Na het overlijden van onze tweede dochter heeft bijna niemand van mijn familie gereageerd, op een kaartje na niets. 1,5 maand later op een familieweekend heeft niemand gevraagd hoe het ging. Dit met uitzondering van een paar mensen. Die gelukkig nu achter mij staan. Gister, heb ik, na een heel jaar twijfelen of ik het wel doen moest, een mail verzonden naar mijn familie. Een mail puur uit mijn hart geschreven zonder verwijten. Daarin heb ik verteld hoe wij het ervaren hebben en dat dit erg pijn doet. Ik heb reacties gehad. Zulke erge reacties. Zulke vreselijke lelijke reacties. Ik ben er echt kapot van. Het verlies van ons kind, zo genegeerd, en nu nog een trap na krijgen.....
Jeetje meis wat erg Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wil je toch even een digi knuffel geven...
Wat is dat toch altijd dat mensen in dit soort situaties debiel reageren! Wat verschrikkelijk voor jullie zeg!!!!! Heel veel sterkte meid!
Jemig wat erg! Hoe kan je familie dit nou negeren. En nu krijg je nog verwijten ook... ik ben eigenlijk gewoon sprakeloos ervan. Een hele dikke knuffel voor jou vanaf hier.
o, wat erg! ik kan me voorstellen dat je jezelf al gekwetst voelde en nu wordt dat alleen maar erger. en dat terwijl je toch eigenlijk hoopt op een stukje begrip! sterkte hoor!
Oh meid wat verschrikkelijk voor jullie! Je kind verliezen, dan geen steun ontvangen en dan ook nog lelijke reacties?? Wie denken die mensen wel niet dat ze zijn? Het negeren van een overlijden zou nog kunnen komen omdat mensen zichzelf ongemakkelijk voelen, etc., maar als jullie dan een bericht sturen hoe pijn dat jullie heeft gedaan, hadden ze de mogelijkheid gehad excuses te maken, etc. En dan nog zo reageren? Ongelofelijk. Ik zou alle contact verbreken. Dit soort mensen zijn het niet waard "familie" genoemd te worden. Je hebt nu gezien wie er achter jullie staan en die met jullie hebben meegeleefd. Ik kan er niet bij dat er echt mensen bestaan met zo'n weinig empathie.
Wat verschrikkelijk zeg.. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen hier niet of heel gemeen op kunnen reageren..
Hier kan ik niks aan toevoegen, alleen dat ik je een digitale knuffel geef en je heel veel sterkte wil toewensen.
Ow, wat afschuwelijk voor jullie en voor de nagedachtenis aan jullie dochter. Zulke mensen kan je toch geen familie noemen. Ik vind het heel sterk van jullie dat jullie je gevoelens hebben gedeeld met deze mensen. Maar als je dan een trap na krijgt was ik per direct klaar mee. Hoe kunnen ze jullie dit aandoen? Hier ook een knuffel voor jullie
Wat erg voor je. Wees zuinig op die paar mensen die achter jullie staan en sta niet toe dat ongevoelige, harteloze mensen de herinnering aan jullie mooie, prachtige dochter verpesten. Zijn ze helemaal niet waard, al maakt het voor jou natuurlijk niet minder moeilijk. Jullie dochtertje zal altijd door jullie herinnerd worden en dat is het enige wat telt. heel veel sterkte!
weet verder de situatie niet en hoe je met je familie omgaat anders....maar zoiets doe je niet na het verlies van een kindje! sterkte meis, en dikke digi knuffel!
Wat vreselijk!!! En dat is dan familie!!!! Ze beseffen waarschijnlijk niet eens dat ze het hiermee alleen maar erger maken. Ik wil je heel veel sterkte wensen!! Liefs
Jeetje wat vreselijk zeg. Kan mij niet voorstellen hoe mensen zo kunnen reageren op iemand die zijn gevoelens uit en zoiets heeft meegemaakt Heel veel sterkte!!
Lelijke reacties? Wat de hel! Meid, daar kan ik me nu helemaal niks bij voorstellen. Als iemand na jouw mail zegt, dat het hem spijt, of dat ze niet wisten wat ze moesten zeggen, of zoiets, ja, dat kun je verwachten. En van de eikels, die gewoon te lomp zijn, dan verwacht ik gewoon GEEN reactie. Maar dat er mensen zijn, die dan ook nog eens moeite doen om wel te reageren, maar dan vervolgens lelijk! :x:x:x Het enige wat ik hierop kan zeggen is: Je weet nu wat je aan die mensen hebt. Ik zou zeggen: Compleet contact verbreken. Geen gedachte meer aan vuil maken. Gewoon doen of je die mensen nooit gekend hebt. Ze zijn het niet waard en hopelijk geeft dat jou meer rust. Heel veel sterkte!