Hebben het hier ook redelijk klein gehouden. Niet groter dan dat we onze eigen verjaardagen vieren. Zoon lief was van de zomer jarig, gelukkig mooie dag dus lekker in de tuin gevierd. Zowel slingers in huis als in de tuin en een grote 1 voor het raam gehangen. Geen speciale taart besteld, maar verschillende vlaaien van de multivlaai waarvan de kleine man een normaal stukje voor zn neus kreeg met de 1 kaars erop en er vervolgend een lekkere knoei boel van mocht maken. Hij vond het prachtig. Voor een kind maakt het vlgs mij niet uit of ie nou echt een mep taartje voor zn neus krijgt of een stukje taart (wat overigens ook veel goekoper is) smorgens kreeg hij zn cadeau van ons (3 wieler fiets met een duwstang) die gelijk uitgeprobeerd moest worden natuurlijk. Daarna nog even naar bed en de visite kwam vanaf een uurtje of 14.00u Wat buren, familie en vrienden uitgenodigd. Voor de kinderen had ik simpele cupcake's gemaakt er kwam chips nootjes en zoutjes op tafel en ging af en toe rond met een schaal met worst, kaas e.d. Verder bleef alleen familie eten (bbq), Was ook druk genoeg zo voor de kleine man. Was wel van slag daarna, wilde niet slapen enz. dag daarna erg moe nog. Hadden we wel verwacht daarom ook de keuze om het niet op de dag zelf te doen maar in het weekend. Al met al een geslaagde 1e verjaardag
mijn lieve meiske is vandaag 1 jaar geworden mijn planning: van 10 tot 12 mijn familie van 15 tot 17 man zijn familie van 19 tot ??? vrienden en gisteren van 15 tot 17 kindjes van vrienden en qua eten: voor de kindjes heb ik soepstengels en een zakje snoep bij weggaan (echt klein zakje) en voor ouderen taart, gezond spul zoals komkommer minisnacktomaatjes paprika worst en kaas en chippies
Precies! Mijn zoontje is vorige week vrijdag 1 geworden en heeft het nog steeds over de bawlnon (ballonnen)
Hier was het vorige week zover. Hij was zaterdag jarig, vrijdagavond hebben we slingers opgehangen en ballonnen en z'n kinderstoel versierd. Zaterdag hebben wij z'n cadeautje gegeven en z'n meptaartje gedaan. Zondag tussen 11 en 17 uur was z'n feestje. We hadden de families (oma's, opa, broers en zussen van ons bedoel ik dan), onze beste vrienden en wat buurtjes uitgenodigd. We hadden een Garfieldtaart laten maken en verder hadden we slagroomsoesjes, mini saucijzen/worst/kaasbroodjes, chips en wraps als snacks. Hadden op de uitnodiging aangegeven dat ie hoopte iedereen te zien maar dat ie ook kon slapen als ze kwamen, dat deed hij van 14.30 tot 16.30. De laatste visite ging uiteindelijk 18 uur weg, Stijn lag om 19 uur op bed en wij om 22 uur...best vermoeiend zo'n eerste verjaardag Was een topdag en hij was erg onder de indruk van al die aandacht en hij is vreselijk verwend maar het mooist vond ie het inpakpapier
Onze zoontje is vrijdags jarig dan vieren we het lekker met zijn drieen en smiddags komen opa en oma even omdat opa zaterdags moet werken. Zaterdags van 10-12 voor de gezinnen met kindjes en van 15-17 voor de familie opa,s en oma,s . Ik wou zelf slingers maken maar daar kom ik niet meer aan toe dus ga bij de action slingers halen verder hangen we ballonnen op versieren we zijn stoel. Maak zelfeen taart met meptaartje voor hem voor de middag en voor de ochtend gewoon een simpele slagroom en appeltaart denk ik (vind dat de opas en omas erbij moeten zijn bij de taart) Verder weet ik het nog niet dus ideetjes zijn van harte welkom
Over 3 weken is Hidde ook aan de beurt... Spannend hoor! Familie komt in het weekend, omdat er veel van ver moeten komen en op de dag zelf wat mensen uit het dorp. Ik wil ook uitnodigingen maken, weet nog niet precies wat ik er op ga zetten. Tijden vind ik zo dwingend, ook omdat mijn ouders bijvoorbeeld 2 uur moeten rijden (nou is het niet erg als zij langer blijven, maar voor de overige familie zou dat wel fijn zijn). Moeilijk... Wel leuke ideeën opgedaan in dit topic!
heel leuk dit topic!! Ik heb al een paar goede ideeen opgedaan. Mijn meisje is pas over een paar maandjes aan de beurt maar ik zou graag een link van een cadeau/wenslijst op de uitnodigingskaart willen zetten. Zou dit raar over kunnen komen bij mensen? De reden waarom ik hieraan zit te denken is dat wij van (kraam)visite vreemde/rare cadeaus gekregen hebben waar ons meisje nog helemaal niks aan heeft of dat ze nu ook nog dingen dubbel krijgt. Misschien dat de mensen ons niet durven te vragen wat wij willen hebben of nodig zijn voor ons meisje. Dit wil ik zoveel mogelijk zien te voorkomen en daarom leek mij een wenslijstje een goed idee. Hebben jullie ervaring met zo'n wenslijst? (Ik heb al op de website van Intertoys gekeken maar daar kun je de wenslijst niet overzichtelijk maken per budget.) Ik ben zelf niet iemand die tegen mensen gaat zeggen: "wil jij dit aan mijn meisje geven voor haar verjaardag?" Of hebben jullie een andere tip voor mij wat betreft de cadeaus?
In mijn familie wordt veel gebruik gemaakt van lijstje.nl Daar zet je alles op wat je kind hebben wilt. Als iemand dan een cadeau heeft gekocht kan diegene het zelf doorstrepen zegmaar. Zo koop je niet zo gauw iets dubbel. Heel leuk vind ik zelf
Bedankt voor alle tips dames Er komen leuke ideeen voorbij. Het belangrijkste vind ik dat mijn dochter het naar haar zin heeft dus ik maak er een kort maar gezellig feestje van
Wij hebben 2 weken geleden de verjaardag gevierd. Tijn zijn opa was ook jarig dus samen gedaan. We hadden op de uitnodiging van 10 tot 16.00 gezet. Dus we hadden 's ochtends de mensen met kinderen en 's middags de rest. Dit ging perfect. Tijn heeft tussen door lekker geslapen. Had dit ook op de uitnodiging gezet. we hadden familie en vrienden uitgenodigd. Rond 12 uur hebben we de taart gedaan. ook hadden we wat nootjes op tafel en wat kaas/wordt etc. verder niks geks. Klein zakje snoepjes voor de oudere kinderen. Vooral niet druk maken en genieten. Doen wat goed voelt. Veel plezier.
Lijstje.nl staat hier ook al kado tip op de uitnodiging! Werkt super! Ook voor de hulpsint en kerstmannen haha
Onze dochter was op een vrijdag jarig, we zijn die dag zelf naar Artis geweest met zn drieën. 's Avonds kwamen mijn ouders en zusje, en mijn man zijn vader, stiefmoeder en broertje een gebakje eten en hebben we samen gegeten. Zondags hebben we het toen uitgebreid gevierd, vanaf twee uur. Het was mooi weer, dus lekker in de tuin. Grote partytent voor de zekerheid, helemaal versierd (alles was roze, naamslingers, ballonnen), een mooie stapeltaart laten maken met een bijpassend meppertje. Ik had, stom toevallig, voor ons allemaal iets roze gekocht om aan te trekken, en toen ik het aan mn moeder liet zien, vond ze dat zo leuk, dat zij ook allemaal in het roze waren. Dat was wel heel erg leuk, iedereen roze! Bij binnenkomst iedereen wat drinken, daarna taart aangesneden, daarna hapjes, en als afsluiter hebben we met zn allen gebarbequed. Dochter had geslapen voor de visite kwam, en is gewoon normale tijd naar bed gegaan. Er waren vrienden blijven hangen, dus wij lagen er erg laat in. Al met al echt een topdag!! Achteraf hebben we ook nog van mensen gehoord dat ze het zo leuk vonden!
Mijn zoontje is pas 1 geworden! Op de dag zelf (viel op donderdag) zijn alleen de opa's en oma's geweest, en hebben een taartje meegeten. Was erg gezellig en we konden echt genieten van de bijzondere dag! De zaterdag erop gaven we het feestje, sochtends van 10.30 - 13.00 en van 14.30 tot 17.00. Dat ging prima zo, sochtends zo'n 10 personen, smiddags 16. En tussendoor kon mijn zoontje even slapen en wij de boel weer op orde maken opzich geniet je minder op zo'n drukke dag want je bent dan idd druk bezig met drank en hapjes en het liefste wilde ik steeds bij mn zoontje zitten om te zien hoe leuk hij met de andere kindjes en zijn kado'tjes speelde Wij hadden een grote taart met zijn foto erop en koffie/thee. Daarna wat hapjes (gewoon simpel; kaas, worst, komkommer etc) maar geen toostjes (normaal wel op een verjaardag) maar daar was de tijd te krap voor. Ik had voor de kinderen gewoon een bak nibbit ships neergezet!) Maak je maar niet te druk, probeer er ook van te genieten!! Ik had de slinkers en ballonnen van action en xenos! Erg leuk en niet duur! Geniet van de verjaardag!!!
Hallo allemaal... We hebben een geweldige dag gehad kan ik jullie vertellen. Slingers enzo had ik bij action en prenatal vandaan. Taarten bij de hema besteld. Uitnodigingen gemaakt via kaartje2go. Het is ontzettend druk geweest en onze kleine meid vond het nog leuk ook. Ik was even bang dat ze zou gaan huilen , maar het ging super en ze is ontzettend verwend met cadeaus. Qua hapjes heb ik het ook simpel gehouden met kaas ,worst, chips en toastjes. Al met al een zeer geslaagde middag. Dus iedereen bedankt voor de tips !