Hoe vervoeren jullie je baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook zeggen: in de bak, of niet zo lang winkelen. Misschien kun je de kap eens omlaag doen en haar eventueel op de buik leggen.
    Maar een hele dag in de maxi cosi omdat je wilt winkelen...? Nee zou ik niet doen. Bovendien dan heeft ze helemaal geen bewegingsvrijheid.
    In een draagdoek of draagzak (kijk eens op www.babybij.nl) kan ook!

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedank voor jullie reacties! :D
    Ik was gewoon erg benieuwd hoe jullie dit allemaal deden? Ik shop inderdaad ook nooit, dit zou m'n eerste dag worden dat ik echt zou gaan shoppen, gewoonweg omdat ik niet zo'n hele dag wel wil zijn voor ons meisje. Dan pak ik gewoon de kinderwagenbak, en zal ze daar vanzelf wel lekker in gaan slapen. En inderdaad een handdoekje o.i.d. eronder is dan misschien ook een optie. Normaal gesproken gebruik ik veel de Maxi-Cosi, maar dit is maar steeds voor een kort poosje, niet langer dan 2 uurtjes per dag vaak, als ik bijv. even een boodschap moet doen o.i.d. En inderdaad heb ik een bak van de Mutsy, die wel érg klein zijn. Een kennis van mij heeft precies hetzelfde probleem, dat kindje is net 4,5 maand, maar past dus echt helemaal niet meer in de bank! ;)

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier vond mijn dochter het rond die leeftijd ook vreselijk om in de wagenbak te liggen. Ik wisselde het op dagen dat ze er wat langer in lag af met een draagzak, dat vond ze dan wel prettig als ze niet wilde liggen.
    Moet zeggen dat het hier ook kon komen door de reflux, platliggen deed soms gewoon pijn door opkomende voeding.. Hoofdeinde een dekentje er onder scheelde al, dan lag ze wat omhoog en kon ze ook wat meer kijken naar mijn idee :)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als ze ouder worden is een dag shoppen al helemaal geen pretje hoor!!! Kan me al niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een dag geshopt heb... zeker met kind is het eigenlijk niet eens in mij opgekomen om dat te gaan doen.

Wel natuurlijk 's morgens of 's middags even naar het centrum, maar dat is dan maximaal 2,5 uur of zo en vaak ging ik dan net tijdens haar slaaptijd zodat ze lekker sliep in de bak.
    Nu ze groter is en dus in de buggy zit, hoef ik dat helemaal niet meer te proberen. Ze zal wel even een tijdje rustig zitten en om zich heen kijken, eventueel nog even sussen met een koekje of zo, maar een dag: daar worden wij allebei niet vrolijk van, haha!
    Maar ja, mijn dochter heeft alles behalve een 'zitkont', dus dat doe ik haar gewoon niet aan..

Hier zou ze dan lekker naar opa en oma gaan of zo!

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    de kap platleggen was hier al een oplossing, kon ze de bomen en gebouwen beter zien, zo'n wagenspanner was ook leuk.

ik was ook altijd van mening dat ze niet zoveel te willen hebben, die kleintjes, en daar ben ik van terug met mn pittige tante! ja, ik bepaal wat veilig en goed voor dr is, maar een baby die 3uur lang ligt te krijsen omdat ze niet lekker ligt en t niet naar dr zin heeft, is ook geen pretje! en de enige manier om jou iets duidelijk te maken, is huilen.

6. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de Mutsy (Transporter) en vind de bak ook erg klein. Mijn zoon is nu 3 maand en was 4 weken geleden 61 cm. Als hij er nu in ligt heeft ie géén 10 cm meer over!

Als ik ga winkelen probeer ik dat altijd tussen de voedingen door te doen en neem mijn zoon dus niet mee. En als ik hem wel een x meeneem gaat hij dus in de auto in de mc en neem ik de kinderwagenbak mee voor tijdens 't winkelen.

Maar een draagzak lijkt mij ook wel wat trouwens. Iemand tips welke goed zijn???

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ook een mutsy (single spoke) en die bak is toch echt niet zo klein hoor. Gewoon de standaard maat, zeg maar. Is die transporten dan zoveel kleiner?

Onze zoon was al lang bij de geboorte (56 cm) maar die heeft toch echt nog een tijd in de bak gelegen. Op het laatst wel wat krap inderdaad. Maar ik vond de mc echt geen optie. Volgens mij heeft hij er zeker een half jaar in gelegen, terwijl hij op de +2 lijn zit. De meeste kindjes zouden er toch langer in moeten kunnen.

Pas toen hij echt met zijn voetjes en zijn kruin de randen raakten, zij we overgegaan op de wandelwagen. Die van ons kan helemaal plat, dus voor de rug maakt dat net zoveel uit. Alleen is het natuurlijk wel minder warm. Deze tijd van het jaar zou ik het dus echt zo lang mogelijk rekken (zolang je kind nog niet klem ligt, haha. Dan houdt het op natuurlijk.)

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb zelf de mutsy single spoke en die bakken zijn juist ruimer dan de gemiddelde bak. Mijn meisje kon er qua lengte tot 10 maanden zeker in.

9. adi

adi Niet meer actief

Dan is de bak ong 72cm lang, en dat is een redelijk standaard lengte hoor. 10cm over hebben is heel wat voor een wandelbak!

Ik zou de 'verwachtingspatroon' iets aanpassen. Volgens mij verwachten veel ouders dat het kindje net zo ruim blijft liggen als net in het begin. Zelfs als de baby de beentjes iets moet optrekken (wat een baby meestal van nature doet) om in de bak te passen, is de bak beter dan een maxicosi voor lange afstanden. Laat staan een buggyinzet!

En daarnaast is een MC nog steeds vele malen krappen dan een kinderwagenbak!

10. fafje

fafje Niet meer actief

ik gebruikte rond 4,5 mnd een kussentje voor zoontje ( mocht van fysio) en daardoor hoefde hij niet helemaal plat 9 had ook verborgen reflux, dus was sowieso lekker voorhem )

ik ging de deur uit nadat hij een voeding had gekregen en sowieos in slaap zou vallen...dan had ik vaak 2 uurtjes om te shoppen...vaak dan tussendoor ergens eten, en voeden...relaxen..en dan gign hij weer slapen en ging ik terug...

maxi cosi gebruikte ik meerendeels alleen voor het vervoerne in de auto...en heel soms als we ff snel iets moetsen halen maxi op de wagen klikken...maar nooit ehct lang achter elkaar...

11. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb wel eens geshopt toen mijn manneke kleiner was, maar de kinderwagen vond ik vre-se-lijk. Onhandig ding in de stad, zeker als het druk is en in kleinere winkels. Tel daar nog bij op alle indrukken die de baby krijgt.

Ik vond een drager ideaal. Lekker op de buik, later op de rug. Ik deed dat in een doek of ergonomische drager (bijv. manduca en boba) Enige nadeel is met kleding passen. Maar ik ging meestal met partner of vriendin, en die konden hem dan even beethouden.

Ik vond het perfect op die manier, en baby hield het ook langer vol zo.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs

Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Ons zoontje heeft duidelijk langer in zijn mc gepast dan in de kinderwagen. (Gelukkig maar!) En volgens mij geldt dat voor veruit de meeste kinderen. Het is wel krap in de zin van "weinig bewegingsruimte". Maar wat lengte betreft kun je de mc natuurlijk veel langer gebruiken dan de wieg van de kinderwagen.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze tot 6 maanden in de kinderwagenbak gelegen. Qua lengte kon het nog wel even maar ze ging omrollen en zich optrekken dus dat vond ik niet meer vertrouwd. Met 6 maanden in de wandelwageninzet vond ik ook wel oke. Eerst plat en kort daarna kon ze zelfstandig zitten.
    Ik had meestal wel mn draagzak bij me voor de momenten dat ze het niet leuk meer vond.

2e uk zal straks zoveel mogelijk gedragen worden, kinderwagen past nu niet in de auto. Hier komt een geweven doek en een Bondolino.
    Ik heb nu een Manduca maar vindt m vrij lastig om m in mn eentje te gebruiken en moet m steeds verstellen als we m beide gebruiken.

Deel Deze Pagina