Hoe vier je een kinderfeestje? wat vind je belangrijk bijv? Ben ook erg benieuwd hoeveel geld jullie uitgeven en wat jullie (kinderen) leuk vinden om te doen!
Tot nu toe altijd thuis gevierd. Mijn zoontje wordt dit jaar 6 jaar en hij wilde een keer naar een ballebak toe. Dit vind ik ook prima maar dan wel met wat minder kindjes. Maximaal 5 + zichzelf is 6 kindjes. Ik ben dan ruim 60 euro kwijt en dat is ook echt mijn max. Vind dat al een hele hoop geld voor een feestje.
Zoon is gisteren voor het eerst OP een partijtje geweest. Ze zijn naar een kinderboerderij geweest met huifkar rit, spelletjes, taart, worst, ijs, speurtocht en dat alles in een piratenthema. 10 kinderen.. HIj vond het geweldig en ik vond het zwaar over the top.. maar ieder z'n ding. Wij vieren zijn verjaardag hier waarschijnlijk gewoon in de tuin. Hij wordt 5 en mag dus 4 of 5 kindjes uitnodigen. Wat ik kwijt zal zijn? Geen idee... maar ballonnen, vlaggetjes, lekkers, een give-away, zelfgemaakte taart.. het zal wel mee vallen verwacht ik zo. Het enige wat ik belangrijk vind is dat mijn kind het naar zijn zin heeft en ook zijn vriendjes en dat ze lekker kunnen spelen.
Hier had dochter toen ze 5 werd haar eerste eigen kinderfeestje. We hebben spelletjes gedaan, geknutseld, cake versierd en pannekoeken gegeten en alles in een thema (kerst: kerstboom cake versierd, kerst/winterspelletjes) gegoten. Gewoon lekker thuis dus. Feestje was een groot succes. Duur was het niet: pak pannenkoekenmix, 2 cakes van de supermarkt + versiersels, ranja te drinken, houten kersthangers om te versieren + versierdingen en stiften (lobbes). Rest hadden we gewoon in huis. Ze mocht wel veel kinderen uitnodigen: 8 kinderen, maar was een leuk aantal. Dochter heeft veel feestjes gehad dit jaar en ze varieerden van dierentuin,tot speurtochten rondom het huis en van binnenspeeltuin tot buitenspeeltuin. Echt van alles wat dus.
wij hebben dadelijk het feestje van onze dochter we starten met poffertjes kadootjes uitpakken en eten (poffertjes met aardbeien) verder: spelletjes als: stoelendans, stopdans, blindemannetje, koekhappen kleine knutsel kus de kikker: op een poster met gestifte lippen , geblinddoekt de kikker proberen te kussen en verder zien we wel . Ze heeft 6 meiden uitgenodigd. M'n nichtje komt me helpen. Kosten: 30 euro denk ik toch nog - lippenstiftjes (voor de hygiëne voor ieder één) , poster, poffertjes, aardbeien, snoepzakje, knutsel dingetje van de hema.
Hmm hier een brainstorm met man en dochter in het weekend... Wat voor feestje wil ze zelf? Natuurlijk wilde ze eerst met zo'n feestje als andere kinderen uit de klas.... Maar al snel kwam eruit.. Ze wilde een prinsessenfeest waarbij iedereen verkleed mocht komen. Ok, dat is 1 ding... En daar dan op verder. E ze wilde ook perse cakejes versieren. Hopla, dat is 2. Prinsessen hebben ook een kroon dus die hebben de dames ook zelf geknutseld en versierd. Ik heb zelf voorgesteld om een high tea te doen. Kinderen moeten toch ook eten tenslotte. Dus ik heb mini-sandwiches met pindakaas gemaakt Knt en klare pannenkoeken met chocopasta opgerold en in plakjes gesneden. Fruit en wat snoepgoed erbij... Grote theepot met met waterlimonade en een netjes gedekte tafel. (Tip die ik ook kreeg: papieren tafelkleed gebruiken en na afloop opvouwen en weggooien. ) Een paar spelletjes zoals koekhappen voor prinsessen. Stopdans natuurlijk.. Pff lang gelden, bijna alweer tijd voor het nieuwe feestje.
Ik ben nog enorm in dubio. Enerzijds vind ik het leuk haar feestje thuis te houden met pannenkoeken, knutselen, spelletjes. Anderzijds hebben we het heel druk de maand van haar verjaardag en lijkt het me ook heerlijk uit handen te geven. Ik heb iets leuk gevonden wat 10,50 per kind is (zonder eten dus dat doen we dan eerst thuis) Prinssenfeest waarbij ze een speurtocht doen, kroon en staf knutselen en minidisco. Ik zou dan dus rond 100 euro uitkomen, ook prima!
ons zoontje word 5 , hij is in de herfst jarig wat zouden jullie dan voor een feestje doen naar een buiten speeltuin of tog voor binnen gaan
@Nancy, hangt er enorm vanaf wat jij wilt doen...In een speeltuin vermaken zichzelf of wil je echt een feestje geven?
Hier zijn de thuis feestjes erg populair. Gemiddeld zijn we tot nu toe tussen de 40-60 euro kwijt geweest aan een feestje. De laatste keer hadden we ook een springkussen erbij ( was maar 25 euro per dag) en dan lunchen, chips, drinken en koekjes versieren. En op het eind grabbelen ( een spenenketting met armbang 69 cent)
hier volgend jaar het eerste kinderfeestje en dat gaat gewoon thuis zijn, met denk ik een zelf uitgezette foto speurtocht door het dorp, spelletjes zoals koekhappen enz., zelf een plakje cake versieren en verder vind het zijn weg wel. Colin is in maart jarig dus nog niet warm genoeg voor buiten. Shannon is 23 dec. jarig dus dat word helemaal wat straks qua feestjes .
M is ook van dec en bij alle feestjes gewoon naar buiten geweest. Even uitrazen en speurtocht. Nu 3x feestje gevierd. Thuis. Verkleden. Schminken. Taartjes eten. Knutselen. Spelletjes. Speurtocht en buiten spelen.
leuk om te lezen hoe jullie allemaal het feestje vieren! valt me op dat veel nog thuis blijve met de kinderen! had toch wel verwacht dat er veel naar het zwembad ofzo gaan
Er zitten ook relatief veel mensen met nog kleine kinderen hier. En ik ga niet met 5 kleuters zwemmen Staat hier wel een gaaf buitenshuis feestje op het programma heb ik begrepen. In een museum maar liefst
Zodra ze allemaal hun zwemdiploma hebben (misschien max 1 die hem bijna heeft) dan gaan we zwemmen . Maar ik verwacht dat rond haar 7e verjaardag.
Ik ben toch altijd gauw zo'n 300 euro kwijt per keer en dan houd ik nog erg de hand op de knip. Mijn kinderen zijn van arubaans/surinaamse afkomst en daar is het gewoon om veel mensen uit te nodigen en voor iedereen te koken (kip, bami, salades, drank) versieringen, kadootjes om mee te nemen, taart, pinata, kadootjes, springkussen/suikerspinmachine oid. Wat ben ik blij dat de meeste van mijn kinderen erg dicht op elkaar jarig zijn en we dat dan tegelijk vieren
Mijn kinderen mochten een kinderfeestje geven vanaf hun 5e jaar. En dan het aantal kinderen uitnodigen als hun leeftijd is. Dus 5 jaar = 5 gasten . We vieren het altijd thuis. Ik heb een eigen bedrijfje waarmee ik kinderfeestjes en kinder/volwassenen workshops geef. Dus altijd genoeg knutsel-inspiratie! Het leuke is dat ik op het schoolplein altijd hoor dat kinderen graag op onze kinderfeestjes komen omdat ze het knutselen zo leuk vinden. En de meeste kindjes hebben alle knutsels van voorgaande jaren nog steeds. De kosten kan ik beperken omdat ik alles voor inkoopprijs inkoop. Dus met cake, ranja/fris, chips en een bedankje na afloop zit ik op max. 30 euro, afhankelijk van het aantal kinderen.
Vorig jaar stond ons huis te koop en hadden we steeds kijkers, ik had helemaal geen zin in een horde kleuters in ons huis. Gewoon naar een pannenkoekenhuis gegaan hier in de buurt. Was per kind 5,75 Euro, inclusief eten en drinken, een frutselcadeautje daar uitzoeken, een rondleiding door de keuken en ze hebben een binnenspeelruimte (zo'n klautergebeuren) en 100 meter verderop een aardige buitenspeeltuin. Vond het ideaal, vond de kosten ook wel meevallen en het viel goed in de smaak. Datzelfde feestje doe ik volgend jaar wel voor mijn zoontje. Voor mijn dochtertje moet ik nog wat verzinnen, ondertussen verhuisd, dus eens kijken of we het thuis doen of ergens naartoe gaan. Na de vakantie geeft ze haar feestje.
Hier de 1e keer (5 jaar) gewoon thuis van 10 tot 14 uur. 6 meisjes met mijn dochter erbij. Ze had er 7 uitgenodigd, maar haar beste vriendinnetje was ziek die dag, die hebben we later nog een keer uitgenodigd en precies hetzelfde gedaan met de 2 meisjes. We hadden niet echt een thema, maar wel een programma... Bij binnenkomst soesjes en ranja. Daarna cadeautjes verstoppen en door de jarige op laten zoeken d.m.v warm/koud aangeven. K3 cd aan en dansen, verkleeddoos beneden neergezet en om en om in de keuken bij mij laten schminken. Daarna spelletjes doen o.a Grote dierenhoofden op papier op de deur geplakt zonder ogen. meisjes een blinddoek om en de ogen op de juiste plek laten tekenen was een erg succes. En memory, maar dan met witte plastic bekers en grote gekleurde tum tum snoepjes, ze moesten dezelfde kleuren bij elkaar zoeken. 1 begeleide de spelltejes, de ander ondertussen poffertjes bakken. Samen poffertjes eten. Daarna nog kroontjes versierd en gemaakt en sieraden maken en iedereen werd om 2 uur naar huis toe gebracht met een verjaardagszakje met k3 snoepjes, potlood en gum en toverstafje Oh ja heb nog een groepsfoto gemaakt van de verklede en geschminkte meisjes en deze de volgende dag op school gegeven.