Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw op het forum maar wilde toch al ff mn ei kwijt. Ik ben op dit moment 15 weken zwanger van mn tweede kindje. Voel me opzich heel erg goed, niet veel last van misselijkheid. Maar moet nu volledige rust nemen van de gynaecoloog, omdat ik bij mn eerste kindje veel te vroeg ben bevallen en ik nu al harde buiken heb....dus de gyno en ik willen geen risico nemen. Nu zit ik helaas pas in de ww en heb ik me ziek moeten melden. Ik werd een dag na mn ziekmelding gebeld met allerlei vragen ook gaf meneer aan dat hij het nogal vroeg vond dat ik helemaal net meer beschikbaar ben voor werk. Ik vond dat hij heel erg achterdochtig deed en ga me echt het gevoel dat ik me aanstelde.(begon me echt schuldig te voelen) Maar goed ik wacht af er zou contact met me opgenomen worden om een afspraak te maken met de uwv arts. Zijn er misschien nog meer zwangeren-moeders die dit hebben mee gemaakt? Groetjes moedertje
Ik werk sinds 16 weken minder, en sinds 20 weken nog maar halve dagen. Voelde me in het begin ook schuldig maar daar moet je echt mee ophouden hoor ! Er wordt je niet voor niets verteld dat je volledige rust moet nemen,en je neemt dit voor je eigen gezondheid en dat van je kind. En diegene die jouw gebeld heeft weet waarschijnlijk het halve verhaal maar,dus zorg dat je van de gyn en/of vk een schriftelijk iets krijgt met daarop de reden waarom je niet meer kan/mag werken. Dan heeft je werk en/of andere instanties niets meer te zeuren. Succes
Hey kaatje Ja je hebt zeker gelijk. Het stomme was dat ik bij mn eerste zwangerschap met 21 weken minder moest gaan werken en toen wilde mn werkgever ook schriftelijk iets zien en toen zei de verloskundige dat ze dat niet deden en alleen advies geven. Maar ja wie weet dat de gyn anders handelt. Bedankt voor de reacties Groetjes
raar van je vk. Ik heb de mijne toen gebeld en ze heeft gelijk iets doorgefaxt. Nou ja dan maar aan je gyn vragen.
Ik zit ook volledig in de ziektewet . Ze kunnen iemand volledig inzetten voor jou .Dus waarom zou je je schuldig voelen .Tis voor jou gezondheid en je kleintje . Vervelend voor je dat dan zo iemand zo raar doet tegen je . Je moet toch kunnen genieten van je zwangerschap . Sterkte