Hoe vertellen of hebben jullie het verteld tegen ouders/schoonouders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hbbeestje, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    super leuk idee!!!!!

2. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Bij mijn ouders roze tompoezen in doos bestrooid met blauwe muisjes en bij sch.ouders gebak in doos bestrooid met roze en blauwe muisjes.
    Toen ze de doos wilde openen tijdens de koffie, moesten ze 2 keer nadenken, en dan ... erg leuke reacties !

Deze tip had ik nog nergens gelezen! Succes!

3. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    @ Romy: Ja, ze zijn sowieso al niet blij dat ik en mijn vriend wat met elkaar hebben en ze vinden allebei nog dat we moeten wachten en dan verzinnen ze allemaal redenen waarom. Best jammer eigenlijk.

Gelukkig kan ik hier wel wat leuke ideeën opdoen. Heb nog 1,5 week de tijd voor mijn eigen ouders :D.

4. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Bij de eerste zwangerschap voor beide opa's en oma's een doorzichtig doosje met een speen I love oma en I love opa. Deze versierd met roze en blauwe linten en een gedichtje eraan waarin stond dat ze opa en oma werden.
    Bij de tweede zwangerschap gelijk dezelfde dag verteld... bij de tweede ben je denk ik toch makkelijker dan met de eerste :D.

5. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    wat voor soort gedichtje is dat kan je die op internet vinden???
    ;) ben niet heel orgineel hahahaha

maar wat misschien ook leuk isssss.. is... iets met een kaars ofzo? nee he is oudbollig.. mmm misschien iets van... beide ouders uitnodigen (voor mij geen goed plan) maar dan een taart bestrooien met muisjes en dan de echo erbij ofzo?... :p moet het topic ook even omhoog halen heb nog niet echt een SUPER idee gezien ;)

6. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Zijn al heel wat leuke ideeën voorbij gekomen.
    Voor een leuk gedichtje zou je eens op gedachten-gedichten moeten kijken.

Ik was niet heel orgineel, had roze en blauwe ballonnen op geblazen en heb mijn zoontje die aan zijn oma (mijn moeder) laten geven, hij zei erbij; gefeliciteerd!!! Mama heeft een baby in haar buik!!

7. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik heb voorleesboekjes gekocht. Opa en oma, ik vind je lief. En die ingepakt. Mijn schoonouders moesten even nadenken maar mijn ouders hadden het gelijk door. Was echt supergeslaagd

8. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    ik heb hier nog een voorbeeld van iemand die het heeft gebracht naar haar ouders : Tav. De heer en mevrouw
    Oma en opa
    Adres
    Plaats

24 juni 2006

Geachte heer/mevrouw,

Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van volgende vacature: “kleinkind”.
    Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.

Mijn interesses gaan vooral uit naar:
    Spelen met mijn rammelaar,
    wandelingen,
    samen liedjes zingen,
    paardje rijden op opa’s knie,
    naar de eendjes kijken met ons 3,
    ik blijf ook eens graag logeren,
    maar dan moet ge wel mijn bo’kes smeren.
    Ik zoek een lieve oma en opa
    met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.
    Ik zal terug iets van me laten horen
    zodra ik ben geboren!

Verdere informatie omtrent mijn persoon kan u vinden in mijn CV in bijlage.

Hoogachtend,

Uw kleinkind in spe

Curriculum Vitae

1. Persoonlijke gegevens

Ouders:
    Adres:

2. Studies en opleiding

Ik zal mijn opleiding krijgen van mijn ouders maar ik hoop ook op mijn grootouders te mogen rekenen. Niet alleen voor beloningen en schouderklopjes (hoewel ik die graag heb) maar ook voor straf als ik stout ben…. want ik zal nog veel moeten leren!

3. Ervaring

voorlopig heb ik alleen zwem-ervaring…. maar dat zal ik naar het schijnt allemaal opnieuw moeten leren als ik geboren ben….

4. Vaardigheden

Zwemmen
    Trappelen
    Mama wakker houden
    Groeien

5. referenties

Mama en papa zijn apetrots… het zijn goede referenties want ze zullen alleen maar over me stoefen… kan natuurlijk ook niet anders want ik ben natuurlijk de liefste baby van de hele wereld… (AHUM)

6. Bijkomende informatie

Bijkomende informatie volgt zodra de volgende echo’s worden uitgevoerd… of ik een jongen of een meisje zal zijn, hou ik zelfs voor mama en papa geheim!

9. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    nog meer mensen ideetjes?

10. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    die brief is ook leuk zeg
    ik ben ook op zoek naar een leuk idee we hebben voor mijn ouders een tshirt maar bleek dat mijn schoonzus die ook had en al heeft laten zien aan de schoonouders dus dat vond ik niet leuk dus voor bij hun moet ik iets anders verzinnen.
    bij de eerste had ik een tupperware bakje gekocht voor beide ouders en er de eerste dingetjes ingedaan speentje sokjes rompertje flesje enz en er een groot rood kruis opgemaakt met eerste hulp bij oppassen me schoonvader maakte hem op en en vloog uit zijn stoel zo blij en me schoonmoeder ja die had even een half uur nodig voor ze het begreep en toen als 1ste reactie hebben jullie daarom dat huis gekocht

11. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Bij mijn schoonouders heb ik het spaar potje gepakt die wij van hun hadden gekregen, en gezegd dat hij vanaf nu gevuld kan worden.

Mijn eigen ouders wilde door mijn man de tuin laten opknappen ( is namelijk hovenier) en op de tekening hebben we bij de naam gegevens opa en oma + achternaam gezet. Ze waren erg verrast hahaha

12. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    bij de eerste hebben wij het maar gelijk veteld ook omdat we niet wisten hoelang ik zwanger was..

en bij de 2de heb ik naar mijn moeder een mms gestuurd met de zwangerschapstest( omdat ze zo trost is dat ze nu eindelijk weet hoe ze dat moet doen )
    en bij mijn schoonouders hebben wij onze zoon een shirt aangetrokken met heel groot erop BROER.. dat vonden ze helemaal fantastisch..

veel liefs,

xx

13. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Wat een leuke acties hier allemaal!
    Wij hebben mijn ouders met kerst een cadeautje gegeven, de echo in een doosje verpakt. Ze dachten dat ze een horloge kregen, dus waren erg verbaasd.

Mijn schoonouders hebben we het direct na de echo verteld, zij wisten wat eraan vooraf gegaan is.
    Broerlief kreeg een pak suiker met de echo erop (suikeroom) en bij de kerstgedichten bij schoonbroer -en zus hebben we het in een gedichtje verwerkt.

14. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    wij konden het ook tijdens de kerst avonden vertellen. dat kwam leuk uit want we deden die avond dus al kadootjes uitpakken. we hebben een digitale test ingepakt en die persoonlijk gegeven en de rest onder de boom!
    ik heb ook eens ergens gelezen dat iemand een rijstkorreltje in een kado doosje heeft gedaan en er een briefje bij met de tekst `zo groot is jullie kleinkind op dit moment` erg leuk lijkt mij als je het dus in het prille begin vertelt!

leuke topic!

15. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Bij de eerste kon ik me niet in houden en ben meteen met de test naar mijn ouders gegaan, nu heb ik net 2 sweaters besteld met daarop de tekst dus ik word weer grote zus en stoer ik word grote broer...
    wij gaan 25 maart op vakantie en als we 8 april terug komen krijgen ze die trui aan als opa en oma ons komen op halen van schiphol (als ik me zo lang kan in houden) ik had ook bedacht om op zaterdag middag bij mijn moeder in de winkel te komen en te zeggen ik kom een leuke zomer collectie kopen (we hebben een winkel in zwangerschapsmode)

16. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb ook nog geen idee hoe ik het ga zeggen,ben nog een beetje op zoek naar inspiratie zeg maar.Was aan slabbertje of zo aan het denken leek me wel leuk.

17. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Wij hadden een fotolijstje met een gedichtje erin:

Het is hier donker, het is hier puik
    Ik zit hier lekker warm in mama's buik
    Nu ben ik groter aan het groeien
    Want ik ben nog maar heel klein
    Ik vind het leuk dat jullie
    Mijn opa en oma zullen zijn
    Jullie kunnen me nog niet horen
    Jullie kunnen me nog niet zien
    In november word ik geboren
    Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Misschien niet zo heel origineel maar ik vond het ontzettend leuk en mijn ouders en schoonouders vonden het ook geweldig (maarja wat wil je met zulk nieuws :p)

18. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

19. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Bij de eerste hebben we voor de familie rompertjes met daarop liefste oom/tante/opa/oma gekocht. En bij de tweede hebben we een shirt besteld met "stoer ik word een grote broer" erop. Ze vonden het erg leuk. Duurde alleen ff voordat ze het konden lezen want Ilya stond maar niet stil hahaha

20. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wij hadden bij onze 1ste zwangerschap meteen opgebeld
    nu had ik een shirtje laten bedrukken
    met Hoera ik krijg een Broertje of Zusje
    en voor me schoonouders had ik een gedicht gemaakt met op de achtergrond mijn zwangere buik van me vorige zwangerschap
    schoonmoeder moest spontaan huilen:d

Deel Deze Pagina