hoe vervoeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mar9, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu 5,5 maand. Het is een bijdehand, nieuwsgierig meisje, die van alles wil, ook wat ze nog niet kan (in dat geval word ze driftig, hihi)...
    Liggen doet ze bijna niet meer, ze draait alle kanten op en tilt dan continu haar hoofd en begin schouders op, om overeind te komen. Ze wil alles om zich heen in de gaten houden. Alleen los zitten kan ze nog niet echt, al wil ze niks anders als zitten en staan.

Ik heb zelf geen auto tot m'n beschikking (man heeft die nodig) en ben nog zo hard bezig met herstellen van zware zwangerschap e.d., dat een klein rondje lopen al zo vermoeiend is, dat ik daarna niet meer voor m'n dochtertje kan zorgen. Naar de dokter of supermarkt of iets anders, kan ik dus niet echt lopend gaan. Dit is nogal een probleem, want ik moet.voor m'n energie wekelijks naar de huisarts en wil toch ook wel eens lekker op stap!

Hebben jullie tips hoe ik m'n dochtertje kan vervoeren? Draagdoek op de fiets vind ik te gevaarlijk.
    Een fietsstoeltje mag ze dacht ik pas in als ze los kan zitten, toch? Er zijn ook karren die je achter je fiets kan doen, maar dat lijkt me heel onhandig, zo groot, je hebt geen zicht en het hobbelt denk ik onwijs..
    Hoe doen jullie dat? Ik ben bang dat ik me er nog even bij meer moet.leggen, tot ze wat ouder is, maar.vind het soms heel moeilijk! Na 9 doodzieke maanden aan huis gekluisterd had ik erg gehoopt op m'n vrijheid na de bevalling, maar dit valt toch vies tegen zo!
    Hopelijk hebben jullie ideeën!:)

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik had een maxi cosi drager achterop de fiets, maar is niet handig als je wilt winkelen ofzo want dan loop je met de maxi cosi. Boodschappen kan wel, maxi cosi kan in de kar of ergens koffie drinken kan dan ook nog wel.

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik gebruikte vanaf bijna 4 maanden de Steco Babymee op de fiets. Ideaal om een stuk te kunnen fietsen (en in mijn geval de oudsten naar school te kunnen brengen).

Misschien is dat een optie voor je. Ik heb hem zelf voor een paar tientjes via MP gekocht.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja, het is maar net wat je wilt. Je zou een baby mee kunnen kopen voor achterop de fiets waar je de maxi cosi in kan zetten. Draagzak mee zodat je haar op plaats van bestemming, bijv winkel, rond kan dragen. Of een buggydrager op je fiets.
    Buggy mee en kan je daarmee rondlopen, naar ha enz.
    Maar goed, dat zijn wel extra kosten. (Iig de baby mee en een buggy en buggydrager of een draagzak. Misschien ook wel een extra maxicosi die je alleen voor achterop de fiets gebruikt? Of een buggy onderstel zoals quinny zapp waar je de maxicosi op kan klikken op pkaats van bestemming? )extra kosten voor de paar maanden dat ze nog niet in fietsstoeltje kan. Misschien kan ze er over 3 maanden al in...

Buggydrager en buggy kan je later ook nog gebruiken als ze wat groter is en in fietszitje kan.

Toen ze hier in het fietsstoeltje kon, deed ik de rest met draagzak. Dus draagzak om op de fiets en op plaats van bestemming ging ze n de draagzak. Geen buggy mee. Bij een volgende wil ik ook een babymee zodat kleine ook mee kan op de fiets. Op plaats van bestemming gaat kleine over in de draagzak.

En echt dagelijks een rondje maken en steeds verder gaan. Hoe moe je daarna ook bentl moet echt opbouwen wil je weer energie terug krijgen. Stukjes fietsen en steeds verder gaan.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Fietskar, ideaal. :) En dan liefst eentje die je om kunt bouwen tot wandelwagen, dan hoef je haar ook niet te tillen (alleen wel afkoppelen en het voorwiel er op zetten, weet niet of dat een probleem is).

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb een fietskar waar een maxicosi in kan. Tegen het hobbelen heb ik aan de voorkant een kussen gepropt.

7. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend zeg. Heb je al eens aan de bus gedacht? Of is dat niet dichtbij genoeg?
    Of mensen thuis uitnodigen.
    Een fietszitje kan nog niet nee. Vaak pas vanaf dat ze zelf goed kunnen blijven zitten.
    Wij hebben een auto en ik fiets wel met een ergonomische drager. Ik weet dat velen het niet met mij eens zijn, maar goed, dit is mijn keuze. Ik fiets er kleine stukjes mee, fiets niet zomaar een hobbel, of stop op of af en ben erg voorzichtig met het nekje. Lopend vind ik soms nog meer hobbelen voor de kleine..! :)
    Ik weet ook dat die karren voor achter de fiets er zijn. Of een bakfiets waar je een maxi cosi oid in kunt zetten. Of een standaard voor achterop de fiets waar de maxi cosi in kan. Dat laatste lijkt mij persoonlijk erg eng en wiebelig fietsen.

Of eens iemand vragen die je op pikt met de auto om zo samen ervan heen te gaan..? Er is vast wel iemand met een maxi cosi die je eens mag lenen als je die niet hebt?

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Is juit niet wiebelig omdat er goede vering onder zit. Iig geen last van klappen door hobbels. En VELE malen veiliger dan fietsen met een kind in een draagzak. Sorry, echt onverantwoordelijk. Ook met kleine stukjes kun je aan gereden worden of vallen. Hier wel eens gezien. Kleine krijgt stuur in het ruggetje en klapt met koppie op de weg met moeders en fiets er bovenop. Moeten ze verbieden. Echt.
    Hier rijd er ook nog eens zo'n lampepit die ook kind nog eens naar voren draagt. Kan ze lekker rondkijken;) onbegrijpelijk....
    Als je met een babymee met maxi cosi valt dan is kleine rondom beschermd. Kind valt met hoofdje en ledematen binnen de maxicosi en de beugel zorgt ervoor dat kind niey over de straat hij schuift met koppie..

Deel Deze Pagina