Zoontje 4 weken....zo onzeker over alles!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Waarschijnlijk al het zoveelste onderwerp....maar ik wil het toch weer even kwijt!

Ons zoontje wordt donderdag 4 weken en is met name overdag erg onrustig en huilerig.
    De enige manier om hem gegarandeerd in slaap te krijgen is door hem bij mij op de buik te leggen...dan is meneer zo in dromenland! :)
    Hij heeft ook wat reflux klachten waarvoor we bij de KA zijn geweest en deze zijn nu wel wat minder moet ik zeggen.

Maar ik merk dat ik nu toch wel gespannen begin te raken door zijn onrustige gedrag en ik zal toch ook eens m'n handen vrij moeten kunnen hebben?? Al is het maar om even te eten of te douchen....:)
    Zodra hij slaapt en ik probeer hem weg te leggen (maakt niet uit waar...) wordt hij echter wakker en begint dan te huilen.
    Een beetje jengelen vind ik niet erg maar als het echt huilen wordt dan pak ik hem maar weer op.....maar op deze manier kom ik ook weinig tot andere dingen toe.

Ik heb al eens een draagdoek geprobeerd maar dit vind hij vreselijk en dan gaat hij meteen huilen.
    Ik merk gewoon dat ik zo onzeker word over alles! :(:(
    We hebben nog totaal geen ritme met hem en overdag is vrijwel altijd beneden omdat hij in zijn ledikantje nog het meest onrustig is..
    Omdat hij overdag zoveel wakker is slaapt hij 's nachts meestal wel redelijk goed...van totale uitputting..;)

Wat kan ik doen om de situatie te verbeteren?
    En herkennen jullie die onzekerheid? Voor mijn gevoel "doe ik maar wat" en heb ik af en toe het idee dat het nooit meer goed komt...:)
    Ook merk ik dat ALS hij overdag al eens slaapt dat ik dan meteen denk..."owjee...als hij vannacht dan nog maar slaapt!!"..

Die gespannenheid moet ik dus kwijt zien te komen...iemand goede ideeen of tips???

2. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Tjah hij is nog zo klein. Ik denk dat het wel overgaat naar mate hij ouder wordt. Misschien kan je een doek of id (die je bij je gedragen hebt) bij hem zetten. Zo krijgt hij het idee dat je bij hem bent.
    Veel sterkte! En nee, je bent je doet het niet verkeerd, sommige kleintjes zijn nou eenmaal wat 'moeilijker'.

3. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vier weken, je bent nog maar net moeder :)

Hier duurde het zeker 8 weken voor ik het gevoel had dat het wat lekkerder ging lopen qua ritme.

En die draagdoek, had je 'm strak genoeg geknoopt? Een doek die niet goed geknoopt is kan te los zitten voor zo'n kleintje en tja, dat vinden ze inderdaad niet zo leuk.

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Die onzekere gevoelens zijn zeer herkenbaar. Ons mannetje was (en is soms nog steeds) erg onrustig en sliep erg weinig overdag, maar ook 's-nachts sliep hij niet meteen na de voedingen van 23u en 3u. Je komt vanzelf beter in een ritme en kunt het vanzelf allemaal beter aan! En onzekere tijden blijf je denk ik houden, ik iig wel!

Wij zijn ons mannetje uiteindelijk gaan inbakeren eerst met de puckababy en daarna echt inbakeren, dit hielp echt met het slapen. Hij viel dan beter in slaap en sliep langer. Hierdoor hebben wij een vrolijker en uitgeruster kind wat beter in zijn vel zit! Misschien kun je het eens proberen. Hier was de situatie wel anders, onze keine sliep bijna nergens (niet in de kinderwagen, auto etc.) en al helemaal niet bij mij op mijn buik, dit ivm te veel prikkels.

Succes, het gaat vanzelf beter!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik herken het gevoel erg goed van toen mijn zoontjes baby waren.

1 van mijn zoontjes was ook heel erg onrustig, veel huilen. Eigenlijk een heel driftig mannetje. Ik kon op een gegeven moment ook niet meer, was echt op. En iedere keer als hij begon te huilen was ik zo gespannen als wat.

Wij hebben net als Yossie de puckababy gekocht. En ik wist niet wat me overkwam. Heb hem er in gedaan en op bed gelegd en hij viel direct inslaap en heb hem toen naar 3 uren wakker gemaakt. Hij werd daar zoveel rustiger van.

misschien is inbakeren dus een optie voor jou.
    Veel succes, en niet te onzeker zijn. Het komt allemaal goed, het is niet niks natuurlijk ineens zo'n klein ukkie erbij. Alles moet wennen en je moet je draai daar even in vinden.

6. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Lastig in het begin hè? Ik kan me ook nog herinneren dat ik het in het begin echt een gepuzzel vond om uit te vinden wat er nou steeds aan de hand was.

Wat de draagdoek betreft: baby's vinden het doorgaans heerlijk om tegen mama aan te zitten. Itt inbakeren horen ze je hartslag, voelen ze zich veilig, zijn ze warm en dat zorgt over het algemeen voor tevreden baby's.
    Ik zou de eerste keer knopen vlak na een voeding doen, als je merkt dat hij tevreden is. Soms moeten ze eventjes wennen. En inderdaad lekker strak.

Ken je iemand die ook gedragen heeft met een doek? Anders zou je op het forum van Dragen en Voeden eens kunnen kijken of er iemand bij je in de buurt woont, of daar gewoon eens kijken voor goede tips.

En vertrouw op jezelf! Kijk goed naar je kindje en het komt echt goed :)

7. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Eventjes een kleine inhaak op de draagdoek ;)

Mijn dochtertje vind het erin doen ook niet leuk en huilt dan ook. Maar zodra alles goed zit en ik een beetje begin te lopen is ze stil en doet ze gelijk haar oogjes dicht.. ;) Dus misschien even doorzetten? Zo is je kleintje lekker bij je en heb jij je handen vrij om wat te kunnen doen. Vooral als je zegt dat je kindje reflux klachten heeft. Ons dochtertje heeft namelijk verborgen reflux en door de draagdoek sliep ze lekker rechtop en had ze er al veel minder last van. Uiteindelijk wel medicatie gekregen, maar toch.

Succes, valt niet mee first time mom te zijn! Komt goed :D

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

je zegd dat hij bij jou op je buik wel slaapt heb je hem al eens op zijn buik gelegd?

9. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Hier ook een buikslapertje!!! Zoontje sliep altijd op zijn rug (nu op buik), maar ons dochtertje...... Oh, wat een drama. Vroeg me echt af wat er was. Zij heeft 4 weken niet geslapen 's nachts, enkel bij mij of mijn man op de buik. Sinds we haar op haar buik leggen slaapt ze heerlijk. Zowel overdag als 's nachts!! Bedje staat wel bij ons op de kamer zodat we haar in de gaten kunnen houden.

Je kunt het bijvoorbeeld eerst in de box proberen. Dan ben jer continue bij. Zo zijn wij erachter gekomen.

Succes!

Deel Deze Pagina