Hoe vier jij je vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vier jij je vakantie?

1. Hotel

2. Appartement

3. Camping

4. Huurhuis/Villa

5. Backpacken

6. Thuis

7. Familiebezoek

8. Vakantiepark

9. B&B

10. Anders namelijk;

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Wij gaan, na 2 jaar Texel, het weer eens proberen in Frankrijk. We hebben een ingerichte tent gehuurd op een camping bij het meer van Annecy. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Tot nu toe 3 dramavakanties gehad, met weinig zon en een dochter met heimwee. Dus ik heb wel een beetje (boel) zenuwen om te gaan...

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Welke camping van jullie? Les fontaines?

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ja, die inderdaad!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh die is erg leuk. Mijn ouders hebben daar een huisje en gaan meerdere keren per jaar.
    Zwembad is erg leuk voor kinderen, veel opgeknapt de laatste jaren.
    Als het daar slecht weer is, dan is het ook écht slecht weer. Maar de keren dat wij daar waren was het altijd lekker weer. Wel in de maande juli en Augustus trouwens.

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Wij gaan nu ook eind juli en paar dagen van augustus. Ik ben erg benieuwd. We hebben uren op internet gespeurd om een camping te vinden die aan al onze eisen voldeed om het zo makkelijk mogelijk voor onze dochter (en dus voor ons ;)) te laten verlopen op vakantie.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    wij gaan naar kos in een luxe hotel met veel faciliteiten voor de kinderen. kamperen is niet ons ding. ben thuis luxe gewend en wil dan zeker op vakantie niet gaan tobben. ( zo zie IK persoonlijk kamperen hoor, niets ten nadele daarvan uiteraard als je dat geweldig vind) ik vind het nl eigenlijk al balen dat ik mn bed niet mee kan nemen in het vliegtuig.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Klinkt heerlijk! Maar in het hoogseizoen is dat helaas niet te betalen.....over twee weken in het nig geen zomer vakantie.
    Heb je vrij gekregen voor je schoolgaande kind(eren)? Geen verwijt hoor, alleen een vraag.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Wij gaan naar een appartementje in een klein plaatsje aan de Costa blanca, ongeveer halverwege Alicante en Valencia. Ik hou wel van een beetje luxe, dus een appartement fijn MET vaatwasser en prima ingericht keukentje, groot balkon, voldoende ruimte en zelfs een wasmachine. En dan gewoon relaxed op loopafstand van een kleine boulevard met restaurantjes en het strand, we gaan afwisselend maar t strand/zwemmen en leuke dagtripjes met de huurauto.

9. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij gaan dit jaar naar een camping in Duitsland en verblijven in een ingerichte tent.

10. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    wij gaan niet op vakantie. voorlopig kunnen we dat ook niet.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Niks geboekt. We gaan 3,5 week kamperen met een tent. We moeten er alleen nog eentje kopen. We gaan al jaren met onze caravan, maar deze keer willen we met een tent, omdat we Kroatië te ver weg vinden met de sleurhut. We gaan rondtrekken, ik weet nog niet precies waar, dat zien we onderweg wel.

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Dit jaar blijven we thuis, geld is nodig voor andere zaken.
    Volgend jaar hopen we wel te gaan, dan gaan we naar Zweden en huren daar een huisje. Deze zomer af en toe maar wat leuks doen in het weekend. En mijn man is vrij tijdens de bouwvak.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    In 5* hotels. Gewoon omdat het kán. 😉 Heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet in de ochtend na een lekkere regendouche op de kamer, of bubbelbad natuurlijk. Daarna gezellig erop uit....strand, stad (shoppen!) , natuur & cultuur. Van alles wat, we zijn gelukkig niet de types om twee weken lang alleen op zo'n resort bij het zwembad te hangen. Veel fotograferen (grote hobby) en weer heerlijk lunchen en dineren ergens. Massage na het eten en dan oh zo fijn een lekker groot en schoon bedje inrollen. Kamperen heb ik altijd een hekel aan gehad, mij te primitief. Zelf nog moeten koken, afwassen, douche delen...blèh. 😌

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij gaan tien dagen met de caravan naar een camping in Nederland. Vind ik lang zat (mijn ouders wilden altijd het liefst vier/vijf weken en dat vond ik echt te lang.) Ik denk dat we volgend jaar misschien wel naar Frankrijk gaan ofzo maar we zijn pas 1 keer weg geweest met de caravan dus nog even wat meer ervaring krijgen. ;)

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Hoeft niet perse hoor, er zijn ook luxere campings. Ok, afwassen ontkom je niet echt aan maar wij hebben bijvoorbeeld prive sanitair naast de caravan. gewoon je eigen douchehokje en wc. Ideaal. En koken, tja.. je kunt ook uit eten gaan toch?

(ik vind koken in de caravan juist leuk :) )

Een hotel lijkt mij juist weer niks aan, je zit zo opgesloten in zo'n kamer lijkt me.

16. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Leuk om te lezen dat iedereen hele verschillende ideeën heeft!

@Luppy: wij moeten ook nog een tent kopen ( recent geleden nog een topic geopend ;)) En we zijn er nog steeds niet over uit welke het gaat worden... :)

@Martine1983: Zweden staat ook zeker op mijn lijstje! Het lijkt me prachtig daar.

@Wendyw80: Duitsland kan ook heel mooi en warm zijn. Wij gaan er vaak naar toe ( weekendjes weg)

@Mamsvan: jammer! En als je wel zou kunnen, waar zou je dan naar toe gaan?

@Edn: Klinkt goed :p Veel plezier!

@TinaTeenslipper ( moet ook elke keer aan je denken als ik teenslippers zie :p) On-topic: Ik snap je helemaal. Luxe is heel erg fijn, absoluut! Op mijn wensenlijst staan de Madelieven, dus dan heb je een beetje een idee wat ik ook fijn vind ;). Maar er hangt helaas vaak een flink prijskaartje aan. Nu zijn we voor 2 weken camping, benzine, 1 overnachting hotel en zakgeld totaal €2500,- kwijt ( waarvan €1500,- zakgeld is).

Maar als ik het zou kunnen betalen, dan zou ik denk ik ook kiezen voor een luxe vakantie in de natuur :) Voordeel van kamperen vind ik wel dat je ook echt onthaast. Wijntje, goed boek, zonnetje... Heerlijk! :D

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij gaan dit jaar heerlijk naar een resort op kos, ben heel benieuwd hoe we dit gaan ervaren.

We zijn nog nooit met de kleine op vakantie geweest (behalve cp) dus wil van alle mogelijke gemakken voorzien zijn:p.

Kamperen is niet ons ding, ik wil zo min mogelijk doen op vakantie (behalve leuke dingen:p)

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij hebben dit jaar 4 weken de vouwwagen uitstaan op een kleinere camping met omheinde grote speeltuin, kinderboerderij en speelgoed op het veld.

Op 1 uur rijden van huis dus we zullen er zelf niet altijd zijn. Maar wel lekker veel. Heerlijk. Kids kunnen hun gang gaan en vanuit daar faan we ook daagjes weg.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit jaar geen vakantie voor ons. Wij hebben een huis gekocht (met tuin haha) en dat wordt dus klussen en het geld daar naartoe brengen.

Maar oh oh oh ik heb stiekem enorm zin om op vakantie te gaan. Nu al zin in volgend jaar :)

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Normaal wisselen we een beetje af 2 keer all in Turkije dan weer een jaartje Frankrijk in een bungelo tent, dan weer Turkije etc etc ;)

Nu is er een vierde op komst, dus hebben we besloten het misschien voorlopig maar even bij de camping te houden,

Ik vind voor beide wel wat te zeggen, een 5* hotel is echt super, de kamer zien we alleen in de ochtend en avond wanneer we uit en in bed stappen ;) verder de hele dag altijd lekker aan het strand en zwembad en de kinderen bij de mini club ( wel met zicht van ons)
    Eten dat klaar is ....echt continu.... Je zult er echt altijd eten vinden, ook hapjes enzo, dat is fijn

Maar de camping hebben we ook altijd fijn ervaren, super om met de kinderen te ontbijten voor de tent even spelen en opfrissen en dan lekker naar zwembad of in de omgeving naar een meertje, tussen de middag weer even terug naar de tent voor een lekker soepje stippen met brood of gewoon brood eten weer wat leuks doen ( alle drie de kinderen zijn dol op zwemmen en zitten het liefst de hele dag in het water, )

Tegen uur of 17.00/17.45 eten, na het eten samen afwassen met de kinderen, vinden ze nog leuk ook nog ;) en dan douchen
    Tegen 19.00 uur is de mini disco meestal en daar gaan we dan heen, is meestal een half uurtje drie kwartier, en dan weer terug naar de tent lekker spelen met de kinderen die ook op de camping zijn ... Tegen half 9/9 uur gaan ze dan naar bed

Ik vind beide dus echt super, maar we hebben nu dus gekozen voor de camping, en met vier kinderen zullen we het voorlopig even bij de camping houden denk ik :p nu zijn we voor 2 weken hoogseizoen 1200'euro kwijt incl benzine tol en overnachting onderweg dat redden we met 6 weken Turkije echt niet... Dan komen we wel aan de 3000 voor 1 week.

Deel Deze Pagina