hoe vieren jullie de 1e verjaardag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boonie, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Vieren jullie het groots met veel bezoek of houden jullie het juist klein?
    Houden jullie het bij koffie en gebak of komen er uitgebreidt hapjes en drankjes aan te pas? En halen jullie iets in huis speciaal voor kinderen die meekomen? Zoals kindergebak of snoepjes en chips bijv.? Ik ben bang dat ik straks alleen maar aan het rondrennen ben met hapjes en drankjes terwijl ik vooral van mijn dochtertje wil genieten!
    En waar hebben jullie de slingers enzo vandaan? Hier in de buurt ben ik nog weinig leuks tegengekomen namelijk.
    Sorry voor alle vragen...ik ben nogal een leek op dit gebied ;)

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    met onze verjaardagen heb ik altijd chips, nootjes, hartig(kaas/worst) toast, stokbrood, salades en taart natuurlijk.
    haal dan zakjes snoep komen bijna geen kids

verjaardag van mijn dochter van alles voor bedacht

nu besloten gewoon op dag zelf te doen, hele dag. Wie kan die kan en wie niet kan niet. Voor haar is t druk zat en gewoon lkkr der slaapjes wanneer ze moe is.

Zal je zien als ik speciaal op een zaterdag van 2-5 doe ze dan opeens der slaapjes anders doet! en ik der wakker moet gaan houden...nee baby's moeten geen verplichte gezelligheid

maak er gewoon leuke dag van!

3. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    wij vieren het op de dag zelf.de gehele dag.ze weten dat mika een middag dutje doet.wii hebben zo'n 30 man uitgenodigd.vindrn we genoeg.we doen gebak en hapjes niks overdreven.miia snapt er nog niks van.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Op de dag zelf hebben we het gevierd met schoonfamilie. Mn schoonouders hadden een foto taart besteld. En voor de middag had ik een grote pan soep met stokbrood. Zondag kwam mijn moeder, zus en dr vriend. Eerst gebak, en daarna wat hapjes op tafel.

Slingers ed heb ik bij de action gekocht.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij gaan op de (woens)dag zelf een uitje doen met z`n drieën... de zondag erna vieren we het voor familie en vrienden. Ik maak de hapjes altijd van te voren en drinken pakt iedereen zelf maar. Het eerste rondje is van ons en de rest weet je waar het staat. Wij halen voor iedere verjaardag dingetjes op voor de kinderen die komen dus ook deze verjaardag weer.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hebben het Giga gevierd!

Op de dag zelf taart en cadeau's thuis met familie en avondeten (ik heb gekookt). Die zondag erna een leuk tentje afgehuurd. Zelf cupcakes gemaakt. Muziek, vermaak voor de kindjes, scherm met foto's van geboorte tot 1. Borrelhapjes (warm en koud) en natuurlijk de nodige borrels. Er was ong. 50 man?

Dit hebben we bewust gedaan omdat mega trots zijn op onze kabouter. Ze heeft zich zo sterk gehouden tijdens haar operaties, opnames en controles! Wij wilde haar eerste jaar zeer groot vieren omdat we zo dankbaar zijn dat ze er is en het zo goed doet. Dit wilde we afsluiten met vrienden en onze naaste familie.

Hebben een prachtig feestje gehad!

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mooi!!

Hier vieren we een eerste verjaardag ook altijd groots. Beide families en complete vriendengroep. De volgende verjaardagen worden altijd wat soberder gevierd. 1 jaar vind ik zelf ook wel echt een bijzondere verjaardag. Dan mag je schaamteloos uitpakken :D

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nog niet geviert, maar over minder dan drie weken is het zo ver.

Wij hebben een klein huis, dus hebben besloten om alleen familie uit te nodigen. Dat is namelijk al 20 volwassenen en 5 kids. En dat op 25 vierkante meter is vol zat. Dit doen we op de dag zelf omdat er dan de meeste kunnen. (en wie niet kan, komt een andere keer of niet)

Ik heb slingers gekocht bij de action. Voor een paar euro heb ik al meer dan zat. Ballonnen aan de deur en kinderstoel en ik vind het helemaal leuk. Ik vind dat het bij een kinderverjaardag erbij hoort. Ookal begrijpt ons jochie er niets van, ik begrijp het wel.

Op de uitnodigingen staat dat het van 15-18 uur is. Eerst koffie/thee fris. Rond half vier/vier uur (ligt er aan hoe laat iedereen er een beetje is) de cake met kaarsje voor ons jochie. Dan de rest cake. Ik ga cakes maken in de vorm van een auto.

Dan iedereen aan het fris, wat hapjes/nootjes/chippies erbij en klaar! De eerste ronde krijgt iedereen drinken, de volgende mogen mensen zelf pakken. Is wel een beetje de gewoonte in mijn familie.

Misschien dat ouders/schoonouders daarna nog blijven eten. Maar dat ligt er een beetje aan. Begin januarie jarig, dus misschien heb ik me familie wel genoeg gezien met de feestdagen ;)

Succes met het bedenken. En geniet er vooral vanl, ik denk namelijk dat het zo voorbij is.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier is het nog niet zover, maar wij houden het klein
    ze is op vrijdag jarig, we vieren het zaterdag van 12 tot 4 ofzo ( weet nog niet precies hoe ik het doe met tijden, in ieder geval niet de hele dag )

koffie/thee/fris en dan gebak en en wat op tafel, weet nog niet precies wat, wil geen normale verjaardagsdingen als kaas/worst en chips

versiering van de action, op haar verjaardag zelf gaan we naar de dierentuin :)

10. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
  11. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    op de dag zelf stond in het teken als gezinnetje.toen ze wakker werd kreeg ze van ons haar kado.rond een uur of half 10 zijn we naar een binnenspeeltuin gegaan waar ze het super naar dr zin heeft gehad.smiddags ff naar een winkel moesten iets ophalen en in de avond zijn we naar een pannekoekenhuis geweest.

toen we het vierde voor de familie en vrienden hadden we taart en voor de kleine meid een meptaartje,er waren hapjes en drankjes er was ongeveer 20 man.ik had voor me kleine mied en een ander jong kindje die chips gehaald van goodies.de versiering had ik een keer besteld bij lief toen er een goede actie was.alleen was deze dag niet super geslaagt kleine meid was ziekjes en wilde alleen bij me zijn heeft een klein beetje met dr taartje lopen klooien.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier alle goede vrienden en familie uitgenodigd. Doen het in het weekend. Zaterdag, dan heeft ze de zondag nog om bij te komen. Mensen die dichtbij wonen aangegeven van 13.30 tot 17.00 Thuis eten dus. Meeste familie komt van verder weg en kan soep eten. Als ze moe is gaat ze gewoon even slapen.
    Ga waarschijnlijk zelf cake of cupcakes maken. Zet alleen dingen op tafel die mijn dochter ook al mag.
    Weet nu al zeker dat ze van diverse mensen eten gaat krijgen. (zet dus wat worst/ kaas en nibbit ofzo op tafel)

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

wij hadden gewone slingers die je overal wel kan kopen

visite waren vooral directe familie zoals (schoon)ouders, schoonbroers, zussen, en wat nichten en neven, bij elkaar een club van 15 man. Meer past er ook niet in huis :D gebak en chips eigenlijk zoals een gewone verjaardag, niks extra's. Ik zorg meestal op een verjaardag dat ik zo weinig mogelijk hoef te doen ten tijde dat de visite er is, dus een schaal met worst en kaas maak ik vooraf al.
    Op zoonlief na was alleen zijn neefje van 2 maanden jonger er en mijn neefje van 11, die hoefden verder niks speciaals.

14. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    De eerste verjaardag hebben we klein gehouden (geen grote familie en een klein huis,....dus groots had ook niet gekund).
    Tijden van 13:00/17:00.....en dit was lang genoeg!!

Er komt op z´n dag zoveel op z´n kleintje af,
    Mijn dochtertje wilde na 4 cadootjes geen cadootjes meer openmaken. Ze kon vlak voor haar verjaardag lopen.....dus tja dat wilde iedereen weleens zien dus werd ze door iedereen geroepen zodat ze zou gaan lopen naar die persoon maar daar had ze helemaal geen zin in dook steeds op mijn schoot weg.

Taart besteld van prinsesjes net zoals de slingers/vlaggenlijn.
    Hapjes, toastjes, chips, frituurhapjes, voor de kids: rozijntjes/cakejes/taart.

Rond 17:00 uur ging iedereen weg maar vlak daarvoor werd het mijn dochter echt te veel ze begon te huilen en over te geven, ook mijn nichtje van toen 7 maanden raakte na 4 uurtjes van slag.

Ik zou het dus een paar uurtjes vieren dat is echt lang genoeg voor z´n kleintje.

Onze taart hebben wij besteld bij Schep: Banketbakkerij Schep, Amsterdam, Almere, afhalen, bezorgen, betalen met iDeal. Voor elke gelegenheid en feest de juiste taart, gebak of banket!
    Als ze 2 wordt gaan we er weer een taart bestellen,.....zoooo lekker!!! (onze bruidstaart hadden we ook daar vandaan).
    Voor de kerst net nog een taart daar besteld (kerstboomtaart)

vlaggen/slingers/balonnen gewoon via google afbeelding zoeken.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij vieren het op de dag zelf alleen met opa,oma's en ooms. Die eten hier,daarna samen taart eten. Verder rustig dagje, in de middag lekker met z'n 3tjes en mssn dat er nog iemand aanwaait.

De zondag erop vieren we het groots:
    Alle Fam./vrienden heb uitnodiging gehad. Zijn om 14.30 bij ons. We geven ze dan allemaal al vast koffie/thee. Als zoonlief dan wakker wordt dan de taart aansnijden (echte verj mega mooie taart besteld,voor deze dag een fototaart). Hierna cadeautjes uitpakken en feesten!! Op tafel staat hetzelfde als anders aan hapjes etc. Voor de kids maak ik een snoepzakje dat mee gaat bij vertrek. Ik maak zo veel mogelijk vooraf klaar, en loop alleen voor drinken dus..

Ohhh heb er zin in!!

16. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb al wat slingers bij de action gekocht.
    Ze is op een vrijdag jarig. Dus mijn zus met de kids komt op zaterdag.
    Veder komen opa`s en oma`s op vrijdag. En nog een paar kennissen.
    Gewoon gezellig bij elkaar met gebak en wat lekekrs.

Zaterdag denk ik het zelfde. Met mijn zus en neefjes. En dan komt mijn vriendin.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn collega haar dochter is trouwens 5 dagen jonger dan onze dochter. Toen ik haar vroeg EN? hebben jullie al een cadeau? Zei ze: Nee joh die snapt er niks van. We eten een gebakje met z'n 3en en dan is het klaar. Geen familie... Niks...

Daar stond ik ook wel even van te kijken hoor. Ze vroeg aan mij hetzelfde en ik heb me maar een beetje ingehouden. Maar wel gezegd dat we het absoluut vieren!

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn vriendjes moesten trouwens erg om mij lachen. Ze vonden het op een "Sweet 1" lijken. Kind had een enorme roze jurk aan hihi!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste hadden we de woonkamer versierd en hebben we de familie uitgenodigd. Dus idd hapjes en gebak etc. Voor de kinderen hadden we negerzoenen en chips etc.

Onze jongste werd afgelopen mei 1 jaar, en dat hebben we door omstandigheden eigenlijk niet gevierd....ja wel gewoon met zn viertjes. Maar mn partner was net uit het ziekenhuis na een hartinfarct en we zaten in spanning vanwege een slechte echo. We hebben zelfs geen foto;s gemaakt... compleet vergeten.

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Het is ieder voor zich,maar een eerste verjaardag/afsluiten babytijd zo aan je voorbij laten gaan kan ik niet begrijpen.. En dat de kleine niets snapt van een cadeautje, hahahaha moet ze mijn zoon eens zien! Die wordt al wild in de buggy als ik een toys xl binnenloop.. Oké jarig zijn snapt hij niet, maar hij geniet wel van alle aandacht/ballonnen/slingers/taart en cadeautjes.. En niet te vergeten, mijn man en ik genieten natuurlijk ook erg als we zien dat onze uk het zo leuk heeft!
    Nee hier wordt er echt wel een leuk feestje gemaakt voor onze grote kleine knul!

Deel Deze Pagina