Hoe vier jij verjaardagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwitsal, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij vieren het simpel, ik had een paw patrol taart besteld bij de bakker, voor mijn zoontje zijn verjaardag, bij onze verjaardagen bestel ik gewoon een slagroomtaart. en ik koop wat halve vlaaien bij de supermarkt. Soms bakken we een appeltaart, en ik koop worst en kaas, tomaatjes komkommer en chipjes etc.

Ik nodig alleen dichte familie uit ( onze ouders, zussen en aanhang. )
    En onze beste vrienden ( mijn beste vriendin met vriend en dochtertje, mijn partner zn beste vriend met zijn vriendin) alleen mensen die we geregeld zien en veel contact mee hebben.
    Bij de kleine zijn verjaardag hang ik slingers en balonnen op, bij onze eigen verjaardagen niet.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn eigen verjaardag vind ik niks aan. Geen idee waarom, aangezien ik feestjes altijd leuk vindt en eigenlijk altijd alles aanpak om een feestje te vieren. Dus toen zoon zijn rijexamen had gehaald en dochter haar zwemdiploma A heb ik stel op sprong boodschappen gehaald en familie en vrienden gebeld om het die avond spontaan te vieren.

Maar mijn eigen verjaardag doe ik weinig aan. Die van mijn man vier ik wel, al niet erg groot. Van de kinderen vaak dan weer wel: dan huur ik een zaal en nodig 60+ mensen uit, maak een groot buffet en bestel een taart met een leuk thema. Zet een springkussen en tafels met kleurpotloden etc neer, gezellig muziek aan en met zijn allen op de dansvloer. Echt hartstikke leuk vind ik dat. Ik voel me ook altijd zelf heel jarig als 1 van mijn kinderen jarig is, vind dat veel leuker om te vieren, haha.

Debaky vindt dit leuk.
  3. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    bij mijn kinderen hun verjaardag haal ik taart , zet chips,nootjes,toastjes met salades ,kaas,en meestal kleine cocktailworstjes op tafel. voor het avondeten meestal broodjes frikandel en kroket of hamburger,diverse sausjes erbij en iets lekkers te drinken.
    bij mijn zus zitten we de hele avond in een kringetje,ze haalt altijd vast 1 appeltaart bij de hema en 1 slagroomstam,snijd 1 grote blok kaas en 1 grote worst in plakken, 2 komkommers en 1 kom snoeptomaatjes,1 zak borrelnootjes en 1 zak chips en op is op:roflmao: en het is altijd super gezellig! oh en ze haalt nog 1 fles rose want normaal koopt ze geen alcohol.

4. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

3 jan 2016
    387
    90
    28
    Hoe doe je dat dan als nr 21 voor de deur staat, mag die niet binnen??

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij spreken dat van te voren af. Ik wil vooraf weten wie er wanneer komt. Zodat ik rekening kan houden ook met gebak, drinken enzo.

De kans is sowieso vrij groot als je hier zomaar aan wipt dat ik geen zin of tijd heb. Ik hou daar niet van.

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij vieren alleen de verjaardag van onze zoon, onze eigen verjaardagen niet. We vieren het klein, alleen met familie en hele goede vrienden met kinderen. Ik hou niet van drukte, grote groepen en wil niet te veel cadeaus voor mijn zoontje. Daardoor kunnen wij zijn verjaardag mooi in de woonkamer vieren zonder het hele huis te hoeven verbouwen.
    Ik heb wel altijd een thema, dat hijzelf mag uitkiezen. We versieren het huis dan met dat thema dmv slingers, servetten, hapjes etc. Natuurlijk ook de taart die ik zelf maak omdat wij suikervrij eten.
    Ik verdeel de mensen ook nog eens in een ochtend- en middaggroep, zodat we iedereen aandacht kunnen geven en mensen niet allemaal om dezelfde tijd komen.

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    hier gisteren weer een verjaardag gehad bij de man van mijn vriendin,
    wat stond er op tafel, tijgernootjes, naturel chips, paprika chips,
    schaal met kaasblokjes, 1 schaal met stokbrood plakjes, bakje eiersalade, bakje tonijn salade,
    snoeptomaatjes, stuk brie.
    en ze hadden nog heerlijke vlaaien en lekker drinken. en ook daar zitten we altijd gezellig in een kringetje.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn ook wel van 'in een kringetje koffie drinken'.

Voor de kinderen hangen we slingers op. Dan begint het feest al 's ochtends in bed want dan gaan we (slaperig) zingen en krijgen ze van ons en van broer(tje) een cadeau.
    De visite komt dan 's middags. Dat is eigenlijk altijd hetzelfde clubje: onze ouders en broers & aanhang. Één vriend van mijn man en één van mijn vriendinnen komt ook altijd naar de kinderverjaardagen. Wij zorgen voor 2 taarten en hapjes om op tafel te zetten. En aan het einde van de rit zien we wel wie nog mee-eten. De ene keer halen we friet, de andere keer heb ik een grote pan soep en broodjes.
    Vanaf vijf jaar komt er voor de kinderen nog een kinderfeestje bij.

De verjaardagen van man en mij zien er eigenlijk hetzelfde uit. Alleen minus de slingers en het kinderfeestje. ;) Mijn man heeft een vaste vriendengroep waar hij wekelijks mee op stap gaat. Die geeft daar dan een rondje. En ik heb met een paar vriendinnen inmiddels de afspraak dat we 'iets leuks' gaan doen voor een verjaardag. Want cadeautjes of geld heen en weer schuiven ging zo nutteloos voelen. Dus ik spreek dan met ze af. Ik heb wel eens high tea gedaan, escaperoom, uit eten, pedicure... Ik heb geen vriendinnenclub, maar 'losse' vriendinnen. Dus daar hebik het dan aardig druk mee. :D Misschien dat ik ze volgend jaar wel een keer gewoon allemaal samen uitnodig voor ene meidenavondje.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij de kinderen; sochtends wakker zingen en dan mogen ze in het grote bed ontbijt op bed en onze cadeautjes uitpakken.
    Beneden is het hele huis dan versierd en hun stokke omgetoverd tot ‘feeststoel’. De rest van de dag sta ik in de keuken hapjes te maken, want vanaf 16.00 zijn al onze vrienden en familie welkom voor een borrel. Ook bestel ik altijd een mooie taart die we dan eerst aansnijden en opeten.
    Er staat verder dus een hele tafel vol hapjes en lekkers, zodat iedereen gewoon kan blijven eten. Tuindeuren open en grote partytent buiten met statafels en vuurkorven. Er is geen eindtijd, meeste mensen gaan pas snachts weg en de kindjes gaan gewoon naar bed. Kinderen van vrienden kunnen gewoon in campingbedjes boven slapen.

Mijn eigen verjaardag was vroeger ook altijd heel groots en gezellig. Nu we in het buitenland wonen hebben we vaak een borrel met hapjes met vrienden van hier en krijg ik eigenlijk elk jaar van m’n vriend tickets om een x aantal dagen naar m’n vriendinnen in NL te gaan. Heerlijk kinderloos en veel stappen!

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij vieren de verjaardagen van de kinderen, komen zo'n 35 a 40 man.
    Laten een thema taart maken en bakken nog een cake.
    We hebben altijd kaas, worst, chips, nootjes, toastjes met smeersels en bladerdeeg hapjes.
    Sommige eten mee, dan zorgen we dat we verschillende soepen hebben gemaakt en broodjes met beleg of we halen patat of Chinees.

11. Treez

Treez Niet meer actief

Onze eigen verjaardagen vieren we niet. We gaan met ons gezin uiteten en dat is het.

Bij de kinderen gaan we los. We vieren hun verjaardagen samen. We houden een groot tuinfeest met bbq, buffet en een springkussen. Tuin versierd met overal lampjes, lampionnetjes, statafels etc. Gemiddeld zijn er 60 mensen. Iedereen pakt zijn eigen hapje en drankje, zodat wij ook een leuk feestje hebben en niet heen en weer aan het rennen zijn. Plus dat mensen dan ook wat gaan bewegen en niet in een kringetje blijven zitten. Ik vind dat persoonlijk helemaal niks. De meiden worden helemaal in het zonnetje gezet en wij hebben tegelijkertijd ook een leuk feestje.

MilouR vindt dit leuk.
  12. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Vorige maand hebben wij de eerste verjaardag van ons zoontje gevierd en waren hier nog niet in thuis.

Ik wilde om 11 uur de taart aansnijden en stond in de uitnodiging (aangezien Hugo om 11 uur is geboren, vond ik dat een mooi idee). Vervolgens kwamen de meesten pas 11:30 uur aankakken :(.

Om zelf wat meer van de verjaardag mee te kunnen maken, had ik de eettafel gevuld met stevige plastic bekers (gekleurde van Action) en kartonnen voor koffie- en thee. De eerste ronde verzorgde wij, waarna de rest zelf gepakt kon worden.

We hadden ook broodjes kaas en knakworst. Deze waren een gigantisch succes! Spekkies (de snoepies ;)), plakjes tomaat en komkommer etc. had ik ook klaarstaan. Eten & drinken stond op tafel, wegwerpbordjes, bekers en bestek konden direct de plastic bak in etc. Veel makkelijker!

De volgende keer zal ik wel activiteiten regelen voor de aanwezige kinderen. Aangezien wij nog nooit eerder een verjaardag op deze manier hadden gevierd, stond ik er vooraf niet bij stil dat kinderen zich dood zouden vervelen :roflmao:. Oeps :D

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier vieren we de kinderverjaardagen vrij uitgebreid.
    Vanaf 11 uur 's ochtends tot in de kleine uurtjes.
    Er is taart, snoep, hapjes en wie wil mag meeeten. Ik versier het huis, maar niet speciaal in een thema.
    Het bezoek komt verspreid over de dag dus genoeg tijd om met iedereen bij te kletsen.
    Op zo'n dag komen er in totaal meestal 40- 50 mensen.
    Reuze gezellig vinden we dat.

Onze eigen verjaardagen vallen altijd in de zomervakantie als iedereen weg is, dus die slaan we meestal over.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Verschilt per keer.
    Vorig jaar werd ik 30 en heb ik catering laten komen en kwamen er wat meer mensen. Buiten een vuurtje aan, heel gezellig. Dit jaar houd ik het klein, alleen ouders en schoonouders komen langs denk ik.
    Mijn man houdt niet zo van gedoe dus dat vieren we niet echt, altijd alleen ouders even op de koffie.

Kinderen zijn nog klein en dan is het al feest dat opa's en oma's er zijn. Hoe ik dat de komende jaren in ga vullen weet ik nog niet.

Deel Deze Pagina