Hallo allemaal, Sinds twee weken weten wij dat er een dochter op komst is, super leuk! De jongensnaam wisten wij meteen. De meisjesnaam was een stuk lastiger. Nu hebben we EIN-DE-LIJK een naam gevonden, maar we twijfelen of het bij de achternaam past omdat: de eerste twee letters van haar voornaam hetzelfde zijn als de achternaam (bestaande uit vier lettergrepen). We zijn op zoek naar een stoere, korte, niet-Hollandse naam. De naam Zoé (spreek uit als: zowee) vinden wij erg leuk. Nu begint onze achternaam dus ook met So........ Wat denken jullie ervan? Kan dit wel of niet? Hebben jullie misschien eventuele andere suggesties voor een stoere, korte meidennaam? Liefs, Bloem
Wat vind je zelf als je een naam als bijvoorbeeld 'Jan Janssen' hoort? Het gaat er niet om wat ik ervan vind, het gaat erom wat jullie ervan vinden. Maar persoonlijk vind ik dat soort namen gemakkelijk te onthouden en verder heb ik er geen oordeel over. Zoé vind ik trouwens een leuke naam.
Persoonlijk vind ik het niet storend. Zelf vind ik namen als bijv. Lotte Palle veel storender en echt niet mooi (letergrepen hetzelde, dubbele letters op dezelfde plek en laatste eindletter). Je geeft zelf aan dat het een naam met 4 lettergrepen is.. Zou ik me niet zo druk om maken. En helemaal als het voor jullie eindelijk DE naam lijkt te zijn zou ik hem zeker houden en niet weer op zoek gaan naar iets anders!
Het ligt eraan waar de klemtoon op valt.... En of so.... De hele lettergreep is, als de klemtoon op de eerste lettergreep valt. Denk ik...
Bedankt voor jullie reacties! Het is ook niet dat ik het af laat hangen van jullie mening, maar was even benieuwd wat jullie er van dachten Noah willen wij bewaren voor als er nog ooit een jongetje mag komen, haha en wij hebben ook over Zoey nagedacht. Maar vinden Zoe net wat stoerder! Bedankt!
Ik vind Zoé mooier, en ook niet storend icm het begin van jullie achternaam. Denk eigenlijk dat het juist wel lekker klinkt hihi
Zowel mijn voor- als achternaam begint met Jo. Wat mij betreft is het niet storend, ik weet niet beter . Nu moet ik wel zeggen dat de klank en de lengte van beide anders is. Maar als de combinatie loopt zijn de eerste letters en klank niet storend vind ik.
Haha, leuk om te horen! Ik heb het er gisteren nog met mijn vriend over gehad en wij vinden het ook zonde om deze naam niet te kiezen! Het is eindelijk naam waar wij van denken: dit is em! En blijkbaar is het ook niet zo storend als we in eerste instantie dachten..
Dat is bij ons idd ook het geval. De Z van Zoe klinkt net weer wat harder dan de S van onze achternaam. Ook is onze achternaam langer dan haar voornaam
Ik stel me dan iets voor als bijvoorbeeld Zoé Somers, of Zoé Solders, of iets dergelijks en dat klinkt naar mijn mening helemaal niet raar, mooi zelfs! En wat je al zegt, het zou zonde zijn om zo'n mooie naam daarvoor te laten schieten. Kijk zou het nou Panne Koek ofzo gaan worden tja...
Dan zou ik het als ik jullie was voor jezelf gewoon hardop uitspreken. Als het voor jullie klinkt is het toch prima?! De rest van de wereld is er zo aan gewend!
HAHA! Panne koek! Neen gelukkig is dat niet het geval! Erg leuk, die zelfbedachte achternamen ik heb het een paar keer hardop gezegd (met onze achternaam dan) en vlgs mij maak ik mij nergens druk om. Al helemaal na het voorbeeld van de pannekoek