaar mee moet delen dat jullie 1 kindje hartstikke mooi vinden. Het is net of je een misdaad begaat en iets op moet biechten ofzo.... Hier vroegen ze serieus bij onze toen 6 maanden oude zoon al of we nog een keer de MMM in zouden gaan. Tsssss! Daar was ik mentaal al lekker aan toe zeg! GRRRR Dames met deze crime: Succes!
bij ons wordt het eigenlijk niet door mijn ouders gevraagd maar meer door mensen in de buurt, toen we geen kind hadden vroegen ze wanneer we er eens aan zouden beginnen, nu vragen ze wanneer de tweede komt! heb er al eens woorden over gehad met de betreffende buurman maar hij leert het nooit. hij blijft vragen, ik kan er zo pissig over worden, ten eerste vindt ik zoiets prive, ja ik vraag ook wel eens aan vrienden, of ze een tweede willen maar dat is pure interesse niet omdat ik vindt dat ze een tweede moeten. Iedereen moet deze keuze zelf toch maken, wat gaat het een ander aan om hier een mening over te hebben grrrr!@!! Dus gewoon je eigen kop volgen! liefs jette
Nou, ik ben ze hier nu al aan het vertellen dat ik het waarschijnlijk bij 1 wil houden. En mocht er een tweede komen, dan zal daar zeker 3 jaar tussen zitten. Eerlijk gezegd heb ik er geen moment aan gedacht hoe mijn ouders/schoonouders daar over denken. Ik vind ook niet dat dat hun zaak is. Ik heb nog steeds veel moeite met hoe mijn vorige zwangerschap is afgelopen en ik heb daar nu echt heel veel stress van dat ik niet goed kan genieten van deze zwangerschap. Ik spuug al 16 weken elke dag en heb elke dag hoofdpijn. Er speelt nog meer, maar alles bij elkaar heeft mij doen beseffen dat 1tje ook goed is. Ik ben er ongelooflijk dankbaar voor, maar ik wil niet nog een keer zo bang zijn. Het vervelende is alleen wel dat als ik dit vertel,iedereen me zegt: ach als je bevallen bent, dan ben je het zo vergeten en wil je gelijk een tweede. Nou ik denk het dus niet! :x (ik word er ook gewoon een beetje boos van als ik dat zo typ, iedereen die maar denkt het beter te weten. Hoe kunnen ze nou voelen wat ik voel?)
Iedereen moet het natuurlijk lekker zelf weten en 1 kind is toch ook hardstikke leuk, maar ik wil even reageren op wat romy zei. Ik dacht ook altijd 1 kind is goed voor mij en ik had echt een baalzwangerschap (depressie, hoge bloeddruk, keizersnee, kindje 2 weken in de couveuse) maar ik wil nu opeens wel een 2e. Maar goed dat is verder niemands zaak, dat moet je lekker samen met je ventje beslissen!
als ze er over beginnen ,eerlijk zeggen dat jullie het bij 1 willen laten. bij ons is het anders om juist, mijn schoonmoeder brult alleen van als er nog een kind bij komt pas ik niet meer op, daar word je ook knetter gek van, terwijl ze weet dat er van onze kant zowel van de kant van miojn zwager en schoonzusje nog lang geen 2de komt en misschien helemaal wel niet
Misschien denk ik over een paar jaar wel heel anders hoor, ik weet het niet. Maar soms zijn het gewoon de (goedbedoelde) opmerkingen van mensen, die wel eens teveel worden. Bedoel: ik moet nog 20 weken en dan wordt er nu al gevraagd of we snel een tweede willen. En ja, je moet wel opschieten want je bent al 30...
Wij zijn vanaf het begin helder geweest dat er hier ws ( zeg nooit nooit )geen 2e komt. Voor ons is het gezin af en zijn we ziels gelukkig met ons 3en. Ik zie bij mijn schoonouders dat ze het jammer vinden maar zullen er niets over zeggen, mijn ouders snappen het. Ook naar de rest van onze omgeving zijn wij duidelijk, scheel een hoop ongewenste vragen. Toch is het belachelijk dat wat je ook doet , geen kinderen, 1 kind of 4 kinderen, je krijgt vragen en je voelt je verplicht je te verantwoorden........
ik zou het gewoon tussen neus en lippen door zeggen. als het ver kinderen krijgen gaat gewoon zeggen nou wij vinden het heerlijk zo wij willen geen tweede ik zou er geen officeel moment van maken
Bij ons was het gelijk duidelijk toen ik me met de keizersnede heb laten steraliseren. Maar net wat Elmo zegt, het is eigenlijk van de zotte dat je verantwoording moet afleggen, maar ja zo zit de wereld in elkaar.
heee, ik ben het met Elmo eens, eigenlijk belachelijk dat je je moet "verantwoorden " over of je er 1 of 2 kids wilt.. en de reden er achter... maar idd als ze er over beginnen gewoon de waarheid vertellen, ik denk dat oma's en opa's toch stiekem altijd een wens zullen blijven houden.. maar ja ..
ohhh jaaa kan er ook zo kwaad om worden, dat mensen er zomaar van uit gaat dat het zomaar in ene keer raak is he! sommige staan er dan ook echt niet bij stil dat je wel eens 2 jr bezig bent! en dan als ze vrgen komt er een 2e het je royaal kan kwetsen !! ook al bedoelen ze het goed