Hoe vertellen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mime28, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben, helemaal fantastisch natuurlijk. :)
    Maar ik heb een vraagje: een hele goede vriendin van mij en ik zijn tegelijk bezig geweest om zwanger te raken ik heb er 20 mdn over gedaan en zij is inmiddels > 2 jr bezig. Waarschijnlijk gaat zij beginnen met IUI. Vooral in haar vriendenkring heeft iedereen al kinderen (wat ze moeilijk vindt) en we hebben het afgelopen periode veel met elkaar gepraat en aan elkaar gehad.
    Nu 'moet' ik haar dus gaan vertellen dat ik zwanger ben. Ik weet dat ze me het gunt maar ik weet ook dat ze best wel even zal moeten slikken. We wonen vrij ver bij elkaar uit de buurt dus hebben veel contact over de telefoon en de mail.
    Spreek ik met haar af om dit te doen (wel zo persoonlijk) of doe ik dat via de telefoon, zodat ik er niet bovenop zit als ze het er moeilijk mee zou hebben. Maakt het wel iets uit ;)
    En zou ze me het kwalijk nemen als ik nog even wacht (we houden nu elkaar echt overal van op de hoogte). Ze begint nu serieus met de MMM ik kan ook daar even op focussen en haar nog helemaal niets vertellen.

Ik weet dat het niet uit zou moeten maken, maar ik weet ook dat zij het fijn vindt om iemand te hebben die haar echt begrijpt:)

Heeft iemand advies voor mij?

2. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    uit ervaring weet ik dat het vaak het beste is het gewoon te vertellen, het is vaak veel pijnlijker als ze je proberen te sparen door niks te zeggen, of daarmee te wachten.
    ze zal het vast heel moeilijk vinden, maar als ze echt een vriendin iss zal ze ook zeker heel blij voor je zijn(probeer het eens om te draaien) stel dat zij zwanger zou zijn wat zou jij dan willen?! als jullie elkaar alles altijd vertellen zou ik er niet te lang mee wachten en haar gewoon bellen, de mail vind ik persoonlijk iets te onpers.

een goede vriendin van mijn zus is al 3 jaar bezig en toen mijn zus zwanger was had ze er ook heel veel moeite mee het te vertellen, maar toen ze het vertelde was ze eigenlijk heel erg opgelucht omdat hjaar vriendin heel positief reageerde, en die zei toen ook dat ze zo blij was dat ze het gewoon vertelde omdat ze er gek van werd dat iedereen in haar omgeving haar anders behandelde(ze wilde niet zielig gevonden worden oid)

heel veel succes ermee.

ennuh GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!!

XXX

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dankjewel voor je antwoord. Ik heb er zelf nooit echt moeite mee gehad als andere zwanger zijn, maar ik weet van haar dat zij dat wel heeft, daarom vind ik het moeilijk in te schatten.

Ik denk wel dat je gelijk hebt en dat ik niet te lang moet wachten.

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zou inderdaad ook de telefoon pakken en gewoon bellen, juist omdat ze van alles op de hoogte is..
    Ze zal haar pijn absoluut voelen, maar die kan jij helaas niet voor haar verzachten.. Daarnaast zal ze vast blij voor je zijn, en op de hoogte; voor jou ook wel zo fijn denk ik!

Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!!

5. MeMyself

MeMyself Actief lid

5 mei 2010
    456
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Mime28,
    Ik zou het ook (heel voorzichting) vertellen. Je moet het toch een keer vertellen en als je daar te laat mee bent, dan hoort ze het misschien via via. Als je haar al vaak via mail of telefoon spreek zou ik het zo vertellen. Misschien is via mail nog wel beter, omdat ze het dan op haar in kan laten werken en je kan er rustig over nadenken hoe je het het beste kan verwoorden. Ik zou ook eerlijk zeggen dat je het moeilijk vond om het haar te vertellen, omdat het bij haar jammer genoeg niet zo "makkelijk" gaat en je het haar ook zo gunt. Dan spreek je haar daarna wel weer telefonisch.
    Van harte gefeliciteerd trouwens! Geniet er maar lekker van! Succes met het haar vertellen.

6. bridget01

bridget01 Lid

29 dec 2008
    31
    0
    6
    Overijssel
    Hallo,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

Eigenlijk komt me dit verhaal heel erg bekent voor. Mijn vriendin woont ook ver bij mij vandaan en zij weten ook dat het bij ons niet helemaal vanzelf gaat (2 jaar bezig).
    Zij vond het ook heel erg moeilijk om het ons te vertellen, en zag er de hele week al tegen op om het te vertellen.
    Toen ik haar eenmaal aan de telefoon had zei ze dus dat ze zwanger was. Tuurlijk was ik verdrietig op dat moment en ik heb ook wel degelijk gehuild en zij ook, maar dat wil niet zeggen dat ik het haar niet gun zeker wel.

Je kunt haar beter bellen en ik zou niet te lang wachten met de kans dat ze het van een ander kan horen.
    Ik heb het toch wel heel fijn gevonden dat mijn vriendin me het zelf heeft verteld hoe moeilijk ze het ook vond.
    Succes met het vertellen!;)

Groetjes bridget

7. C78

C78 Niet meer actief

Ik zou het ook graag zo snel mogelijk willen horen!
    Bij ons duurt het nu weer een jaar en we hebben tot op heden ook nog geen succes. Vrienden van ons zijn ook bezig voor 1e/2e kindjes. Ik heb ook juist gevraagd of ze ons alvast op de hoogte willen stellen voor ze het de rest van de vrienden vertellen zodat we het eerst even rustig horen en daarna ook erg blij voor hen kunnen zijn.
    Een paar weken terug kwam het toch best hard aan toen een stel op een feestje aankondigde wel zwanger te zijn... Vandaar dat we gevraagd hebben of de volgende het ons wel even van te voren willen zeggen.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    wat fijn om zulke lieve begripvolle reacties te krijgen. :)
    Ik had ook bedacht wat MeMyself zegt om eerst te mailen en dan te bellen zodat ze het eerst even kan 'verwerken' maar ja ze leest haar mail altijd op haar werk (..) Misschien bel ik wel gewoon. Ik ga het sowieso vlug -deze week nog- doen. Bedankt voor jullie adviezen (fijn ook dat iedereen hetzelfde zegt ;)).
    Voor de geinteresseerde laat ik nog wel weten hoe het gegaan is.

9. MeMyself

MeMyself Actief lid

5 mei 2010
    456
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik hoor graag hoe ze reageerde.. een echte vriendin zal het wel begrijpen! Succes!

10. Black Angel

Black Angel Actief lid

23 jul 2008
    221
    0
    0
    ten eerste proficiat.... ik herken je verhaal mijn vriendin is al dik 2 jaar bezig en ook al bezig met iui... omdat je van te voren veel met haar hebt gepraat en ze dus ook weet hoe en wat... lijkt het me slim om het gewoon te vertellen.. ikzelf vond dit ook moeilijk,... maar ik persoonlijk zou er toch voor kiezen... om ergens een dag te zoeken dat je naar haar toe kan gaan... mijn vriendin vond het namelijk heel gaaf,... maar barste daarna in tranen uit... wat ik toen erg prettig vond is dat ik haar meteen kon troosten... en mee kon huilen... over de telefoon gaat dit toch moeilijk,... en kan je er alleen met woorden voor haar zijn... op het moment dat ze huilend hier zat... waren er geen woorden aan beide kanten niet.... ik snap dat ze ver weg woont... maar hoe ver is ver... kun je niet in het weekeind naar dr toe... zodat je bij dr bent.... in elk geval... heel veel succes met vertellen... hoe je het ook verteld... ze zal eerst ontzettend blij zijn voor jullie... daarna komt het verdriet omdat weer iemand zwanger is en niet zij... dat is logisch zo voelde ik me ook toen me broer kwam vertellen dat ze zwanger waren.... succes... en laat ons weten hoe het is gegaan...

groetjes

11. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Als jij het haar verteld, telefonisch zou ik doen en niet per mail, dan laat je ook blijken dat je haar niet laat vallen. Misschien put zij er wel weer hoop uit, en je blijft haar toch steunen? Ze zal het vast moeilijk vinden maar inderdaad dat kun jij niet verzachten, succes met vertellen!

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Nou meiden, ik heb het haar gisteren verteld, ze reageerde heel positief en was heel blij voor me, ze begreep helemaal niet waarom ik het moeilijk vond om het haar te vertellen.

Vandaag vertelde ze me dat ze heel slecht geslapen heeft en dat ze het er toch heel moeilijk mee heeft, gunt het me natuurlijk nog wel, maar toch doet het ook pijn. Gelukkig kunnen we goed met elkaar praten en is er veel begrip voor elkaar. Ik ben ieg geval blij dat ze het weet en dat ik het haar zo vroeg verteld heb. Ik geloof dat het ons wel helpt om hier samen sterk uit te komen.

Bedankt voor jullie aanmoedigingen om er niet mee te wachten :)

Deel Deze Pagina