Hij wordt naar wakker :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Omelet, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Onze zoon is 2 maanden en een heerlijk ventje, helemaal genieten. Hij slaapt ook goed. Overdag slaapt hij beneden, in mijn buurt. Ofwel in de box op zijn kussen, ofwel in de draagdoek als hij veel mamabehoefte heeft (of mama veel babybehoefte natuurlijk ;)). Heerlijk snurken :)
    's Avonds slaapt hij wel in de wieg naast ons bed. Ik voed hem dan op bed en leg hem in zijn wieg (rond 23 uur). Hij valt zonder problemen in slaap tot een uur of 7. Overdag wil hij echt niet in de wieg en van mij hoeft dat dus ook niet.

    Waar ik mee zit is dat hij overdag zo naar wakker kan worden. Gaat hij, vanuit het niets, opeens héél hard huilen. Ik ben natuurlijk heel dicht bij hem (helemaal als hij in de draagdoek zit ;)) om hem te troosten, maar hij blijft huilen. Als hij in de box ligt dan pak ik hem op en houd hem heel dicht tegen me aan, maar hij overstrekt ook echt. In de draagdoek haal ik hem er meteen uit (omdat hij zichzelf er ook half uittrapt en er dus toch niet meer goed in zit).
    Na een tijdje is het zo plotseling over als het begon en kijkt hij verbaasd in het rond. Als hij dan door heeft dat ik hem vast heb krijg ik een stralende glimlach.

    's Nachts heeft hij het zeker weten niet in ieder geval. Hij heeft overdag en tegen de ochtend ook wel last van krampjes e.d. want dan kan hij ook wel even huilen en trappen met zijn beentjes, maar dat gaat vanzelf over, nog geen 20 seconden (leg dan wel altijd mijn hand op zijn rugje zodat hij weet dat ik er ben).

    Herkent iemand dit? Ik vind het heel erg om mijn kindje zo van streek te zien en anders dan er zijn kan ik niet doen. Wordt hij wakker van de honger? Heeft hij pijn? Nare dromen? Iemand een idee of tips?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk dat ie dan te geprikkeld is of idd 'dromen'.
     
  3. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Over het geprikkeld zijn heb ik ook gedacht. Misschien moet ik aanvullen dat ik overdag geen tv of muziek aan heb en er lopen ook geen andere kinderen of lawaaige huisdieren rond (mijn katten slapen gewoon de hele dag ;))
    Oh en zelf zing ik ook niet de hele dag door haha.

    Als hij geprikkeld is ('s avonds gebeurt dat nog wel eens) wil hij lekker even met rust gelaten worden in zijn box voor een goed gesprek met zijn muziekmobiel. Na een huilbui wil hij dich bij me zijn en drinken en knuffelen (soms even spelen). Dus denk niet dat dat het is.
    Wel ebdankt voor je reactie!
     
  4. misa

    misa Niet meer actief

    Ik dacht ook als eerste aan (over)prikkelt zijn. Misschien helpt het voor jouw kindje wel om hem toch in bed te laten slapen. Zo prikkelarm mogelijk.
    Mijn zoontje sliep de eerste weken ook altijd bij mij, naast mij, op mij. als ik boven was, was hij boven en beneden net zo. Tot een week of 7, toen leek hij ook ineens niet meer goed te kunnen slapen als er toch minder ritme, structuur en rust tijdens het was. Toch in bedje gelegd, vond hij niet leuk. Als hij huilde ging ik elke 5 minuten even naar hem toe voor een speentje en een aai over zijn bolletje. Daarna direct weer weg. Na 1 a 2 dagen had hij het door en sindsdien slaapt hij bijna altijd goed en ook vrij lang!
     
  5. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier doet het ook met wakker worden overdag. lijkt net ala ie dan ineens helemaal wakker word, het weer over is. hij is snel overprikkelt trouwens
    het vervelende hier is alleen dat het sinds een week nu ook s'nachts is. enge droom, mama is weg, heb geen idee maar helemaal overstuur is ie dan
     
  6. kimv

    kimv Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Hier ook een kereltje die uit het niets heel hard gaat gillen heb dan ook echt het idee dat ie dan nog een beetje slaapt ofzo want het is dan ook ineens weer over. Wel moet ik hem dan wel echt troosten want hij raakr helemaal overstuur. Hier alleen ook wel eens 's nacht spring dan heel snel uit mijn bed troost hem en dan gaat ie wel weer lekker slapen.

    groetjes kim

    ps was het vergeten te vertellen op kdv ze schrokken zich rot:D:D
     
  7. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha goede tip ;)
    Fijn dat een aantal moeders dit herkennen, geeft me toch wat rust.

    Ik wil hem niet dwingen om op zijn kamertje te slapen. Als ik merk dat het beneden te onrustig voor hem is dan leg ik hem wel boven maar ik laat hem nooit huilen. Ik blijf dan boven tot hij in slaap valt. Hij slaapt in zijn wiegje echter maar heel kort (uurtje ofzo) itt beneden in de box (rustig een paar uur vertrokken). Ik laat hem nooit langer dan een minuut of 3/4 huilen. Als hij dan nog huilt pak ik hem bij me. Voor mij voelt het gewoon niet goed (veroordeel dus niet de moeders die daarin een andere keuze maken)
     
  8. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hier hetzelfde bij mijn zoon maar dan 's morgens. Hij doet het nu al 1.5 jaar zo dus ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat er niets aan de hand is. Maar ik kan me je ongerustheid voorstellen bij zo'n kleintje.
     
  9. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het is gelukkig niet iedere keer, maar ik schrik er soms gewoon van. Ben er inmiddels (ook na wat google-research ;)) achter dat sommige kindjes dit 'gewoon' hebben. Gelukkig maar :)
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Hier bij beide kinderen gehad, volgens mij ook rond die leeftijd, was echt een fase, een maand ofzo later hield dat vanzelf weer op en werden ze niet meer opeens gillend wakker, maar gewoon rustig.
     
  11. misa

    misa Niet meer actief

    Dat moet je ook zeker niet doen. Helemaal niet als het niet goed voelt. Als hij in de box wel gewoon uren kan slapen, dan zal het vast geen overprikkeling zijn. Maar wel lastig en vervelend dat hij dan zo ineens moet huilen bij wakker worden..
    Ik laat mijn kleintje ook max!!! 10 min huilen. Meestal is hij zelf na 3-6 min al stil. En dan is het niet eens altijd echt huilen, maar meer moe zijn en jengelen.

    Ik zei het in een ander topic ook al: wat heb je een geweldig onderschrift! Kan ik me helemaal in vinden, werkt hier meestal ook super! ;)
     
  12. katjepatatje

    katjepatatje Actief lid

    8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    ik zou hem zeker lekker veel blijven dragen hoor. Als hij echt naar wakker wordt, is het juist fijn om te merken dat hij vlak bij mama is. En niet onbelangrijk: veel huid-op-huidcontact is (bewezen!) erg goed voor baby's.

    Hier gebeurde het soms ook, en was het meestal dat hij even flink had doorgeslapen en dan wakker werd met ENORME honger. En tja, als je je dat realiseert als klein manneke met temperament! Op die leeftijd zijn het misschien ook krampjes die nog een rol spelen?
     
  13. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee krampjes zijn anders, dan huilt hij een halve minuut maar slaapt wel door. Maak hem nu vaak ook zo'n 4 iuur na een voeding wakker. Dan is hij super lief en vrolijk en drinkt hij heel ontspannen. Denk toch dat het inderdaad reuzehonger is ofzo?
    Nou fijn om de herkenning te lezen. We zullen wle zien waar het schip strand ;)
     
  14. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik kwam m tegen op internet als uote van een andere ouder. Vond m ook zo mooi.:)
     

Deel Deze Pagina