Hier afgelopen maand de eerste keer. Ze werd 5 jaar en mocht 5 kindjes uitnodigen. Het feestje duurde van 2 tot 6 taart gegeten, mega mindy maskers gkleurd, gipsen beeldjes geverfd. koekhappen, snoepjes opduiken, snoepjes memory, nageltjes lakken en een stukje mega mindy film gekeken. Daarna frietjes een ijsje en toen was het 6 uur. Ging veel beter als verwacht en ze hebben zich prima vermaakt
Hier alleen een zelfversiert cakeje mee naar huis.. Maar bij andere feestjes vaak wel iets. Keertje een zakje snoepjes met een mini-waterpistool. Dat was de schat van kapitein blauwbaard. (Piratenfeestje met picknick en daarna een speurtocht naar de schat dus ) Een keer een zakje met zelfgemaakte armbandjes, stickers en wat biologisch verantwoord snoepgoed. En ook weleens niks... (Kon de laatste keer dochterlief wel naar huis rollen... Die hoefde geen avondeten meer ondanks dat ze om 2 uur pannenkoeken hadden gegeten. )
Milan geeft aankomend weekend zijn eerste kinderfeestje (hij was in de zomervakantie jarig). Hij wilde zelf een piratenfeestje, dus ik heb net de opdrachten verzonnen. Volgens mij is er mooi weer voorspeld, dus wij gaan allemaal spelletjes, in piratenthema in de tuin doen. Ik heb voor elke kind een piratenooglapje en hoed gekocht en een zwart t-shirt, die ze zelf mogen versieren met witte textielstiften. En dan ga ik ze nog "schminken" (gewoon een litteken en stoppelbaardje). Op het eind van het feestje gaan we frietjes eten, maar wel als echt stoere piraten (gewoon alles op een tafel met aluminiumfolie gegooid en met de handen eten ). En dan krijgen ze nog een zakje met wat lekkers en de piratenspulletjes mee naar huis. De kosten vallen wel mee, voor de verkleedspullen en de aankleding (ballonnen, vlaggen, etc.) en het eten/drinken ben ik denk ik voor 10 kinderen iets van 70 euro kwijt.
Dat is een leuk idee zeg! Die ga ik pikken voor Thijmens feestje in december Tot nu toe heeft hij 1 echt feestje gehad. We hadden sinterklaasthema, met sinterklaasspelletjes (zaklopen, over het dak heen lopen, kadootjes in de schoorsteen gooien, pepernoten maken) en natuurlijk taart en kadootjes etc. Voor het komende feestje weet ik het nog niet. Waarschijnlijk doen we gewoon thuis met spelletjes volgens een thema en wat te eten enzo.
Heb ik wel gedaan ja, had op een bepaalde website leuke dingetjes besteld. Kosten waren echt drie keer niets
Volgende maand viert mijn zoontje zijn eerste feestje want hij wordt dan 5 en ik ga naar een binnenspeeltuin. Hij mag 5 kinderen uitnodigen en het kost 10 euro per kind. Daar zit dit allemaal bij Arrangement B. 10,00 * Entree * Patat of tosti of br. frikandel * 1 x beker siroop * Zakje chips * Heerlijk ijsje of slush (drink ijs) * "jungle" #munt voor snoepautomaat (t.w.v. 0,50 ) * Cadeau voor jarige, bij 6 kinderen of meer Ik ben geen creatieve moeder en wil echt niet 6 jongens in mijn huis dus ik vier het lekker buitenshuis en ja ik ben dan wel wat geld kwijt maar dat heb ik er voor over.
Hmm hier besloot dochterlief gisteren dat ze ook haar verjaardag bij balorig wilde vieren. Maarja.. Ik heb geen rijbewijs dus hoe ik een heel kinderfeestje daar moet krijgen is me een raadsel Dus ik vrees dat het toch wat anders wordt.
Ik heb een keer een feestje gehad waar THijmen naar toe ging waar het verzamelen en ophalen bij ballorig was. Misschien is dat een optie? Dan hoef je alleen zelf met haar daar naar toe te gaan.
M wordt in dec 6 en haar eisen zijn schminken en een speurtocht. Dus thuis. Dat betekent veel organisatie voor ons en oppas voor in ieder geval S en baby. Op basis van het thema verzin ik een verhaal en dat komt het hele feestje terug. Vertel ook steeds een stuk verhaal. Dit schrijf ik niet uit maar bedenk ik zo een beetje en improviseer. Viel vorige verjaardagen erg in de smaak. Als ze iets georganiseerds zou willen wat geld kost (kunstworkshop oid als ze wat ouder is) dan betekent dat minder kinderen uitnodigen.
Vorig partijtje was het thema prinsessen . In het uitdeelzakje en als zoek cadeau bij speurtocht zat volgens mij een miniboekje van lillifee, 2 armbandjes, 1 ringetje in een portomoneetje. Volgens mij zat daar niets lekkers bij. Wel een zelfgemaakte snoepketting en cakejes versieren op het feestje zelf.
Wij hebben afgelopen week het eerste kinderfeestje gehad. Danique werd 5. Begonnen om 14.00 vanuit schoo. Cake versieren met wat drinken Cadeautjes verstoppen Foto maken voor in lijstje Fotolijsten verven. Chipskettingen rijgen. Verder gewoon lekker in de tuin op de trampoline, schommel, tractor en in de zandbak, in de garage hadden we een disco. Het was geslaagd. Rond half 5 nog patat gegeten en om half 6 werd iedereen opgehaald Voor naar huis een zakje gevuld met snoepje, mandarijn, koekje en grote lolly.
De ouders kunnen de kindjes anders toch bij Balorig afzetten en weer op laten halen. Zie dat wel vaker gebeuren hoor! Nu nemen wij de kinderen wel zelf mee want ik heb een eigen auto en mijn schoonmoeder gaat ook mee en heeft ook een auto.
Wij hebben ook een feestje gegeven. 8 kindjes en gelukkig mooi weer voor een springkussen. Daarnaast nog blikgooien en sjoelen. Begonnen met cakeversieren. Tussendoor een ijsje eten en nog een lekker broodje knakworst. Ze hebben zich prima vermaakt. Naar huis een stickervel en een zakje chips mee. Ze vonden het allemaal erg leuk.
Ik heb al heel wat feestjes gegeven, als ze nog wat jonger zijn, zijn knutselfeestjes leuk bij meiden. Jongens heb ik toen ze wat jonger waren meegenomen naar Ballorig. Liever daar zoveel energie kwijt.. Anders had er vast geen huis meer gestaan.. Toen ze wat ouder werden, speurtochten, zwemfeestjes e.d. Met de jongens ook weleens een hutten bouw feestje gedaan. Oud hout, spijkers, hamers en ze vinden het fantastisch.. Het ene jaar was ik dan iets duurder uit, het andere jaar wat goedkoper. Ligt er helemaal aan wat je op dat moment wilt. Zelf druktes of uit handen geven. Tijdens een miskraamperiode gaf ik graag alles uit handen en gaven we een makkelijk zwemfeestje.
Hier heel makkelijk: - 14:00 vroeg opgehaald uit school (met toestemming van school) - naar een plaatselijke kinderboerderij / speeltuin / water-zandbak - 14:45 taart eten en drinken + kadootje uitpakken - 16:30 weg uit speeltuin, ijsje eten bij ijssalon - 17:30 thuis, spelen in de tuin - 18:00 pannenkoeken en/of poffertjes eten daarna zelfmaakijsje (bolletje vanille ijs met verschillende toppings) - 19:00 allemaal gepoetst naar huis gebracht met kleine 'give-away' Zoon werd 5 en we hebben 3 jongetjes uitgenodigd. Zoon is prikkelgevoelig en een beetje afwijkend dus dit was helemaal prima. Geen olifanten, geen knaks, geen toestanden en harstikke leuk (en wij waren niet helemaal af). Oja, en hij had zelfgemaakte koekjes (in de vorm van een 5 of een K) uitgedeeld op school. Ook lekker simpel
ik vind thuis feestjes het leukste, weggaan is zoo makkelijk. Hier wordt in oktober het eerste kinderfeestje gegeven...volgens dochter moet dit een prinsessenfeest worden dus het plan is ongeveer: op woensdag uit school mee, beginnen met een kinderhightea...dan cadeautjes enz uitpakken, nog even leuke manier voor bedenken. Dan een prinsessen armband of ketting knutselen, cupcakes versieren en als er nog tijd over is heb ik nog een lillyfee dvd achter de hand
o ik vind kinderfeestjes bedenken zo leuk! dochter heeft er al twee opzitten, eerst een winnie de poeh feest en de laatste was een berenfeest. naar het berenfeest mochten ze allemaal hun favoriete knuffel meenemen. ze werd 6, had ik berendiadeempjes gemaakt met vilten oortjes , na taart en cadeautjes mochten ze zelf een eigen beer maken (had ik voorgeknipt van vilt, mochten ze zelf versieren) daarna naar de berendokter, alle knuffels werden gewogen op de keukenweegschaal en gemeten en kregen pillen pleisters of een drankje. daarna hebben we nog poppenkast gedaan met de eigen knuffels met een simpel verhaaltje maar o wat genoten ze daarvan! afgesloten met kleine pannekoekjes die ze mochten versieren.
Mijn dochter is nu 14 en heb tot groep 8 haar verjaardag gevierd. De eerste jaren waren thuis (tot 4 jaar) daarna bijna alleen maar buitenhuis gevierd oa: - kinderboerderij en pannenkoekenhuis - high tea party (zowel thuis als bij een diner/workshop) - speelparadijs - bowlen - make up party thuis - kinderdisco thuis - nemo amsterdam en mcdonalds aantal kids afhankelijk van wat we gingen doen, maar gemiddeld 6. kids kregen altijd een uitdeelzakje met wat lekkers en een speeltje mee naar huis en prijzen per kind? was verschillend. Tijden waren meestal meteen na schooltijd tot etenstijd. Liefst vierden we t op een woensdag, want dan had je meer tijd. Zorgde er wel altijd voor dat de kids hadden gegeten