Hallo dames, Ik heb op 3 augustus een tattoo laten zetten op mijn been boven mijn enkel. Ik heb nu al op veel forums en site's van tattoëerders gelezen hoe je het moet verzorgen, maar je leest zoveel tegenstrijdige dingen, en ik weet ook niet welke te vertrouwen. De tattoëerder die mijn tattoo zette gaf niet veel uitleg, ook niet als ik erom vroeg. Nu is mijn vraag, hoe heb jij je tattoo verzorgt de eerste weken? Mag je ze afdekken of juist niet? hoeveel keer per dag moet je er zalf op smeren en hoelang en wanneer mag ik me terug scheren op mijn benen?
heb m op mn schouderblad. Maar 2 keer per dag vaseline en niet afdekken natuurlijk zo geneest het sneller.
In smeren met vasaline... maar niet te DIK!! Ik heb al mijn tattoo's (11stuks) na het zetten maar 1 keer ingesmeerd en ze zijn nog allemaal even mooi... Mijn schoonmoeder smeert na 't zetten dr tattoo's 5 x per dag in met een dikke laag en allemaal waren ze ontstoken en nu kan ze, ze weer opnieuw laten inkleuren... Dus TIP: smeer met vasaline, maar niet te dik en niet te vaak! M'n vriend is trouwens tattoeerder en adviseerd dit aan al zn klanten
O, en krab de korsten er niet van af! Dan veroorzaakt lelijke littekens en de kans dat je weer terug moet om dat opnieuw in te laten kleuren...
Ik heb hem een dag of 3 met vaseline ingesmeerd, en verder niks. Zeker geen verband er om blijven doen, en van de korstjes afblijven!
En als je gaat zonnen, dan de tattoo met een hogere factor insmeren (wanneer de huid weer geheeld is natuurlijk). Dit omdat de kleuren meer uv-licht kunnen absorberen.
ik moest mn tattoo 2 keer per dag wassen onder de douche met uni cura zeep.....was ik erg blij om want de jeuk en pijn was niet te harden en dan verzachtte t een beetje en ja er zaten veel korstjes dus gewoon lekker weken onder de douche daarna insmeren met die zeep dus niet scrubben ook al wil je dat en goed afspoelen dan goed droogdeppen om laten drogen aan de lucht en zodra t trekkerig en droog werd dunnetjes insmeren met vaseline ik heb een hele droge huid en moest wel wat vaker m insmeren anders werd ik gek!!!!!! maar ze zijn beide super mooi en als ik nu een droge huid heb smeer ik alles in zn al geheelheid in met waar ik zin in heb dus mn hele lichaam..... oja en over dat scheren ik deed t pas weer over die plek heen toen hij helemaal geheeld was en ik m weer normaal aan kon raken. en ik heb mn enkel alleen op mn werk een tijdje met plastic folie afgedekt gehad anders plakte mn sok eraan vast en was ik bang dat ik korsten mee trok heeft hij overigens niet gezegt heb ik voor mezelf gedaan en dat ging prima en zodra ik thuis was luchten tattoo 1
3x per dag insmeren met bepanthen gesst sneller dan vaseline en niet afdekken je broek kan wel gewoon
Jep bepanthen, werkt als een tiet. Nou heb ik ook niet veel gebloed en bijna geen korsten gehad, dus het was zo genezen. Oh en nog belangrijker, bijna geen jeuk. (ideaal, met een tattoo tussen je schouderbladen ) De rest is al gezegd. Wel apart dat je bijna geen instructies meekreeg zeg. Ik kreeg een papiertje mee met instructies.
Iedere site zegt idd wat anders. Ik kreeg de tip om vaseline te gebruiken. Heb ik 3 maal daags gedaan. Een week of 3 a 4 en ziet er prima uit.
Ik had mijn tattoo's alleen de dag waarop ze gezet werden afgeplakt en niet eens de hele dag. Ik spoelde de huid 3x per dag even af met water. Alleen 's avonds waste ik even met uni cura zeep. Daarna een dun laagje calendula zalf.
Ik kreeg een soort vaseline mee vanuit de shop... Ik hoefde na een uur het niet meer af te plakken... Wel 3 x per dag de zalf er op... 3 dagen lang... Ik ben daarna nog even ermee door gegaan omdat de korstjes irriteerde en begonnen te jeuken en de zalf verzachtte dat. Verder de eerste dagen met parfumvrije zeep wassen en lauwwarm water... Succes! en geniet ervan.. doe ik ook nog elke dag (heb hem nu 3 maanden in mijn lies)
Een paar keer per dag wassen met koud water en unicura, en net zo vaak insmeren met bepanthen. (niet te dik, ik kreeg het mee van mn tattoueerder )
Een paar x per dag insmeren met Bepanthen of Calendulan. Ook 's nachts afdekken met huishoudfolie anders heb je kans dat je tattoo aan je matras blijft plakken haha. Dit hoeft maar 3 nachten of zoiets. De korstjes er zeker niet aftrekken zelf, maar wachten tot ze er vanzelf af vallen. Dit advies kreeg ik van mijn zus die zelf tattoeerder is.
na een uurtje de folie eraf halen. En 2 tot 3x per dag insmeren met vaseline of bepanthen, en inderdaad NIET de korstjes eraf trekken, heb ik bij 1 van mijn tattoo's wel gedaan en de inkt was daar gewoon weg, heb ik gelijk bijlaten werken maar toch, zou het niet doen