zwanger en werk in lawaai

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door tifa, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik ben helaas nog niet zwanger maar ben me toch wat aan het verdiepen in hoeverre lawaai effect heeft op het kind.

ik werk namelijk een aantal dagen achter de bar in een discotheek.
    Mede omdat mijn vriend samen met nog iemand deze 2 discotheken draaiende probeert te houden, maar ik haal er ook wel wat inkomsten en plezier uit

nou vroeg ik mij af, heeft het werken in lawaai effect op de baby? De muziek staat meestal wel behoorlijk hard.
    het is vaak toch gedreun en als ik achter de bar sta voel ik daar vaak mijn broek van trillen.
    Zou dit schadelijk kunnen zijn en na hoeveel weken zou dat zo kunnen zijn?
    Natuurlijk vraag ik daar informatie over op als het zover is, maar probeer toch even een beeld te krijgen.

heeft iemand hier ervaring mee?

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo goed is voor je beeb. Zeker de 2e helft als zijn gehoor begint te werken. Merkte zelf bij de carnavalsoptocht al dat onze baby onrustig werd. En daarbij sta je waarsch ook in de rook, of zijn jullie rookvrij? Is er geen mogelijkheid dat je tijdelijk administratie oid doet ipv de bar?

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Oei het lijkt mij ook niet een ideale combi om meerdere redenen:

-het geluid (hard en dreunend, je beeb gaat horen vanaf 16/17 wk maar krijgt de trillingen al eerder mee. Vanaf een week of 24 zal je je beeb voelen protesteren als het niet bevalt)
    -De gemiddelde werktijden in een discotheek; ik weet niet wat je verder overdag doet, maar bij een gebruikelijk werkritme stort je in de avond vaak behoorlijk in tijdens een zwangerschap, en lijken meerdere "nachtdiensten" per week me erg pittig, en voorbij je tweede trimester geen optie meer
    -Het vele staan en kleine stukjes lopen kan al snel in het tweede trimester een behoorlijke aanslag op je bekken betekenen

Dus de eerste weken zul je er nog weinig van merken behalve dat je juist in die tijd vaak erg moe bent, maar gedurende het tweede trimester denk ik dat je toch op zoek moet naar een alternatief. Kan je bijvoorbeeld meer administratie gaan doen en zo toch helpen?

4. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Dat is niet mogelijk,bals het schadelijk zou zijn dan stop ik gewoon eerder met het werk daar.
    1 locatie is rookvrij de ander inderdaad niet.

5. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie. Het is inderdaad veel bukken en rekken en stukjes lopen.
    Lichamelijk best zwaar als het druk is.
    op mijn gewone werk doordeweeks werk ik ook wisseldiensten in de zorg.

6. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

ik zou daar tijdelijk toch mee stoppen. Je hebt een vaste baan in de zorg? Maar ik denk ook dat, naarmate je zwangerschap zal vorderen, je lichaam zelf wel zal aangeven dat het te vermoeiend zal zijn. In die niet rookvrije locatie zou ik al zeker niet aan de slag gaan.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik kom voor mijn werk ook vaak in lawaaierige omgevingen, en heb het aan onze hse mensen gevraagd. Het advies is niet langer dan 8 uur per dag met maar max 80 dba, en incidentaal naar max 85 dba, en niet daarboven. En een discotheek gaat boven 85 dba lijkt me.

Daarnaast wordt afgeraden om meer dan 10 kilo te tillen, vanaf week 20 nog maar max 5 keer per dag 10 kilo en vanaf 30 weken nog maar max 5 keer per dag 5 kilo.

Dit gecombineerd met je opmerking dat maar 1 lokatie rookvrij is denk ik dat je misschien beter gedurende een hopelijke zwangerschap nietin de discotheken moet gaan werken. Misschien kun je ze ondersteunen met administratie en bestellingen en zo te doen?

Deel Deze Pagina