Hoe vertrouwen krijgen tijdens mijn zwangerschap vlak na de miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1979kik, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hoi
    Op 23 okt had ik een curettage ten gevolge van een vroege miskraam.
    Vruchtje bleek al op 4 weken gestopt met groeien en dat bleek met bruin/bloedverlies tssn de 5 en 6.5 weken.
    De eerste ronde na de miskraam moesten we laten passeren.
    Ondanks men angsten zijn we er direct terug voor gegaan en wie had dit ooit durven hopen..ik ben gelijk terug zwanger.
    Ben nu 4 weken en 2 dagen.
    Maar ik heb zoveel schrik. Ben eigenlijk nog half alles aan het verwerken van daarvoor. Durf men banner niet veranderen, durf niet genieten, durf niet fantaseren.
    daarstraks had ik wat beige in men broek, volgens gyn perfect normaal wegens innestelingsperiode maar ik krijg dan terug een deja vu want vorige keer liep het ook zo fout..Men man wordt er gek van, zegt dat ik een superpessimist ben.
    Graag reactie van zij die dit meemaakten en een succesvolle zwangerschap hadden na een miskraam. Wat waren jullie angsten? Liepen er dingen zoals bij de miskraam maar bleken ze toch geen slecht teken te zijn zoals de eerste keer? Hoe krijg je vertrouwen?
    xxxx

2. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik heb hiervoor 3 miskramen gehad en ja iedere keer is er weer die angst
    zelfs nu nog, nu ik zover ben.
    Wat kun je doen?
    hopen, bidden, geloven dat het deze wel goed gaat
    En je angsten accepteren
    Over algemeen kan ik inmiddels wel genieten, maar de angst en onzekerheid treed soms weer naar de voorgrond.
    Dus ik neem alles met de dag, met het moment
    Meer kun je namelijk niet doen
    en hier je angsten van je afschrijven

Succes met deze zwangerschap

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen ik na de miskraam (bij 6 weken) weer zwanger was (3e ronde en 5 maanden na de miskraam) was ik ook erg onzeker. Ik durfde me nergens op te verheugen en de tijd kroop voorbij. Ik heb deze zwangerschap ook bloedverlies gehad, net als bij de miskraam, die kwam namelijk langzaam op gang en ik had eerst een paar dagen wat bloedverlies bij het afvegen. Deze zwangerschap dus weer, en dat maakte me erg onzeker.
    Het enige wat ik kon doen was wachten, wachten, wachten en hopen dat het dit keer wel goed zou gaan. En tot nu toe gaat het gelukkig super!

Succes met wachten! En ik hoop dat deze zwangerschap wel goed gaat!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Wauw wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent geworden! Ik hoop echt dat dit helemaal goed gaat komen.

Om op je vraag terug te komen. Zwanger zijn zou nooit meer zou worden als zonder dat je ooit een miskraam hebt meegemaakt. Je hebt meer angst en ik probeer dat zoveel mogelijk te accepteren. Daarnaast let je op elk kwaaltje dat je hebt en probeer je eigenlijk contstant aan de hand van de kwaaltjes een uitspraak te doen of het wel of niet goed gaat. Hartstikke onzin, want ik weet inmiddels uit ervaring dat het helemaal niks zegt. De ene dag voel je gewoon meer dan de andere dag en dat is heel normaal.

Mij helpt het ook om het los te laten. Te bedenken dat ik er toch geen invloed op heb en dat het niks oplost om heel bang te zijn. Behalve dan dat jezelf gek wordt. De wekelijkse echo's en bloedpriksessie hielpen hier natuurlijk ook wel mee ;).

Ik zou in ieder geval een vroege echo vragen als ik jou was. Het blijft toch een beetje eerst zien en dan geloven en probeer zoveel mogelijk te denken aan de 90% kans dat deze zwangerschap wel goed gaat!

Liefs trees

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meid.

Mijn eerste zwangerschap verliep met 4wk,5dg in een miskraam.

Toen ik daarna zwanger werd, had ik ook dezelfde angsten! Steeds kijken of ik geen bloed verloor. Ik was heel onzeker en kon heel moeilijk geloven dat ik nu wel goed zwanger was. Met 8weken kregen we onze eerste echo. Alles was goed en ik voelde me even zeker en zwanger! Maar een paar dagen na de echo werd ik weer onzeker.

Pas met de 12weken echo en een kloppend hartje gehoord te hebben, kreeg ik er zekerheid in. Ik was echt zwanger! En nu met een groeiend buikje voel ik mij gelukkig ook echt zwanger.

Maar 1 tip. Probeer het allemaal over je heen te laten lopen. Want als je je steeds druk maakt, dan zal dit niets aan de zwangerschap veranderen. We hebben dit niet in onze hand. Ik hoop dat je deze zwangerschap prima zal uitdragen!

Succes met je zwangerschap!

6. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Bedankt voor jullie bemoedigende reacties!
    Het is idd niet makkelijk pff het hangt als een wolk boven me met regelmatige flash backs van enkele maanden geleden.De wonde was uiteraard nog vers al ben ik overgelukkig dat het alweer zo snel raak is!!!
    Mijn man en ouders willen niet dat ik om de zoveel dagen bloed laat trekken om men HCG te checken.
    Ze zeggen dat ik vertrouwen moet hebben en dat ik me dan helemaal gek laat maken, dus ik laat het voorlopig zo..
    Het is idd zo een zwangerschap is nooit meer dezelfde na een miskraam.
    Elk symptoompje(of het ontbreken ervan) analyseer ik , zo vermoeiend! Panikeer voor een beige vlekje! Voel om het kwartier aan men borsten..Pfff
    xxx

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoi,

ik heb waarschijnlijk in januari een miskraam gehad, maar dit was nog voordat ik kon testen. ik wist echt heel zeker dat ik zwanger was (heb hierin nooit fout gezeten, ruim voor nod) en had heel hevig bloedverlies, nog voordat ik ongesteld moest worden. heb het met huisarts over gehad, het viel op dat moment niet meer te bewijzen of ik inderdaad zwanger was, maar hij kent mijn voorgeschiedenis en was er ook vrij zeker van dat het een miskraam was.
    in mei wist ik weer zeker dat ik zwanger was, en ja hoor, zie banner!

mijn moeder heeft tussen mij en mijn broertje ook een miskraam gehad, en kort daarna is mijn broertje gekomen.

mij is altijd verteld dat als een zwangerschap uit loopt op een miskraam, het sowieso niet goed zat met het babytje.
    neemt niet weg dat het niet verschrikkelijk is hoor!

ik heb er zelf te weinig ervaringen mee om je echt goed advies te kunnen geven, maar wilde je even laten weten dat het heel goed mogelijk is toch een goede zwangerschap te hebben na een miskraam.

succes met je zwangerschap, ik hoop dat alles goed gaat en je je nu druk maakt om iest wat niet nodig is!

8. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik heb in totaal over 2 jaar verdeeld 3 miskramen gehad, en de laatste zwangerschap (vorig jaar december, 1 week voor kerst miskraam gehad) ik was ook heel bang, bij mij dus "terecht" maar ik denk dat het heel normaal is en jejezelf er niet voor moet straffen dat je "pessimistisch" bent, in mijn ogen ben je dat niet, in mijn ogen ben je gewoon bang, bang voor nogmaals die pijn en verdriet. Ik hoop dat de angst met de weken zal wegtrekken...je echo straks allemaal goed is en je langzaam maar zeker wat kan gaan genieten. Als ik straks terug zwanger ben wat we heel hard hopen zal die angst erbij mij ook opnieuw zitten.
    Sterkte, dikke cyber knuf Mir

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb ook één miskraam gehad voor deze zwangerschap, een missed abortion.
    Toen ik het vermoeden had dat ik weer zwanger was durfde ik niet eens te testen, heb daar ook heel lang mee gewacht en toen ik tenslotte positief testte dacht ik dat ik een week of zeven was, maar toen ik een week later naar de gyn ging voor een echo, er van uitgaande dat het toch wel weer niet goed zou zijn, bleek ik al 11+4 weken onderweg te zijn en zagen we prachtige beelden van een super actief mini mensje.

Ben nu 23 weken en alles verloopt tot nu toe goed, de ongerustheid blijft maar wat ik wil zeggen is dat een eerdere miskraam misschien de onbezorgdheid voor altijd weg zal nemen maar het geen indicatie is dat het altijd mis zal gaan.
    Probeer er toch een beetje vertrouwen in te hebben en zorg goed voor jezelf.

Deel Deze Pagina