zoontje 12wk. nog 10-12 voedingen per dag..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mavi derya, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoontje is bijna 12 weken maar hij drinkt nog steeds 10 tot 12 voedingen per dag..

De nachten gaan heel goed maar overdag lukt het niet..

Meestal drinkt hij tussen 22.00-23.00 voor het laatst en dan slaapt hij tot 02.00 en dan weer tot ergens tussen 05.00- 06.00..
    Maar dan wil hij overdag ongeveer elke 2 uur drinken..

Hij krijgt afgekolfde borstvoeding.. Hij drinkt per voeding ongeveer 130cc.. Hij doet hier wel heel lang over hij drinkt het bijna nooit in een keer op.. Vaak ben ik een uur bezig voordat hij alles op heeft.. dan zitten er wel pauzes tussen dat hij even wil spelen ofzo.. hij drinkt ongeveer een half uur alles bij elkaar denk ik..
    Ik heb wel is geprobeerd om meer in de fles te doen maar dat drinkt hij niet op.. Hij krijgt een schepje nutriton erin omdat hij zich anders elke keer verslikt en dan heel veel gaat spugen..

Ik ben gaan afkolven omdat hij er aan de borst ook zolang over doet en dan komt hij nog sneller weer voor de volgende voeding..

's nachts drinkt hij volgens mij heel weinig want dan leg ik hem wel gewoon aan de borst en is hij binnen 10 minuten tevreden.. en gaat hij weer verder slapen..

Is dit normaal?? Want het is zo best wel lastig om mijn andere zoon van 5.5 jaar genoeg aandacht te geven.. En dat wordt onderhand ook best wel zielig voor hem..

Heeft iemand misschien een idee wat er voor zou kunnen zorgen dat hij iets minder voeding heeft per dag.. met 8 zou ik al heeeeel blij zijn..

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Niemand een idee???

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje heeft aan de borst altijd sneller gedronken dan aan de fles Daar deed hij rustig een half uur over terwijl hij aan de borst zo klaar was, en dan ook leeg dronk. Dus hoelang je kleintje aan de borst dirnkt zegt niets over de hoeveelheid die hij dirnkt.

Verder is het normaal als baby's kleinere porties drinken, is in principe ook veel beter voor ze, maar kan me voorstellen dat het vermoeiend is. Misschien toch weer ene dagje aan de borst proberen?

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Weet je zeker dat hij echt honger heeft? Heeft hij niet "gewoon" zuigbehoefte of wellicht reflux? Slaapt hij voldoende?

Zolang over een voeding lijkt me niet erg praktisch. Heb je al eens andere flesjes/flesspenen geprobeerd? Waarom doet hij er zo lang over? Wat doet hij tijdens het drinken? In feite drinkt hij nu eigenlijk 20 keer? Als elke voeding onderbrekingen bevat en hij dus 2 (of meer) keer drinkt in het uur?

Baby's drinken idd over het algemeen effectiever aan de borst... Toch maar weer proberen?

Al advies gevraagd bij het CB?

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    We waren vorige week in turkije bij familie toen was de nutriton op dus 4 dagen alleen maar borst gegeven maar dat is helemaal niks want dan drinkt hij ook elke keer lang want hij valt elke keer in een lichte slaap en dan maak ik hem weer wakker en dan valt hij weer in slaap.. Of hij drinkt heel ondustig en dan verslikt hij zich om vervolgens weer te spugen.. En hij raakt niet tevreden..

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hij zuigt wel aan de speen maar het lijkt wel of hij de ene keer harder zuigt als de andere keer want soms gaat het langzaam en zuigt hij 10 minuten en dan is er maar 10 of 20 cc uit en soms is 130cc in 30 min op..

Ik heb de aventflessen met nummer 2 speen.. Nummer 3 lukt niet want dan verslikt hij zich elke keer en nummer een zonder nutriton lukt ook niet om dezelfde rede..
    Ik had hier ook nog een kruidvat fles met smalle speen maar hij kan daar niet uit drinken..
    Wat voor andere fles zou je kunnen proberen??

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou toch nog eens proberen om hem aan de borst te laten drinken.Laat hem 20 tot max 30 minuten drinken en dan stoppen en dan eens kijken hoe snel die komt voor een volgende voeding.Probeer dit gewoon eens een aantal dagen.
    Je zou bijna kunnen denken dat die juist niet zoveel honger heeft en daarom zolang over het flesje doet.
    Onze dochter krijgt ook BV en heeft nu voor het eerst afgekolfde melk uit een Tommi tippee flesje gedronken en dat ging voor een 1ste keer bijzonder goed.Niet te snel maar zeker niet te langzaam maar ik zou toch eerst weer een keer proberen aan de borst te laten drinken.

Veel succes want op deze manier is het niet leuk meer!!.

Gr Ingrid.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    De borst heb ik echt ( noodgedwongen ) 6 dagen geprobeerd omdat ze in turkije geen nutriton verkopen waar ik wel van uitging en dus niet genoeg had mee genomen voor 20 dagen.. Ik heb nu net dit weekend gewoon met de fles gegeven..

Hij drinkt wel maar ik dacht eerst dat het gat misschien te klein was dus speen nummer 3 gekocht maar dat lukt ook helemaal niet door het verslikken.. Hij moet toch gewoon kunnen drinken zou je denken.. Ik gebruik de nutriton nog geeneens zo erg voor het spugen maar meer voor het verslikken waardoor hij dan gaat spugen en hoesten en dan weer veel lucht binnen krijgt..
    Ik heb donderdag een afspraak bij de cb arts dus dan wilde ik heb is gaan vragen..

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Verder niemand een idee?? Ik heb nog is zitten kijken op internet omdat hij ook elke keer stukjes in zijn ontlasting heeft en groene of gele waterdunne ontlasting wat onwijs zuur ruikt... dan kom ik op hyperlactatie uit.. alleen de symptomen voor mijn zoon kloppen precies maar de symptomen die bij de moeder beschreven staan kloppen niet.. zou het dan toch kunnen??

10. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hij drinkt wel erg veel ook qua hoeveelheid of niet? Zou t zeker aan t cb vragen. Onze kleine man drinkt juist sneller uit een flesje kolfmelk, zo'n meleda flesje met zo'n gekke speen :). Ik geef m savonds een flesje van ongeveer 110 ml en dan slaapt ie wel 7 uurtjes erop. In totaal zijn t dan 7-9 voedingen.

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh ja en een speentje helpt ook wel echt als ie zuigbehoefte heeft ipv honger...

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Die geeft ik ook meestal eerst maar meestal blijft hij hem eruit gooien.. hij drinkt een liter per dag ongeveer..

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als hij 10x130 zou drinken dan kan dat zeker wel. Wanneer hij in verhouding teveel voormelk binnen krijgt dan zie je dat voornamelijk aan de ontlasting. De ontlasting hoort geel te zijn en als hij bruinig of echt groenig is lijkt me meer aan de hand te zijn. Al kan de nutriton hier ook wel iets in kan uitmaken bedenk ik me net.
    Ik zou zelf eens contact opnemen met een lactatiekundige.

Als je de gekolfde melk wilt blijven geven dan zou ik eens een ds brownsfles gebruiken (deze heb je in brede en smalle hals variant). Hier loopt de melk niet zomaar uit, maar moet je kindje echt aan zuigen. Wellicht heb je dan de nutriton ook niet meer nodig.

Maar ik zou zelf eerst snel gaan bellen met een lactatiekundige. Sommige CB's hebben zelf ook lactatiekundigen in dienst (die van ons wel) waar je voor gratis advies terecht kunt.

Succes en sterkte, want kan me voorstellen dat het nu erg zwaar is.

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Oh, en een ander speentje proberen? Bibi en difrax werkt hier voor de jongste ook niet, blijft hij uitspugen, terwijl hij een MAM speen netjes inhoudt.

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb de difrax bibi en de avent speen gebruikt maar met alles hetzelfde.. Als hij honger heeft spuugt hij ze uit.. Als hij gewoon moe is houdt hij de bibi en avent wel in zijn mond..

Hij drinkt niet 10 x 130 maar ik denk z'n 7 keer en dan nog een keer of 3 60cc tussendoor en dan 's nachts nog gewoon zijn borstvoeding.. Want dat gaat wel goed.. Volgens mij komt de melk uit de aventfles ook niet zomaar want als ik hem op zijn kop hou dan komt er bijna niks uit..

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Dus ongeveer 1100 ml + 's nachts nog aan de borst. Dat is best heel veel.

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat weet ik maar wat kan ik er aan doen?? Ik ben opzoek naar een oplossing.. Mijn idee is als hij iets grotere flessen per keer drinkt dat hij dan langer er tussen laat en dan over de hele dag minder drinkt..
    Maar hoe krijg ik dat voor elkaar..

Misschien ga ik morgen voor een andere fles kijken maar wat voor fles dan? Iemand een idee?

18. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hm, lastig, blijft een beetje een vicieuze cirkel.
    Als je op zoek gaat naar een andere fles dan kan ik echt de ds brownsfles aanbevelen.

Hoeveel kolf je nu per keer? En geef je 1 of 2 borsten per keer?
    Wellicht is het goed om te gaan blokvoeden zodat je kindje wat meer achtermelk binnenkrijgt.

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat heb ik ook al is gebrobeerd om te blokvoeden maar toen liep mujn productie onwijs terug.. want dat was wat ik schreef de symptomen bij mijn zoon klopen maar bij mij niet want ik heb eigenlijk niet onwijs veel melk ook bijna nooit stuwing of lekkage..

Nadat ik die paar dagen op vakantie gewoon borstvoeding gegeven heb kolf ik maar heel weinig elke keer.. ik had gisteren niet eens genoeg voor de volgende voeding vandaag kolf ik elk uur en heb ik maar net aan genoeg..

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het klinkt als of hij niet krachtig genoeg drinkt en/of niet genoeg uit de fles krijgt. En ja, dan raakt hij ook gefrustreerd.
    Onze baby kreeg op een gegeven moment ook niks uit de fles. Bleek dat de flesspeen gewoon steeds verstopt raakte! Als ik er zelf aan zoog, kwam er ook niks uit! Duurde echt lang voordat we dit doorhadden :(

Probeer eens een Tommee Tippee met een variflow speen (met een kruisje).
    Die is ook breed. Onze baby kan ook niet drinken uit een smalle fles. Maar de gewone speengaten waren haar ook te klein. Kreeg er amper wat uit. De variflow speen is ideaal! Te koop bij bol.com: bol.com | Tommee Tippee - Closer to Nature Flesspeen - Variflow | Baby

Was bij ons echt een uitkomst!
    Hij moet gewoon z'n flesje leeg kunnen krijgen in 15-20 minuten.

Deel Deze Pagina