Hoe vertellen aan ouders dat er geen kleinkind meer bij komt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door anja 29, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Klopt, wel een klein beetje. Want na je 30ste word het wel minder met de vruchtbaarheid. Maar ik kwam mijn man pas tegen toen ik 28 was en hij net 30. Maar maak je niet druk over de vruchtbaarheid. Want bij mij was het binnen een week geregeld. (Ik ben nu 33)Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was sloeg ik stijl achter over.
    Met dit verhaal bedoel ik te zeggen maak je er niet al te druk over mocht je ooit wel een tweede willen. Het kan wel snel gaan.

Hier word ook wel eens gevraagd wil je ook een derde?
    Nou als het weer een zwangerschap word als de vorige of zoals nu?
    Krijg dan zelf maar dat kind. En ik vind 2 ook geweldig.
    Maar inderdaad dan kijken ze je zo raar aan als je gewoon eerlijk bent. Raar eigenlijk.

Liefs Janna

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ongeacht of je nou wel of niet nog een kindje wilt, vind ik dat je er gewoonweg niet naar hoort te vragen. Het gaat een ander niks aan vind ik en het kan in sommige gevallen behoorlijk kwetsend over komen.

3. boterbloem

boterbloem Actief lid

20 apr 2007
    215
    0
    0
    Om even te reageren, ik vind ook dat mensen vaak brutaal wat vragen en er niet rekening mee houden dat zoiets gevoelig kan liggen.
    Bij ons verwacht ik ook geen tweede (ivm kans op stemmingsschommelingen, stoppen met medicatie, en vorige postnatale depresie), maar vind dit erg moeilijk en geef er meestal geen antwoord op. Of ik zeg: hij is nog zo klein.

Ik ben zelf wel benieuwd naar mensen die het zelf maar bij 1 kind willen houden en hoe ze daarmee omgaan , maar dat is mischien weer een ander topic? Ik voel het soms wel als een gemis, maar weet ook dat mensen zonder kinderen jaloers op ons zouden zijn.

4. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0

Deel Deze Pagina