de hik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lellebel2, Apr 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoii

ik ben vandaag precies 23 weken zwanger van de derde. ik voel mijn babytje al sinds een week of 16/17. placenta ligt aan de achterkant.

kun je het ook voelen als je babytje de hik heeft? het lijkt/voelt alsof de baby echt vaak de hik heeft. steeds van die plopjes en mn buik gaat dan ook steeds even omhoog.
    kan dat of is hij gewoon aan het boksen daarbinnen? het gebeurd meestal na het eten of als ik net lekker wil gaan slapen.

2. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik voel de hik pas sinds kort.. het zijn echt soort tikjes in mijn buik, en ik zie bijn buik dan echt mee tikken.
    Hoe ik het lees denk ik dat die van jou gewoon flink aan het boksen is ;)
    Mijn jongen word ook altijd druk na het eten en voor het slapengaan..

3. Mich92

Mich92 Bekend lid

Nov 25, 2015
    608
    221
    43
    Ik voel ook een soort tikjes in mijn buik, maar je voelt het ook heel licht als je je hand op je buik legt.. Ze heeft t vaak als ze heel druk is geweest en dan ineens is ze rustig en voel je dat getik.. het is snel en best wel ritmisch, haha. Dus t zou maar zo kunnen.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    hhahaah dan zal dat het zijn want bij mij zijn het echte plopjes en mn buik schiet dan best omhoog. hele verbouwingen daarbinnen joh hahahahaa.

5. Magree

Magree Actief lid

Oct 6, 2015
    138
    0
    16
    Ik voel het ook pas sinds kort,
    En zijn ook tikjes 😀

6. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik voelde het volgens mij vandaag voor het eerst! Hele kleine tikjes en dan kort ertussen, ritmisch. Heel schattig!!

7. Charlie

Charlie Actief lid

Dec 7, 2012
    454
    1
    16
    Die van mij heeft heel vaak de hik, zeker vijf a zes keer per dag. Het is vooral heel ritmisch, ik kan het wel goed onderscheiden van schopjes/bewegingen.

8. Rannie

Rannie Actief lid

Dec 21, 2012
    442
    56
    28
    Female
    Mijn zoontje had ook heel vaak de hik. Als er een ritme in te herkennen is, is het vaak de hik! Tegen het eind van de zwangerschap werd de hik ook steeds harder haha.

9. Glaewil

Glaewil Bekend lid

Jul 26, 2015
    601
    96
    28
    Het voelt hier het zelfde als dat mijn hartslag op mijn buik voelt maar dan 2 keer zo langzaam, daar herken ik het aan. 😁

10. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    674
    43
    28
    Female
    Ja, mijn meisje had ook hééél vaak de hik en denk dat ik dat voelde zo vanaf een week of 25,26. Maar mijn placenta lag aan de voorkant. Al voelde ik d'r dan wel al met 16 weken. Inmiddels is ze geboren en heeft behoorlijk last van reflux, schijnt dat kindjes die dat hebben vaak in de buik ook al regelmatig de hik hebben. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat dat dan dus bij jouw kindje het geval zal zijn!! Maar bij mij klopte het toevallig.

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Hier zat ik ook aan te denken, mijn eerste had heel vaak de hik in de buik en ook reflux. Maar weet niet meer vanaf wanneer ik die hik voelde, nu nog niks gemerkt. Alleen een keer tijdens een echo gezien dat hij de hik had..

Share This Page