Hallo dames, Ben vandaag weer ongi geworden, na 3 pogingen en alle zwangerschaps kwaaltjes te hebben gevoeld heb ik er echt in geloofd dat het raak was dit keer. Maar dan breekt de helse ongi en krijg je een klap te verwerken. Ik weet niet wat te doen, moet ik naar de dokter voor een verwijzing naar de gun. Of zal ik gewoon nog afwachten. Ben namelijk 36 jaar, misschien komt het door mijn leeftijd? Heb gelukkig wel 2 kinderen maar verlang hopeloos naar de derde! Wie heeft het zelfde meegemaakt?
Ben je al 3 maanden bezig begrijp ik? En wil je dan al een verwijzing naar de gynaecoloog? Het duurt gemiddeld een jaar voordat men zwanger is. Meestal word je dus ook pas na een jaar proberen doorverwezen. Gezien je leeftijd zou je misschien sneller geholpen kunnen worden, maar vast niet na al 3 maanden. (Overigens ben ik ook een van de ouderen hier hoor...ben ook al 37 jaar.) Ik weet dat elke maand een teveel is als je zwanger wilt worden, maar je hebt nog maar net 3 pogingen gedaan. Geef de moed niet op! Wat je zou kunnen proberen is om ovulatietesten te gaan gebruiken en dan rond je LH-piek te gaan klussen. Heb je regelmatige cyclussen trouwens?
Als je bedoelt dat je "al" 3 maanden bezig bent, dan zeg ik tegen je, Meid, het kan nog veeel langer duren. Wij zijn 17 maanden bezig geweest, dus 3 maanden is echt nog niks natuurlijk he.. Had je gedacht na 1 ronde al zwanger te zijn? Als je iets anders bedoelt, moet je het zeggen, maar uit je verhaal maak ik op dat je nog maar 3 maanden bezig bent...
Euh.. Poging 3 in de zin van 3 maand? Nee, dan is het nergens voor nodig om naar de huisarts te gaan, en al helemaal niet naar de gyn! Een jaar er voor uittrekken is normaal, is het dan nog niet raak kun je altijd nog naar de huisarts voor een doorverwijzing.
Nee, ben al vanaf november bezig maar de laatste maanden ben ik echt bewust bezig met de timing voor klussen dmv ovulatietesten en temperatuur meten. Daarvoor heb ik eigenlijk niet als serieuze pogingen gezien omdat ik mijn eisprong niet bij hield. Mijn cyclussen zijn erg regelmatig. Ik word elke keer zo gek gemaakt door de "kwaaltjes" dat ik na de ongi helemaal perplex sta omdat ik het zo stek heb gevoeld. Maar ik begrijp dat ik gewoon geduld moet hebben er zijn natuurlijk meer dames die langer proberen. Ik wacht toch maar met naar de ha te gaan. Weet het eigenlijk ook niet meer na vandaag. Eerst de teleurstelling maar verwerken. Groetjes, melia
Al vanaf november is helaas ook niet lang.. Een jaar moet je er vooruit trekken, ook als je 36 bent.. Zwangerschapsymptomen en menstruatiesymptomen lijken erg op elkaar ...
Hoi sygnet2, Ik heb ook wel eens dat we het een maand niet geprobeerd hebben wegens afstand en dan heb ik helemaal geen symptomen en kwaaltjes, maar dan ben ik er ook niet bewust mee bezig. Het zit dus eigenlijk toch tussen de oren. Maar ben jij al lang bezig?
Als je november vorig jaar bent gestopt met alle anticonceptie dan zou ik het nog tot zeker november van dit jaar geven. Ik weet niet of je hiervoor aan de pil gezeten hebt, maar meestal is je lichaam er daarna ook niet gelijk klaar voor. Sommige artsen laten je gerust twee jaar zelf proberen, maar gezien je leeftijd zullen ze dat bij jou niet zeggen. Met 36 jaar is er gelukkig nog wel veel tijd voor behandelingen maar je vruchtbaarheid neemt helaas al af. Daardoor kan het ook langer duren dan bij een 20-jarige. Als jij en je partner al kinderen hebben dan heb je echter grote kans dat er niets uit de onderzoeken komt. En dan moet je alsnog verder zelf proberen.
tja, de klap komt altijd hard aan... maar na de 3e keer proberen... Denk niet dat de gyn je al zal helpen. Suc6 en hoop dat je snel zwanger mag zijn.
Je moet nog even wachten ja. Het zou natuurlijk goed kunnen dat je symptomen wel echt zijn. 50% van alle bevruchtingen wordt voor nod weer afgebroken, dus dan ben je wel al chemisch zwanger. Gewoon nog even volhouden en anders in de herfst naar de gyn.
3 pogingen? En zonder reslutaat.. dat is niet genoeg om naar een gyn verwezen te worden.. gemiddeld duurt het een jaar zoals de meiden al zeggen. Hoe snel was het raak bij je andere 2 kinderne? Dat geeft natuurlijk geen garantie dat het nu net zo snel gaat. Gun het wat tijd!
Hoi, Bij mijn andere kinderen is het bij allebei gelijk de eerste ronde gelukt. Daarom maak ik me toch wel ongerust. Zag mij zelf altijd als erg vruchtbaar. 2 meiden. 7jr en 5jr. We wilden altijd een derde bij maar had met mijn jongste dochter zo'n zware zwangerschap dat ik het een beetje vooruit heb geschoven van het komt wel. En afgelopen jaar hebben we besloten om ervoor te gaan. Wist wel dat ik niet gelijk zwanger zou worden gezien mijn leeftijd, maar zo moeizaam...wil het gewoon zo graag misschien ik meer dan mijn man, die vindt 2 ook prima. Ik wacht gewoon dit jaar nog af en dan zie ik wel. Groetjes, Melia
Ik snap je frustratie een wens is een wens of het nu in jou geval 3 maanden is of in mijn geval 6jr.. Enige wat ik kan adviseren is trek in sept aan de bel. Dan ben je bijna een jaar bezig en wie weet wanneer je pas bij de gyn terecht kan. Ik hoop dat je voor die tijd zwanger bent
Het punt is dat je met twee keer in de eerste ronde zwanger ontzettend veel geluk hebt gehad. Dat is geen normale gang van zaken (hoewel fijn voor jou!) en daardoor ben je een soort verwend ; wel normaal is dat je een jaar à anderhalf jaar onderweg bent... mocht het dan nog niet gelukt zijn, dan kan je naar de ha. "Zo moeizaam" lijkt me met 3 rondes nog niet van toepassing...
Een soort van?! Ik noem dat superverwend (positief bedoelt hoor), wat een mazzel. @TS Ik snap dat je je nu zorgen maakt, maar 3 maanden bezig zijn valt echt reuze mee. Succes verder
Ik zou het wél aankaarten bij de ha. Misschien dat hij of zij je niet direct door wil verwijzen naar een gyn maar misschien kan je wel afspreken dat je terug komt als het bijvoorbeeld in oktober nog niet gelukt is. Dan weet je ha er in ieder geval van.
Ik ben nu ook voor de tweede keer de eerste ronde gelijk zwanger geraakt. Maar dat is inderdaad meer uitzondering dan regel! Zeker nu je wat ouder bent is het sowieso normaal om er (misschien) iets langer over te doen, geen reden tot zorgen dus. Ik snap trouwens wel dat je liever nu dan later zwanger bent hoor.
Hartstikke bedankt voor jullie medeleven en adviezen, ben er erg mee getroost dat het heel normaal is dat het meer tijd nodig heeft dan 3 maanden. Ik zal er ook minder mee bezig zijn dan lukt het misschien wel. Ik hoop dat we allemaal heel snel onze wondertjes mogen dragen. Groetjes, Melia