Ik zit met iets waarvan ik graag jullie mening zou willen horen, kijken hoe jullie erover denken en hoe je dit aan zou pakken... Afgelopen vrijdag vertelde een klasgenootje van mijn dochter van 5 jaar dat mijn dochter nooit bij haar thuis mag spelen omdat haar moeder mijn dochter niet mag. De reden is dat mijn dochter schijnbaar een jaar geleden in groep 1 zand in de neus van dat meisje zou hebben geduwd. Ik heb mijn dochter ernaar gevraagd en die zegt dat dat inderdaad gebeurd is. Dat meisje zou door meerderen tijdens het buitenspelen met zand bedekt worden in de zandbak, zoals kinderen ook wel eens op het strand doen. Voor de lol dus, dat meisje vond dat zelf ook leuk en is gaan liggen zodat de rest haar kon bedekken met zand. Uiteindelijk is daarbij, door klunzigheid neem ik aan van mijn dochter, ook zand in dat meisje haar neus gekomen. Wij hebben een klas waarin de meiden allemaal regelmatig na school bij elkaar gaan spelen. Alleen onze dochters dus niet omdat die moeder dat steeds afhoudt. Met redenen als naschoolse dansles en dat op andere dagen opa en oma er zijn en er dan geen kinderen mogen komen spelen. Alleen andere kinderen komen op die dagen dus wel daar thuis spelen. Ik kan aan mijn dochter niet met goed fatsoen uitleggen dat zij nooit bij die ander mag spelen om de zandreden. Het is al een jaar geleden gebeurd en waar kinderen spelen gebeurt wel eens wat. Maar mijn dochter frustreert het wel. En dat andere meisje wil ook gewoon een keer spelen na school met mijn dochter. Ik denk erover om die moeder te bellen dit weekend en het eens aan haar voor te leggen. Wat vinden jullie hiervan en wat zou je ermee doen?
Moeilijk zo'n situatie. Hier nog niet van pas, dus ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren als het hier zo het geval was. Maar ik denk dat ik die moeder er gewoon op aanspreek. Vooral omdat het om zoiets nutteloos gaat! Ik vind niet eens dat het zoiets ergs is, dus ook echt nutteloos om daar na een jaar nog over te praten en dus de boot daardoor af te houden... Gewoon even bellen en je verhaal doen. Vind het ook erg sneu voor je dochter, die snapt er natuurlijk helemaal niks van!
Ik zou die moeder idd even aanspreken. Zeker omdat haar dochter het ook leuk vindt om met jou dochter te spelen!
zou het er idd met die moeder er over hebben want het slaat nergens op vind ik, het is iets van een jaar geleden en het was gewoon speelsigheid van de kinderen.
ik zou het gewoon met dr over hebben. ik vind het wel een rare actie van dr ik kan er nog inkomen dat iemand niet wil dat het kind met asso's speeltm of bij mensen komt die kinderen mishandelen maar zoiets als zand in de neus?? kan gebeuren...vriendjes en vriendinnetje van mijn zoontjes hebben ook wel eens ruzie met die van mij en dat gaat er best hard aan toe ookal zijn ze zo klein
Ik zou haar uitnodigen voor een bak koffie en het dan bespreken met haar. Hopelijk komen jullie er samen uit!