borsten vraag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doom8, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik hoop dat iemand van jullie mijn verhaal herkent.
    De eerste 2 weken van mijn zwangerschap waren mijn borsten heel gevoelig ( niet mijn tepels) dit is na die 2 weken weg gegaan en ook niet meer terug gekomen.

Kortom mijn borsten zijn niet anders als anders, ze groeien ook niet.. mijn tepels komen wel vaker naar" buiten" in normale rust stand heb ik tepels die naar binnen staan.

Ik vraag dit omdat mijn moeder geopereerd is aan haar borsten omdat het bij haar erg veel zeer deed als de tepels naar buiten kwamen. Bij mijn zusje idem dito. Beide kunnen dus geen borst voeding geven vanwege de operatie.

Ik daar en tegen heb er absoluut geen last of pijn aan maar gezien mijn borsten op de tepels meer naar buiten na eigenlijk onveranderd blijven vraag ik mij af of borstvoeding bij mij eigenlijk wel mogelijk is.

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hier 3-4 dagen zere borsten gehad toen ik 6 of 7 weken was..
    Borsten groeiden niet, nu vanaf week 27-28 druppel ik melk en zijn mijn borsten gespannen.. Niet groter, wel iets voller aan de zijkant.
    Elk lichaam is anders, niet bij elke vrouw groeien de borsten perse in de zwangerschap..

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is voor ons natuurlijk moeilijk te beoordelen aangezien wij verder de vorm van je tepels niet echt kennen.
    Waarom laat je je borsten niet aan de verloskundige zien en vraag je het aan haar? Zij zal zeker wel weten of borstvoeding mogelijk is voor jou.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik ben destijds naar zo een borstvoedingsavond gegaan en zij beweren dat iedereen in principe borstvoeding moet kunnen geven. Ook als je borsten niets veranderen of bij wat naar binnen gerichte tepels. Hier hebben ze eventuele tepelhoedjes ed voor.

Ik moet zeggen bij mijn eerste zwangerschap waren ze helemaal niets veranderd, niet gegroeid, tepels niet donkerder of wat ook. Maakte me hier zorgen om, maar lactatiedeskundige zei dat dit niets hoeft te betekenen. Toch had ik geen melk. Ik heb ook nooit stuwing gehad of wat dan ook.

Nu weer zwanger en nu doen ze wel nog steeds zeer en ook wat gegroeid dus heb nu goede hoop...maar je weet het nooit. Je zal het vanzelf wel merken.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
  6. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga dit de volgende afspraak ook even bespreken met de verloskundige idd.
    Vanuit de kraamzorg krijg ik een boek over borstvoeding. En wil het ook even bespreken tijdens de cursus die ik midden sept wil gaan volgen.

Maar omdat ze 0.0 gevoelig zijn werd ik toch even benieuwd naar de ervaringen hier.

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb af en toe gevoelige / zere borsten. De ene dag meer als de andere. Maar heb geen zichtbare aders of extreem donkere tepel(hoven). Maar als mijn borsten op hun gevoeligst zijn, dan moet ik of niemand anders er aan komen, want dat is dat echt niet lekker. En de volgende dag... weer niets aan de hand

[off] Is ook zo met mijn vermoeidheid; de ene dag ben ik tot in de middag een zombie, en de dag erna heb ik zo goed als nergens last van [/off]

8. guz3

guz3 Actief lid

17 feb 2008
    304
    0
    16
    Klinkt heel raar, maar er zijn zelfs vrouwen met een afgezette borst die met 1 borst ook gewoon borstvoeding kunnen geven!!

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hier ook geen verandering aan de borsten hoor. ja ze beginnen nu iets voller te worden aan de zijkant en sinds gisteren heb ik aan 1 borst een drupje vocht ondekt. ook staan mijn tepes scheef en zijn ze ingetrokken. toch heb ik bij mijn vorige zoon 18 maanden bv gegeven, dus lees je in en geef t een kans als je het echt graag wil.

10. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik had ook met week 6/8 gevoelige, grote opgezwollen borsten. Nu helemaal niks. Is gewoon weer zoals ze waren.. haha.

11. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    De eerste weken van mijn zwangerschap waren mijn borsten erg gevoelig. Er veranderde verder alleen niks. Mijn borsten zien er nog precies hetzelfde uit als voor mijn zwangerschap en groeien en veranderen totaal niet. Ook ik maak mij hierdoor zorgen of ik straks wel borstvoeding kan geven. Ik heb dit aangegeven bij mijn verloskundige en zij liet mij weten dat dit helemaal niks hoeft te zeggen en dat vrijwel iedereen borstvoeding kan geven. Na de bevalling schijnt het vaak wel goed te komen. Helemaal gerust ben ik er alleen nog steeds niet onder. Van mijzelf heb ik ook nauwelijks borsten dus hoe dat straks moet? Ik kan mij nou niet voorstellen dat ik straks melk in mijn borsten zal hebben om mijn kindje te voeden, laat staan genoeg melk. Ik hoop er maar het beste van. Anders bestaat er gelukkig nog zoiets als flesvoeding, mocht het echt niet lukken.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij dl totaal geen verandering gemerkt. 0,0 gevoelig of gegroed. Heb ee jaar bv gegeven. Wel een tijdje met tepelhoedje

13. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Dat je borsten niet (zichtbaar) veranderd zijn zegt niets over wel of geen borstvoeding kunnen geven :) als je er in knijpt zul je wellicht al wel meer melkklieren voelen. Ik heb altijd flinke borsten (D-cup) en ze zijn bij mij tot nu toe ook niet gegroeid.
    Ik heb ook helemaal geen gevoelige borstel of tepels gehad, pas sinds een paar weken (week 30 of zo denk ik) merk ik wat verandering. Van die kleine bultjes (kliertjes) op mn tepelhof, soms wat blauwe aders en het belangrijkste, als ik in mn tepels knijp komt er wat melk uit.
    Sommigen merken tot net na de bevalling helemaal niets aan hun borsten. Geen zorgen, de natuur regelt het over het algemeen allemaal voor je, het is ervoor gemaakt! :)

Deel Deze Pagina