Tot en met 4 jaar vieren wij de verjaardag alleen in familiekring. Ik doe niet aan thema's. Gewoon taart, en voor de kinderen meestal iets van chips of cakejes die ze mogen versieren met slagroom en smarties/hagelslag. We hangen wel slingers op (altijd dezelfde, haha). En als het zo uitkomt dan laten we kaarsjes uitblazen, maar de laatste keer kwam de familie zo verspreid over de dag, dat dat er niet echt van gekomen is. Wij vieren het meestal op zondag, vanaf een uur of 12 - 17, i.v.m. kerkdiensten daarvoor en daarna. De meeste mensen blijven dan wel eten, maar er komen er nooit zo heel veel, dus dat kan dan ook wel. Ik maak meestal soep met brood, of een klein buffetje. In totaal zijn er meestal ca 11 volwassen gasten en een stuk of 6 bijbehorende kinderen en wijzelf natuurlijk met z'n vijven. Dan is ons huis al aardig vol, haha.
Wij hebben dit jaar toen ze 4 jaar werd het kinderfeestje prinsessen gedaan. Maar verder doen wij niet aan een thema of het moet pasen zijn want haar verjaardag valt vaak samen met pasen. Dus meestal heb ik wel paaseitjes en paas-versiering.. Meestal vieren we het met onze ouders broers zussen en wat vrienden. Vaak al snel een huis vol. Ik houdt inloop zeg maar vanaf halverwege de ochtend tot einde van de middag. Om de buurt druppelt iedereen dan binnen. Geen taart meestal maar een grote schaal allemaal lekker zoete dingen. Gedurende de dag worden dat hartige dingen en dan vaak nog wat hapjes als avondeten voor degene die blijven hangen of een grote pan soep met wat broodjes.