hoe werkt tempraturen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by angel86, Jun 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel86

angel86 Actief lid

Apr 12, 2010
    179
    1
    0
    ja misch stomme vraag,maar hoe werkt dat??
    gewoon met een termometer?? en hoeveel hoger moet het dan zijn as je eisprong is
    liefs

2. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ben ook wel benieuwd hoe het precies werkt..wil er nu volgende ronde mee beginnen...tenminste als ik ongi wordt...

3. fafa

fafa Niet meer actief

als je engels goed is, zou ik op www.fertilityfriend.com kijken. Trek er even een uurtje voor uit, maar dan weet je echt álles over temperaturen :)

4. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    nee helaas haha ook een ned versie van???

5. fafa

fafa Niet meer actief

zou het zo niet weten... dat is echt een supergoed online programma, maar als je googelt kun je vast ook een hoop info vinden.

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    hey meiden,

Teperaturen is idd met een gewone temometer elke ochtend op hetzelfde tijdstip (dus ook in het weekend) voor dat je uit bed gaat (ook voor het plassen) via de anus is het beste. als je de eisprong hebt gehad gaat hij minimaal 0,3 graden omhoog en houd dat minimaal 3 dagen hoog en zakt meestal pas als je weer ongie word, via Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting kun je alles invullen.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Temperaturen gaat inderdaad gewoon met een simpele thermometer ;)
    Ieder dag neem je op hetzelfde tijdstip, na hetzelfde aantal uren slaap, net nadat je wakker bent je temperatuur op. Deze noteer je iedere dag. Zodra je eisprong is geweest zie je een stijging van ONGEVEER 0.3 graden. Dit moet minimaal 3 dagen aanhouden dan mag je spreken van een eisprong die geweest is.
    Aan de temperatuur daarna kun je zien of er een innestelingsdip is (betekend niet altijd dat je zwanger bent, en als je er geen hebt ook zeker niet dat je niet zwanger bent overigens) en daarna rond je NOD of je temperatuur daalt (meestal wordt je dan kort daarna ongi) of stijgt (wat een zwangerschap kan betekenen). Via Fertilityfriend.com kun je het heel mooi digitaal bijhouden en die vind vaak je ei ook. Het is de eerste ronde misschien even ingewikkeld maar daarna leer je je eigen cyclus kennen en herken je dingen.
    Succes!

8. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oke fijn dank jullie wel...ik moet eerst maar eens wachten op mijn ongi :(

9. angel86

angel86 Actief lid

Apr 12, 2010
    179
    1
    0
    ja en misch stomme vraag ma is elke maand je eisprong op een andere dag of altijd utzelfde?

10. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoeft niet altijd 0,3 graden omhoog te gaan, daar is mijn vriendin een voorbeeld van, de temp bij haar is later omhoog gegaan.
    Je kan ook vaginaal tempen, is net zo betrouwbaar als de anus. En ik vond dit veel prettiger en makkelijker.
    FF is top!!!

11. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afhankelijk van persoon.....vaak is het rond dezelfde dag, maar je hebt ook dat het weleens verschilt per keer.
    Maar als je tempt een paar keer, dan zie je een patroon in je grafiek. Zo weet je dan als je temp zakt dat je eisprong er aan komt.......bij mij was mijn eisprong altijd op de laagste temp, bij anderen is de eisprong pas in de stijgende lijn naar boven.

12. zeefriekje

May 16, 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL

Share This Page