Wanneer mijn dochter jarig is wordt ze wakker gezongen s'ochtends. De woonkamer,haar slaapkamerdeur en de voordeur worden versierd. Haar kadootjes staan op tafel uitgestald. Ik maak 1 of 2 taarten en genoeg hapjes. Als iemand wil mee eten dan kan dat wel altijd. Mijn ouders en schoonouders komen op visite en haar ooms en tantes. Ze blijven ongeveer 2 a 3 uurtjes. Mijn verjaardag vier ik eigenlijk alleen voor mijn ouders en schoonouders. Ook dan maak ik 1 of 2 taarten en hapjes. Op mijn verjaardag blijven ze ongeveer 2 uurtjes. Mijn vriend viert zijn verjaardag niet. Hij heeft er niks mee. Maar ik versier wel een beetje de kamer voor hem met ballonnen en hij krijgt kadootjes en taart en ik maak wat hapjes voor savonds
Mijn verjaardag vier ik niet, ik hou er gewoon niet van, verplicht gezellig doen. Ben in januari jarig, dus helaas niet gezellig buiten zitten. Mijn man is in augustus jarig dus dan hebben we bbq en iedereen mag aanschuiven. Voor dochter een thema, iedereen in een kring. Hele huis vol, want het is in oktober, voorgaande jaren vond ik het niet leuk. Dit jaar was het meer geslaagd. Ik raak zelf snel overprikkeld. Zorg sowieso altijd voor eten.
Ik maak altijd verschillende hapjes, nootjes, zoutjes, ik vind het altijd leuk om in de keuken te staan en lekkere dingen te maken. Maak altijd een verse appeltaart en een chocolade cake voor bij de koffie. Daarnaast haal ik ook altijd lekkere drankjes, voor ieder wat wils. Ik zet hier altijd stoelen in de woonkamer, de tuindeur open en zet de openhaard buiten aan ( we hebben zo'n stenen BBQ buiten ) zodat de rokers buiten hun sigaretje kunnen roken en de kinderen lekker marshmallows kunnen roosteren. Mijn man en ik vieren eigenlijk zelden tot nooit onze verjaardag, toevallig dit jaar wel en dan vieren we het samen tegelijk omdat we vlak na elkaar jarig zijn. De verjaardag van de kinderen vieren we altijd wel, vind ik veel leuker en daar kan ik lekker los gaan met de versiering en taart enzo
Onze verjaardagen vieren we niet, alleen die van mijn dochter en dat vieren we groot. Meestalmooi weer in begin juni en anders zetten we een tent in de achtertuin. Ik kom uit een gezin van 5, mijn man uit een gezin van 4, daarbij gemiddeld 2 kinderen per stel. Mijn moeder komt uit een gezin van 11 en een asntal van mijn tantes komen en ook hun kinderen met kinderen. Tel daarbij nog wat vrienden en we zitten al snel aan 40 tot 60 mensen. We beginnen meestal om 14 uur totdat de laatste weggaat. Wij zorgen voor eten, sate met brood en pastasalade of broodjes hamburgers met pastasalade. Er staat overal stokbrood met smeersels, zoutjes, nootjes en kaas/worst etc komt ook voorbij Oh en de taart wordt altijd besteld, tot afgelopen jaar een luxe marsepeinen taart, maar mijn dochter houdt niet van marsepein dus afgelopen jaar werd het HEMA taart. We hebben een grote tuin met tafel, stoelen, een bank en luxe feateuils, statafels. De kinderen spelen beneden, buiten en in de tuin. Het is inderdaad altijd ‘over de top’ en daarom doen we dit een keer per jaar, maar met onze (best hechte) familie is klein geen optie... Maar zoals je wel kunt begrijpen zijn verjaardagen hier geheel vrijwillig, kan je dan kom je, kan je niet, ook goed. Ook mijn nichtjes ‘clusteren’ de verjaardagen van de kinderen anders is het gewoon echt geen doen. Van de grote mensen worden eigenlijk alleen de bijzondere verjaardagen gevierd.
Ik vier mijn verjaardag samen met mijn oudste dochters (we zijn in anderhalve week alle drie jarig). We vieren het alleen met familie. Voordat mijn zoon geboren was, stond ik altijd de hele dag van te voren in de keuken om taart, alle hapjes en een uitgebreid buffet en dessert te maken. Op dag zelf stond ik dan ‘s morgens ook nog in de keuken. Nu lukt dat niet meer met een dreumes. Dus taart werd besteld en rest van het eten was wat eenvoudiger. Dan lekker borrelen, tot laat tafelen en alle kinderen spelen in en om het huis of komen erbij zitten. En we hebben eigenlijk altijd mooi weer, dus zitten lekker buiten.
Liever niet Ik ben dol op feestjes maar ze zelf organiseren niet. Ben ik eerst bezig met hapjes/eten maken. Vervolgens ben ik de hele avond gastvrouw (en ja ik heb ook een tafel met hapjes en laat mensen zelf drinken pakken of regel tap maar dan nog ben je echt wel tussendoor aan het opruimen/maken/klaarzetten) en spreek ik alsnog geen kip of vluchtig en dan als het klaar is gaat iedereen naar huis en zit ik met de bende Ik ga dus liever naar feestjes bij anderen. Spreek ik ook nog iemand! Kinderverjaardagen zijn zondagmiddag met een statafel en stoelen om te zitten. Eettafel zet ik taarten en drank op. Eerst koffie taart en daarna hapjes op tafel toastjes chips, hapjes en borrels. Dan daarna eigenlijk meestal ook soep en broodjes of iets anders al heb ik dat de laatste keer niet gedaan omdat we een newborn hadden. Zoontje is van september maar helaas nog nooit im de tuin kunnen doen dan zou ik de bbq aanzetten. Lijkt me leuk. Man en ik zijn in februari jarig en dat vind ik lastig. Alle vrienden uitnodigen zijn er veel dat past niet in huis en buiten is dan wel koud. Met kinderen past al helemaal niet en is niet leuk voor het overgrote deel zonder kinderen en als ik iedereen vraag kinderen thuis te houden is dat ook geen Optie. Wij hebben besloten het gewoon niet meer te vieren tot alle kinderen wat ouder zijn en ze zonder toezicht boven kunnen spelen. (Nu allemaal baby’s dreumesen en peuters echt drama in een klein huis in de woonkamer) Aankomend jaar laat ik m’n ouders en schoonouders taartje komen eten en vraag ik misschien m’n beste vriendinnen en zus met partner te eten ofzo.
Wij nodigen ouders uit en broer + zussen met aanhang en kinderen. Dan zit de huiskamer wel vol met 12-14 mensen. We vieren verjaardagen altijd in het weekend, meestal vanaf 16:00. Op tafel staat chips en komkommer en kaas voor de kindjes. Dan serveer ik eerst koffie en taart bij binnenkomst en rond een uur of 18:00 avondeten. Meestal zelfgemaakte soep en broodjes stoofvlees (we zijn allemaal in de herfst/winter jarig), soms bestel ik Turks eten in van die mooie opgemaakte schalen. We hebben een heel goed Turks restaurant hier in de stad die ook complete feestmaaltijden bezorgd. Na het eten komen de kaasjes en worst en alcoholische versnaperingen op tafel. Voor mijn vader en schoonmoeder koop ik een mooie fles rode wijn, mijn schoonvader en man willen liever port, mijn broertje bier en de rest drinkt thee en limonade. Ja, we zijn een voorspelbare familie. Maar het is altijd superleuk in ons kringetje in de huiskamer, met drie kleine kindjes op het kleed bij de speelgoedkist. En tegen een uurtje of 20:00 moeten de kinderen slapen en vertrekt iedereen weer. Ik ga overigens alleen naar de verjaardagen van de mensen die ik zelf ook uitnodig: ouders, broer + zussen met aanhang en kinderen. Dan heb ik een stuk of 12 verjaardagen per jaar en dat vind ik meer dan genoeg.
Hier mijn verjaardag en die van mijn partner samen. Wij schelen 3 weken. En de kinderen altijd rond hun verjaardag. Wij hebben niet zo een grote woonkamer maar wel een grote familie. Dus ik nodig mensen in verschillende tijdsblokken uit. Eerst onze ouders want die blijven vaak de hele dag. Dan 1 uur later wat tantes en ooms en neefjes en nichtjes. Dan 2 uur later wat vrienden met kinderen. Weer 2 uur later onze broers met aanhang. Dit gezelschap eet buiten de tantes ed allemaal mee. Dan na het eten komen er nog wat vrienden van ons die vaak tot in de nacht blijven Wij zorgen altijd voor genoeg hapjes, drankjes en eten. Binnen zitten ze in een kring en buiten onder de partytent met statafel. Meestal staan alleen de rokers buiten. De kids spelen altijd boven. Op deze manier is voor ons het handigst. Zodat niet iedereen op hetzelfde moment komt.
Niet meer Ben er klaar mee Dit jaar ga ik met mijn gezin op vakantie En volgend jaar denk ik een dagje weg met het gezin
Man en ik zijn 11 dagen na elkaar jarig, midden in de zomer. We geven altijd twee keer een bbq, een keer voor familie en een keer voor familie. Qua ruimte zou het nu wel tegelijk kunnen denk ik... Kinderverjaardag vanaf 15.00 uur na middagslaapje van de kids. Taart, borrel, eten. Vorige jaar hadden we bij de slager besteld, dit jaar heb ik zelf soepen, broodjes, salades en lasagne gemaakt.
ik heb er niks mee, ik raak zelf juist overprikkeld door de drukte, en iedereen naar hun zin maken... ik sluit mezelf dan heel vaak even alleen af in de keuken.. Voor de kinderen vier ik het wel natuurlijk wel, vanaf ongeveer 13:00 uur. Met taart, chippies nootjes, hapjes van de Airfryer. Mensen die mogen mee eten, dat wordt dan vaak een soepje met een bolletje.
Ligt aan mijn bui. Dit jaar alleen mn ouders en broers en zussen met kinderen en een paar vriendinnen met kinderen. S middags een borreltje en ik maak wat simpels te eten. Vorig jaar was mijn zoon s avonds bij zijn vader en heb ik een feestje gegeven. Met karaoke en dansen en alles, heerlijk!
Ik heb een hekel aan verjaardagen vieren en daarom vieren wij onze eigen verjaardag niet. Althans we gaan gewoon met ons eigen gezin ergens lekker eten. De kinderverjaardagen vieren we wel. Gewoon vanaf een uur of 1 's middags en iedereen gaat weer weg rond etenstijd. Voor de rest niets spectuculairs en doorgaans ook wel weer gezellig maar ben altijd blij als het voorbij is. De oudste twee kinderen zijn in december jarig en die verjaardag vieren we op dezelfde dag, ik kan het mensen echt niet aandoen om in december nog eens 2x te moeten komen opdraven voor een verjaardag
Wie wil is welkom, wie niet wil of niet kan komt niet. Ook prima. Ik houd niet van verplichte nummers en verwacht dus ook niet van anderen dat ze er zijn. Voor dochters verjaardagen maken we een extra mooie taart en daar is de hele familie eigenlijk altijd bij. Vrienden nodigen we niet uit voor kinderverjaardagen, maar als ze willen zijn ze natuurlijk welkom. Wij houden zelf niet zo van kinderverjaardagen (bij andermans kinderen) en verwachten vrienden dus ook niet perse op deze verjaardagen. Het is hier meestal een gezellige drukte, iedereen blijft lunchen en meestal ook voor het avondeten
Ik vier het niet.... Ik ben nog geeneens tweee weken na de feestdagen jarig, daarna mijn opa en 11 februari mijn zoontje... Vind het dus wel gezegend met alle feestjes en ga lekker mijn zoontje zijn verjaardag vieren. Ohja...en de dagen die we dan vieren staat standaard de eettafel vol met eten en drinken en mag iedereen gewoon rondlopen en zelf eten en drinken pakken.
Mijn vriend vind het helemaal niks om jarig te zijn. Maar ik nodig wel altijd mijn ouders, oma en schoonouders uit voor koffie met gebak. Als ik jarig ben hetzelfde eigenlijk. We zijn wel van plan om de verjaardag van onze (nog ongeboren) zoon uitgebreid te vieren.
Leuk om te lezen hoe iedereen het op haar manier viert. Ik roep ieder jaar dat ik het niet vier, maar uiteindelijk nodig ik toch de fam uit en zitten er zo 30 man. Maak altijd zelf gebak en zorg voor heerlijke wijnen met een borrelplankje. Er kan gegeten blijven worden, soep met broodjes. Mijn vriend werd pas 30 en toen hebben we het groots aangepakt in de zomer. 2 grote tenten, bar, biertafels en als thema foute party. Helaas zijn wij in de herfst en winter jarig dus moeten we altijd binnen zitten... Vrienden + familie is geen optie, past niet. Volgende keer gaan we lekker een zaaltje huren met hapjes en bediening.