Hoe vier jij de verjaardagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.984
    3.909
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Liefst vier ik mijn verjaardag beginnend met Netflix en eindigend met Netflix. :roflmao:
    Alleen zoon zijn verjaardag vieren we met familie en een kinderfeestje.

HappyRabbits en esklessebes vinden dit leuk.
  2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij vieren alleen zoontje zijn verjaardag.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit vind ik grappig, komen jullie allemaal verkleed oid? :)

esklessebes vindt dit leuk.
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben het getroffen met datums.

4 vd 5 verjaardagen zijn in hartje zomer. Ik vier mijn verjaardag niet standaard, maar als ik het vier dan een soort van coctailparty in de tuin inck bbq. Met alle vrienden en familie en beginnend rond 19h totdat de laatste weggaan s nachts

Verjaardagen van de kinderen vieren we gezamenlijk. Ook in de tuin met de bbq en een heel buffet aan salades en gerechten erbij.
    We starten dan rond 16h en eindigen met de laatste gasten rond 1h 's nachts.

Mijn man is jarig op 5dec ;).
    Dus zijn verjaardag werd lang gecombineerd met pakjesavond en de laatste jaren met suprise. Dit met beide opa's en oma's, tantes/ooms en neven/nichten.
    Ik maak dan een wintersbuffet als avondeten met het 'op de bank eten' proof maaltijden.

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.745
    18.856
    113
    Vrouw
    De kinderen hun verjaardag vieren we iets groter.
    We hadden al ontbijt/brunch achtig iets en eindigen met taart.
    Of 1st aperitiefje met hapjes en dan eten voor iedereen en dessertje erna .
    Wat we al hadden: pizza buffet, koud buffet, curry madras, stoofvlees met frietjes, tapas, kaasschotel, BBQ,...
    De kinderen kiezen meestal zelf wat ze willen.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij vieren alleen de verjaardagen van de kinderen en altijd in het weeweekend.
    Familie, vrienden en buren(waar we regelmatig contact mee hebben) worden uitgenodigd.
    Het aantal kan dus best oplopen met aanhang erbij.

Wij hebben qua versiering en taart ook altijd een thema. Voor mijn zoon is dat dit jaar dinosauriërs en voor mijn dochter unicorns. Bij het thema kies ik ook bepaalde kleuren, die bij dat thema passen. De ballonnen, slingers, servies, bestek en taart worden daar op afgestemd...

Qua eten is er altijd enorm veel keus.
    Van hapjes tot de warme maaltijd.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij vieren het vrij klein want hebben ook geen grote familie maar het is altijd wel gezellig. Ik ga ook niet allerlei mensen uitnodigen om mijn huis op te vullen ;)
    Onze eigen verjaardag vieren we zelden tot nooit, we gaan wel uiteten met ons gezin maar ik hoef geen visite. De oudste kinderen zijn allebei in december jarig en wij direct weer in januari en dan ben ik er wel een beetje klaar mee ;)
    Toen de kinderen nog klein waren hadden we een huis vol omdat iedereen zijn kinderen meenam maar die komen allang niet meer mee en daarom nu wat overzichtelijker en minder chaotisch.

8. Lizzy2019

Lizzy2019 Niet meer actief

Hahaha dat had gekund
    Nee bedoelde kwa versiering

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.886
    18.679
    113
    Vrouw
    Kleinschalig voor familie, meestal een middag in het weekend vanaf 14.30 tot 17.00... hapjes en drankjes uiteraard aanwezig...

Voor de verjaardag van ons zoontje nodigen we ook vrienden uit met hun kindjes. Meestal doen we dat op een andere dag, niet tegelijk met de familie anders zit het huis overvol haha

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.043
    2.910
    113
    't Gezellige Brabant
    Die van onszelf vieren wij niet. De kinderen zijn 6 weken na elkaar jarig en die vieren we samen vaak op een zaterdag, omdat ze dan de zondag kunnen uitrusten en met hun nieuwe spulletjes kunnen spelen. Meestal al heerlijk weer zo mei/juni. Bij ons mag je de gehele dag langskomen en zorg ik voor een lunch. Avondeten niet. Dat ben ik van vroeger uit al niet gewend en ik vind het gewoon een hoop gedoe. Lunch hoeft ook weer niet heel uitgebreid te zijn, want vaak zitten ze al aardig vol van taart/hapjes e.d., maar het is er wel. Ik vind het wel leuk om zelf de taarten en hapjes e.d. te maken. De simpele kwarktaart is favoriet bij de meesten :)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik vind verjaardagen vieren vreselijk (ga liever dan bij iemand anders op verjaardag)

Dus onze verjaardagen vieren we niet, gaan we lekker een paar dagen weg, lekker uiteten etc (man en ik zijn dag na elkaar jarig)

De verjaardag van de kinderen vieren we natuurlijk wel.
    Ik bestel een mooie thema taart en bak zelf er taarten bij.
    Komt dan zo'n 30 man en ik zorg voor voldoende en lekker eten/hapjes.

Wat me in mijn omgeving wel opvalt is dat we 1 van de weinigen zijn die het qua eten zo uitgebreid vieren.
    Op de verjaardagen waar wij komen is het vaak erg simpel met taart, en hooguit een stukje kaas en wat chips

Vind dat altijd wel jammer ofzo. Ik hou van lekker eten haha

hummeltje5 en esklessebes vinden dit leuk.
  12. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113

Hier ook altijd vollop eten heb altijd teveel. Is wat je zegt bij vele is dat ook niet. Maar is misschien ook wat je van thuis uit gewend bent.

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier met naaste familie en beste vrienden. Meestal rond de 30 volwassenen en 10-12 kinderen. Dat vind ik al groot genoeg.

Toevallig gisteren gevierd, zoontje werd 6, vanaf 15.00 uur, we serveren taart en iedereen blijft eten. T was prachtig weer dus lekker in de tuin en de bbq is aangeweest, dat was een gokje :cool:. Kinderen spelen in en om huis (speeltuin voor de deur). Altijd supergezellig maar niemand blijft plakken tot in de late uurtjes (gelukkig). Rond een uur of 20.00 was iedereen weer naar huis.

14. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Als onze verjaardag doordeweeks valt houden we het voor de familie dezelfde avond.
    Voor de vrienden doen we het in het op een avond in het weekend, omdat het samen niet zou passen, en met de vrienden het toch een stuk anders is dan met familie.
    Zijn we in het weekend jarig, dan houden we het overdag voor de familie, en de avond voor vrienden.
    Voor onze kinderen nemen we een vrije dag op en vieren we het altijd overdag.

Wij doen niet met avondeten, want ik vind het belangrijk dat mijn dochter rust heeft voor het slapen gaan.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Zijn er dan veel mensen die overdag doordeweek op een verjaardag komen bij jullie?
    Wij zouden dat nooit redden.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.546
    31.016
    113
    Vrouw
    Op zondagmiddag. Met koffie/thee en Limburgse vlaai. En nog een stukje en nog een stukje :D:D voor de liefhebbers.

Visite is gewoon opa en oma's, en onze broers en zussen met gezin.

Als het lukt bak ik zelf een deel van de vlaaien. Of een echte verjaardagstaart voor de kinderen. Anders komen ze van de bakker.
    Na de koffie lekkere hapjes. Wijn, bier en fris.
    En voor wie ver moet rijden, of gewoon zin heeft nog even te blijven is er een flinke pan soep en stokbrood.

17. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ja, bijna iedereen. Maar op 1 broer na woont onze hele familie in dezelfde stad, dus dat scheelt natuurlijk ook :).
    Wel kan het zijn dat van een stel met kinderen, maar 1 van de 2 komt, ivm gebrek aan oppas.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Maar die werken allemaal niet?

19. Salentein

Salentein Niet meer actief

Onze eigen verjaardagen vieren we niet. (Behalve speciale leeftijden en dan is het een etentje ofzo en als we 40 worden een feest) en we gaan wel altijd uiteren.

kinderen: verschillend. Keer BBQ gedaan, wereldburger,tapas, soep en broodjes, patat, geen eten (omdat ik net een baby had) net wat uitkomt. Dat is meestal met onze ouders en onze beste vrienden met kids. Klein groepje, ik maak zelf hapjes en combi van uitserveren en zelf pakken. Dat is bijna altijd een zondagmiddag. Ik doe meestal wel een beetje een thema.

En kinderfeestje voor de oudste!

20. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Nou, ik voel me maar een simpel iemand tegenover jullie ;) (grapje hoor, ben helemaal tevreden hoe wij het doen en hoor de gasten nooit klagen)

Wij vieren alleen de kinderverjaardagen.
    Hier alle familie die dichtbij staat en waar we goed contact mee hebben. Gezellig clubje altijd.
    Vanaf 15 uur meestal, tot ..... de laatste naar huis gaat. Dat kan 20.00 zijn maar ook 00.00 als de kids allang en breed liggen te snurken.

We beginnen met een lekkere taart en heerlijke Limburgse vlaaien, en daarna uiteraard chippies, spekjes, snoepjes, prikkers met worstje/kaasje/komkommertje/etc, wraps, jullie kennen het wel. Na de koffie een wijntje of een biertje erbij...

Rond etenstijd mag iedereen lekker blijven zitten en halen we frietjes. Geen uitgebreide buffetten hier, besteed mijn tijd liever anders (ben niet zo'n kokkin hahah) en iedereen lust wel íets.

Hier zijn de verjaardagen niet zo op 'gezond eten' gericht. Dat doet iedereen maar lekker thuis. Een verjaardag is feest, en dan mag er gezondigd worden :)

hummeltje5, NiVa0230 en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina