Onzeker van doktersassistente

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Justy, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik heb nog niet heel veel geplaatst op dit forum, ik ben nu 5 weken zwanger en heb net mijn dokter gebeld om even te laten weten (las overal dat je dat moest doen) dus ik heb het aan de assistente doorgegeven en ze heeft wel 3 x in het gesprek gezegd: "hopen dat alles goed gaat" Ik natuurlijk meteen in de stress met mn zwangerschapshormonen! Is dit normaal? Zeggen ze dat om je te beschermen ofzo?

Ik wilde vragen of meer meiden dit hebben meegemaakt, of jullie denken dat dit normaal is en of ik me zorgen moet maken?

Alvast bedankt!

Justy

2. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    ze zal he wel goed bedoelen maar ik snap dat je daar onzeker van word... :( helaas gaat het wel eens fout... maar het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan! :) probeer je blije gevoel maar terug te vinden en ervan te genieten! :D

en natuuuurlijk GEFELICITEERD!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Eén van de eerste dingen die mijn HA tegen me zei: "Houd er rekening mee dat 10% van de zwangerschappen in het eerste trimester alsnog uitlopen in een miskraam" :$ En bedankt!!

Maar het is inderdaad wel zo, niet om je bang te praten, maar er gebeuren regelmatig miskramen. En misschien heeft de assistente ook wel zelf een miskraam doorgemaakt ofzo.

Maar probeer je zelf niet al te zenuwachtig te maken van dit soort percentages.... 10% kans op... betekent nog altijd dat er 90% van de zwangerschappen goed gaan!

gefeliciteerd en probeer te genieten !

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Heb mezelf al weer herpakt! Inderdaad 90 % gaat wel goed en daar richt ik me gewoon op! Je hebt tenslotte ook zoveel % kans dat je kanker krijgt en daar denkt niemand over na! Bovendien dacht ik dat hoe priller de zwangerschap hoe groter de kans op een eventuele miskraam maar dat klopt niet. De kans is de gehele 12 weken even groot en niet groter in het begin!

Toch weer wat gerust gesteld!

Bedankt voor de reactie's!

5. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ze heeft natuurlijk wel gelijk maar dat zijn niet de dingen die je wil horen :) Ik weet nog dat ik 4 weken zwanger was van mijn zoontje, dat ik vreselijke steken had ik in mijn lies. Ik belde de huisarts op omdat ik er erg ongerust over was. De assistente zei tegen me ''ja, je hebt nu nog zoveel kans dat het misgaat, het is afwachten'' Ik weet dat ze gelijk had maar dan wordt je nog ongeruster dan je al was, en het kwam er ook niet zo heel vriendelijk uit ;)
    Lekker van gaan genieten nu! :)

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Goh dat is erg zeg! Zeker als je al zo in de stress zit! Misschien proberen ze je dan te ontnuchteren ofzo?

Ik ga gewoon proberen me niet zo veel aan te trekken van zulke dingen. Lekker positief denken en er vanuit gaan dat het wel goed zal gaan!

Ik had mezelf ook het volgende bedacht: als je je nu in de eerst weken al druk maakt dan denk je dat dat over is na 12 weken maar dan kan je je wel weer druk maken om andere dingen die mis kunnen gaan en die bijv. op de 20 weken echo te zien zijn! Dan kan je jezelf wel helemaal gek maken natuurlijk!

7. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    precies en zo blijf je bezig!
    Probeer ervan te genieten, als het dan toch mis gaat heb je iig de tijd daarvoor wel lekker van je zwangerschap genoten!!!

8. Trees

Trees Niet meer actief

Dat is helemaal niet waar. Bij 9 á 10 weken is de kans nog maar 2% bij een goede echo. Je hoeft dus echt niet 12 weken lang te stressen. Je moet natuurlijk sowieso niet stressen ;), maar over een paar weken is de kans al veel kleiner dan 10% en de kans dat het goed is nog vééél groter!

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Tegen mij zei de gyn dat het zelfs 15% is dat het mis gaat in het eerste trimester. Ik zei meteen ook tegen de gyn dat dit betekend dat het bij 85% dus wel goed gaat en die groep is nog altijd groter dan waarbij het mis gaat. Van mij mogen ze het ook wel wat positiever brengen. Tuurlijk is er een kans dat het mis gaat maar dat het goed gaat die kans is altijd nog een heel stuk groter.

Deel Deze Pagina