Hoe vieren jullie de verjaardagen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door pluk, 29 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij werden begin juni uitgenodigd voor een (kinder) verjaardag bij familie en wij zijn niet gegaan. Risico is voor mijn gevoel gewoon nog te hoog.

tuc vindt dit leuk.
  2. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Eens! En dan ook nog te bedenken dat een tweede lockdown waarschijnlijk zal leiden tot een echt grote economische crisis, met zoals ze nu denken schattingen van 10% werkeloosheid....maar he, ze heeft lekker haar feestje gehad en kunnen knuffelen met familie!

(maar wellicht straks geen baan meer....)

MaMa, mvl, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier beide kinderen jarig in het najaar/winter en daartussen verwachten we nummer 3.
    Vorig jaar de verjaardagen al verdeeld over het weekend, toen omdat ik nog herstellende was van een ppd en man van een burn-out. Dat beviel eigenlijk wel goed, dus mocht er geen nieuwe lockdown komen of extra maatregelen gaan we het dit jaar weer zo doen. Op die manier kunnen we zowel bij goed weer als slecht weer voldoende afstand bewaren tot elkaar.
    Zijn alleen nog aan het verzinnen hoe we een baby/kraamborrel gaan doen, ik heb weinig zin om net als vorige keren nog maandenlang kraamvisite te krijgen. Maar dat komt vooral omdat bij de nu nog jongste in die periode mijn neefje van 6 overleed, ik toen al een ppd had en gewoon niet wist hoe ik met dat verdriet om moest gaan terwijl we ook nog meerdere kraambezoeken hadden staan voor ons wondertje. Advies van de psycholoog was om het dus anders aan te pakken om een terugval te voorkomen en tja dat wordt vanwege corona nu wel een dingetje. Gelukkig hebben we mensen die meedenken die ook mogelijkheden hebben om te zorgen dat het op een externe locatie kan waar wel voldoende afstand gehouden kan worden en waar we het ook dan nog kunnen verdelen.

4. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Hier dochter over twee weken jarig. Heb iedereen uitgenodigd op dezelfde dag ( 11 volwassenen en 15 kids).
    Uitnodiging waren al verstuurd en toen bedacht ik me ineens dat dit helemaal niet kan. ( of het voelde gewoon niet goed).
    We hebben nu besloten om het in tweeën te vieren. Ene helft ( vrienden) op de ene dag (familie) op de andere dag. Verjaardag is dan de gehele dag, dus veel spreiding, ivm werk ochtend middag van bepaalde mensen.

Ik ga er vanuit dat we ons dan goed aan de regels kunnen houden. Mocht toch iedereen bij wijze van smorgens komen zal ik diegene die er het langst is vragen om naar huis te gaan, ga er vanuit dat men dat wel begrijpt...

5. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter is 4 september jarig, dat vieren we waarschijnlijk in het weekend er voor. Ex is buiten beeld, contact met zijn familie is oppervlakkig dus die komen sowieso niet
    Van mijn familie verwacht ik wel wat van mijn broers en zussen (heb er meer dan 10 maar nodig er 4 uit) en hun kinderen. Dus ik weet het nog niet precies. We zien elkaar nu ook wel maar dan is het voornamelijk buiten en is die afstand niet zo moeilijk. Maar als we het binnen moeten vieren weet ik niet wat wijsheid is. Aan de andere kant, we wonen in Drenthe en hier is nauwelijks sprake van corona. Hier in de stad zijn helemaal geen besmettingen en mijn hele familie komt de stad niet uit. Ik reserveer dus vast de datum maar stuur ze de tijd nog op. Bij mooi weer alles in 1x in de achtertuin. Ik nodig dus mijn ouders uit en 4 zussen. Dan zitten daar ongeveer 8 kinderen bij maar die hoeven onderling geen afstand te houden. Dus binnen een bak speelgoed neerzetten, knutselspullen op tafel en klaar.
    Kinderfeestje doe ik dit jaar niet.

Ik heb 31 augustus een bruiloft. Er mogen 100 man aanwezig zijn. Maar nu de besmettingen oplopen, gasten uit het hele land komen etc, weet ik niet of ik wil gaan. Dat vind ik spannender dan de verjaardag van dochter (deel van de familie zie ik regelmatig maar verder spreken we met niemand af. We hebben dus eigenlijk onze eigen bubbel gecreëerd)

6. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Vier verjaardagen sowieso verspreid over meerdere dagen. Ook zonder corona.

Heb in huis niet zoveel ruimte voor veel mensen. Dus familie op de dag zelf en vrienden/buren in het weekend er voor of erna

7. Alioli

Alioli Actief lid

6 aug 2020
    113
    112
    43
    Vrouw
    inderdaad heerlijk knuffelen

Deel Deze Pagina