hoe vertellen dat je zwanger bent van een derde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Porsche, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi allemaal,

ik loop misschien wel op de zaken vooruit maar vind het heerlijk om er al over te fantaseren.
    zwanger zijn van de derde ..

maar hoe te vertellen tegen de familie, we hebben de 1e 2 zwangerschappen op een leuke manier verteld.
    en wil het straks ook op een leuke manier vertellen

bij de 2e zwangerschap hadden we een shirt met STOER ik word een grote broer...

ik ben benieuwd

Liefs CG

2. Seth

Seth Niet meer actief

leuke manier....
    Tja moeilijk..... hier had iedereen het al "doorgekletst".... en de rest had ik een fotogemaild, "trots schuiven wij een stoeltje bij"....

Wil wel even zeggen... dat iig MIJN ervaring is (en heb het hier meer gelezen), dat de reacties op een derde zwangerschap echt vreemd kunnen zijn..... eigenlijk vreemder dan op een vierde zwangerschap....
    ben je iig alvast voorbereid.

3. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Wij hadden bij de 2e zwangerschap onze dochter ook een t-shirt aangedaan met 'Jippie ik word grote zus!'. We hebben nu in alle meligheid bedacht onze tweede dochter datzelfde t-shirt aan te trekken en er gewoon met stift 'ook' bij te kalken... Heel flauw!

4. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Ik heb het gister verteld dmv een taart die ik gemaakt had.
    Ik had een paar bladeren (van marsepein) op de taart gelegd met de tekst er naast van 1 ste oogst 24-1-2010
    Toen had ik ook nog een boerenkool van marsepein gemaakt met 2 uitstekende handjes met de tekst 2de oogst +_ 19-5-2012.
    Werd ook als erg leuk ervaren. :D

5. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Grappig, bij de 2e hadden we ook een t-shirt met 'hoera ik word grote zus'. Bij de 3e hebben we het alleen maar verteld, verder niks bijzonders gedaan. Maar alleen de boodschap was al nieuws genoeg hoor. Iemand hierboven schreef het al, op een 3e wordt heel anders gereageerd. Heel veel mensen (vooral wat verder weg, zoals collega's) feliciteren je niet eens meer echt. Dat vond ik wel vreemd.

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

thanks meiden...

bij ons verwachten ze wel dat wij voor een derde gaan, maar pas over een jaar of zo :D ..

maar dat van het stoeltje bij of ook erbij geschreven vind ik ook erg leuk allemaal :D

thanks

7. siena

siena Actief lid

31 mrt 2011
    405
    0
    16
    Vrouw
  8. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben het bij de derde net als bij de tweede met een shirtje gedaan, maar dan hadden ze allebei een shirtje ;)

Mijn dochter had bij de zwangerschap van haar broertje een t-shirt met voorop: grote zus van ?

Nu hadden ze allebei een zwart shirt met een zwarte glitter bloem/auto. Achterop staat: Kus!!!! Nog grotere zus! En de geijkte: Stoer! Ik word grote broer!

9. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het toevallig dit weekend verteld. Mijn dochter van 5 is naar oma gelopen met de echo foto en zei tegen oma: mama heeft een baby in haar buik. Mijn ouders waren nogal verrast, omdat niemand had verwacht dat wij nog voor een 3e zouden gaan. De reactie was vooral heel verbaasd en ongelovig :) Maar ik vond het vooral heel schattig hoe mijn dochter het vertelde.

Deel Deze Pagina