Naar buiten met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kyrah12, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

al mijn kindjes zijn in de zomer geboren dus was het niet zo aan de orde maar de jongste is nu 3 weekjes jong... ze is ook 3 week te vroeg geboren.. Morgen was ik uitgeteld geweest... ze is nu ongeveer 3 kilo... Mijn vraag is gaan jullie ook gewoon met de kleine wandelen naar de winkel ofzo?? wat doe je ze aan en doe je ook een kruikje erbij in???

Misschien rare vraag maar heb nog nooit zon kleintje gehad in de winter...:)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou gewoon naar buiten gaan. Je kan moeilijk de hele winter binnen blijven zitten :D
    Gewoon lekker in de wagen, eventueel een kruikje erbij... en met dit weer een regenkap en dan ben je wel 'ready to go' volgens mij ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

als ze goed op temp blijft kun je gewoon gaan hoor. En 3 weekjes te vroeg is met 37 weken, dus eigenlijk niet te vroeg, maar gewoon netjes a terme dus dat kan hoor;)

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja hoor, als ze zich goed op temperatuur kan houden zou ik lekker naar buiten gaan.

Ik heb altijd begrepen dat je beter geen kruikje mee naar buiten kan nemen ivm het afkoelen van het water en de kou die dat geeft door het koude weer. Je kan natuurlijk wel lekker de reiswieg voorverwarmen met een kruik.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik las hier laatste op t forum dat een kruikje door het gehobbel kan gaan lekkern en dan heet water op je kindje kan komen... Ik weet niet in hoeverre een kruik hier tegen kan maar zou er voor de zekerheid iets van een plastic zak omheen doen ofzo...

Maar lekker naar buiten gaan hoor!

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn oudste is midden in de winter geboren en was ook maar een kleintje. Ze kon de eerste weken zichzelf slecht warm houden, maar we konden prima naar buiten. Ik deed haar een jasje aan, muts op, in de wikkeldeken en daar overheen het dekje van de wagen. Ik heb 1 keer een kruik meegenomen, maar dat was te warm.

Momenteel vriest het niet, dus een prima moment om naar buiten te gaan.

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 6 weken en ook klein.bij de geboorte. Toen hij zijn temp kon houden gingen we lekker naar buiten. Voorverwarmen met een kruik, jasje, muts 2 dekentjes en gaan! handjes evt. onder de dekens en af en toe in nekje voelen of hij t niet te warm of koud heeft. prima te doen!

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ja lekker naar buiten gaan. Onze meid was vorig jaar 3 weken toen we met haar op het ijs stond. Met ongeveer -15.
    We hebben een lekker dik berenpak aan van de H&M. Dekentje er over.
    Als je haar er thuis dan uithalde was ze heerlijk warm.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste 2 kinderen zijn allebei in december geboren.De oudste zelfs 5 weken te vroeg maar ik heb nooit kruiken in de wagen gehad,Gewoon lekker aankleden en een lekker fleece dekentje.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou een kruik alleen gebruiken om mee voor te verwarmen, verder gewoon lekkere kleertjes aan, in een wikkeldekentje of onder een dekentje, en klaar. Je kunt onder het reiswiegmatrasje nog een handdoek oid leggen, dan trekt de kou minder snel omhoog. Leg nog een dekentje onderin, als je onderweg het idee hebt dat het toch wat koud is, dan leg je dat dekentje er ook nog lekker op.

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine meid is 7 weken te vroeg geboren. Op 25 augustus. Op 30 september mocht ze naar huis. Na een week ben ik gewoon met haar naar buiten gegaan. Toen was het al echt herfst. Ik denk maar zo, geen gezondere lucht dan buitenlucht. Lekker ingepakt en gaan met die banaan.

Een kruik gebruik ik zelden. Toevallig van de week voor het eerst gebruikt omdat de wagenbak in de auto had gestaan en dus wel echt koud was. Twee hete kruiken in gelegd en naar de stad gereden. DAar er weer uit gehaald en beeb erin. Prima gegaan.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als hij op geboortegewicht is, mag hij in principe naar buiten.

Deel Deze Pagina