Hoi allemaal, Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Ik wil een nieuw slaapzakje kopen voor mijn zoontje. Nu is het zo dat mijn zoontje altijd in de Puckababy heeft geslapen en de opvolger ervan. En hij slaapt hierin met daarover een dekentje en een lakentje. Alleen de slaapzak met mouwen van Puckababy heeft hij niet gehad. Maar ik twijfel dus, of toch de slaapzak met mouwen van Puckababy kopen (maar ik vind deze toch wel een beetje prijzig). En dan het dekentje er over zodat ik hem lekker strak in kan stoppen waar hij wel behoefte aan heeft. Maar.... misschien gaat hij straks wel draaien in bed en dan moet het dekentje zowieso weg. Dus dan is het weer te koud denk ik. Of toch een gewatteerde ivm de aankomende winter en misschien het draaien in bedje. Maar zolang hij niet draait kan ik hem dan weer niet lekker instoppen, want dan is het wel weer erg warm dekentje en dikke slaapzak. Wat voor slaapzakje hebben jullie nu? En vooral degenen die hun kindje hebben ingebakerd en die dus behoefte hebben aan het strakke om zich heen? Vind het een beetje lastig. En aangezien ze niet altijd erg goedkoop zijn die slaapzakjes wil ik voorkomen dat ik over een maand weer een ander moet kopen. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de Combisleeper, niet goedkoop maar ik ben erg tevreden. Luuk is van inbakeren over gegaan naar deze slaapzak. Voordeel vind ik dat hij uit 2 delen bestaat en je geen lakens en/of dekens meer hoeft te gebruiken. Ook is hij tot 1 jaar te gebruiken. Ik heb de opvolger al klaarliggen. Nadeel is de prijs, tussen de 80 en 90 euro.
Mijn zoontje was eerste 2,5 maand ook ingebakerd in pacco-doek, dus heel strak. Wij zijn toen van een op andere dag overgestapt naar een gewone winterslaapzak (gewatterde) met mouwen en dat ging vanaf dag 1 perfect. Ik was ook bang dat het de komende tijd een hel zou worden ivm niet meer goed slapen etc, maar we waren blij verrast dat het meteen goed ging. Alsof hij nooit ingebakerd was. Nou moet ik zeggen dat hij niet ingebakerd werd omdat hij onrustig was maar omdat hij zich wakker sloeg. Met een paar maanden zijn de babies die ongecontroleerde bewegingen kwijt en kunnen ze vaak meteen zonder. Maar ik weet natuurlijk niet jullie reden van inbakeren. Ik zou een gewone slaapzak proberen, misschien gaat het direct goed en zo niet, dan ben je niet veel geld kwijt. Hij heeft nu een rompertje aan (zonder mauwen), slaapzak, dekentje en lakentje. En soms kruipt hij naar boven en is dus bijna niet bedekt met een dekentje, maar dat is niet zo erg omdat de slaapzak goed warm is. Succes!
Oh, ja. Hij draait al een tijdje om, maar nooit (nog niet) in bed. Ik heb het idee dat de slaapzak te zwaar is om om te kunnen draaien.
Nova begint dat draaien met slaapzak nu net door te krijgen. Ik stop haar daarom nog strak in een lakentje. Ze kan zich wel omdraaien hoor, maar toch gaat ze huilen dan. TO: Ik zou ook een slaapzakje met lange mouwen proberen. Die van de Hema zijn nu in de aanbieding. Je kunt het allicht proberen.
Wij hebben haar tot 2 maanden terug ook altijd ingebakerd in de pacco doeken laten slapen. Met de 3 maanden prik zijn we van de pacco afgestapt en overgegaan op een slaapzakje (zonder mouwen) van de Hema, die van badstof. Daar slaapt ze nu altijd in met een romper met lange mouwen en haar sokjes. Daarover lekker strak ingestopt een dekbedje met een dekentje. De slaapzak met lange mouwen bewaar ik nog even voor als het 's nacht nog wat kouder gaat worden. Maar mogen kindjes niet meer onder een dekentje als ze kunnen draaien? Dat worden dan weer gebroken nachten voor ons want als ze niet strak genoeg is ingestopt slaapt ze niet de hele nacht door. En ze begint nu met draaien dus ja
Ik heb er pas 2 bij de hema gehaald en ik ben er erg tevreden over. Ik heb wel de mouwen er vanaf geritst. Ze zijn idd in de aanbieding nu maar 11 euro en dan kan je er ook nog een 15% sticker op plakken.
Nova ligt altijd nog in een slaapzakje onder een lakentje en dekentje. Nu ze in een winterslaapzak ligt is het dekentje wel dunner. Totdat het echt koud wordt zeg maar. Mocht het nodig zijn leg ik er dan een dikkere deken overheen. En, zoals ik zei, strak ingestopt. Om het draaien te voorkomen. Ze kán wel heen en terug, maar doet dat niet in bed.
Hallo! Tamara lag eerst onder een lakentje met dekentje, maar die schopte ze steeds af en ze schuifelde helemaal naar boven en lag ze ook bloot. Ik heb toen de Combi-Sleeper van Little Company aangeschaft. Dat is een slaapzak en tevens dekbedje. Zo lag/ligt ze heerlijk warm! Hij bestaat uit 2 delen, 1 van katoen en 1 van Fleece. Als het 's nachts koud is, rits je ze in elkaar en doe je je kleine deze aan en als het zomer is, gebruik je alleen het Katoenen gedeelte. Het is wel een dure aanschaffing, maar we zijn er heel tevreden over! Zouden niet meer zonder willen hier! Liefs Elly.
ik heb ook nog wel een puckabag die je over kan kopen en is nauwlijks gebruikt.. want ze zijn idd duur als je ze nieuw wilt kopen... mocht je het willen dan kun je me pben