hoe vieren jullie kerst met.jullie baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door speentje2012, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Vorig jaar gezellig bij mijn schoonouders geweest, toen was onze eerste een paar maanden dus dat is wel beetje anders...
    Ze kon al meeknagen aan het een en ander dus tjah.

Deze keer blijven we thuis.
    Als onze tweede al geboren is maak ik iets heel simpels uit de oven, mits dit me lukt lichamelijk.
    En heb gewoon veel lekkers ingeslagen wat alleen maar neergezet hoeft te worden.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tijdens t eten: Go with the Flow
    ook hier gourmet. beetje geur van een gourmet kan echt geen kwaad hoor.

vuurwerk: heeft mijn oudste nooit gezien of gehoord, hij weet niet eens wat het is want hij werd echt nooit wakker. heb m nu gevraagd of hij wil dat we m wakker maken, ja vond ie goed(voorgaande jaren werd ie pissed off toen ik m wakker wilde maken om ook te kijken) kzal t volgende week weer vragen, zie wel wat we doen.

Weet ook niet wat de jongste gaat doen, hoop dat ze door blijft slapen, zo niet dan ehh Go with the Flow maar weer :p misschien huilt ze, misschien alleen wakker maar wel rustig, en misschien merkt ze er helemaal niks van. ik maak me er totaal niet druk om vantevoren. kzie om 00.00 wel wat er gaat gebeuren

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    De eerste kerst was mijn dochter 4 weken ongeveer. Kerstavond bij mijn ouders geprobeerd in bedje te leggen maar ze wilde niet slapen dus bij mij gehouden. 1e kerstdag bij schoonouders niet eens geprobeerd, de hele avond lekker in de draagdoek bij mij gehouden. Ging prima. Met oud en nieuw is ze niet eens wakker geworden. Vorig jaar (1 jaar oud) ook niet trouwens.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh gewoon net als anders.

Ik kom eerste kerstdag uit mijn nachtdienst, als ik uit bed kom gourmetten we met zijn drietjes (viertjes natuurlijk maar jongste eet nog niks ;) )en dan kan de jongste gewoon zijn tukkies op zijn bedje doen. Einde van de middag gaan we borrelen bij mijn ouders, gluhwein :)

Tegen 1830 moeten we weer thuis zijn dan kan de jongste gewoon op tijd naar bed. Hij kan niet langer opblijven en moet echt in zijn bedje anders slaapt ie niet.

Tweede kerstdag gaan we smiddags naar mijn ouders, eten en mijn broer en schoonzusje zijn er dan, eten en naar huis.

Dus niet anders dan anders als we op visite gaan.

We gaan niet naar schoonouders 2 uur verderop. Heb ik ruzie mee, e r speelt erg veel.

Oud op nieuw ga ik de nacht weer in, dus wederom maak ik oud op nieuw niet thuis mee...grrr...de kids zullen wel gewoon doorslapen.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn zoontje was vorig jaar 4 maanden. Wij zijn pas gaan eten nadat hij op bed lag met kerst. 1e kerstdag ging prima, toen is hij lekker gaan slapen, maar 2e kerstdag was wat drukker en toen wilde hij echt niet gaan slapen, terwijl hij wel doodmoe was. We zijn toen maar gewoon naar huis gegaan, zodat hij lekker in zijn eigen bedje kom slapen. Ik hoop dit jaar weer gewoon 2 kerstdagen mee te maken :).

Met oud en nieuw heeft hij gewoon overal doorheen geslapen. De babyfoon leek bijna te ontploffen van alle herrie, maar hij sliep als een roosje :D.

6. misa

misa Niet meer actief

Wij gaan ook gourmetten. Maar aangezien onze dochter amper ritme heeft, gaan we eten wanneer we dat willen. Daarbij gaat de oudste ook niet al te laat naar bed. De jongste doet haar ding dan wel wanneer dat haar uitkomt. Dus een fles tussendoor of naar bed brengen tussendoor. Kan allemaal best vind ik. :)

Rook van sigaretten is slecht, van gourmetten zal wel meevallen.

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kerstavond gaan wij naar mijn moeder en dan vieren we kerst in haar kerk. Dat is ong 2 uurtjes.
    Daarna oma verwennen met cadeautjes omdat ze haar kleindochter vreselijk verwendt ook.

Eerste en tweede kerstdag gewoon lekker thuis. Normale ritme. Wel na het ochtendontbijt alle cadeautjes uitpakken die we hier nog hebben. 's Avonds gourmetten maar dan ligt ze waarschijnlijk gewoon al lekker op bed. :)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.936
    113
    Wij gaan elk jaar gourmetten bij mijn schoonouders met de hele familie. We hadden al aangegeven dat we dat dit jaar niet zo handig vonden omdat ons dochtertje dan bijna 7 mnd is en echt niet meer overal slaapt. Nou heeft ze daar een eigen bedje waar ze vaker in slaapt, maar ik haal haar 's avonds liever niet weer uit bed omdat ze nu al weken van 7 tot 7 slaapt.
    Maar toen stelden sv en sm voor om het bij ons te houden, zij regelen alles voor het gourmetten :) en ons meisje kan gewoon op haar eigen tijd in haar eigen bedje slapen. Ideaal!
    Eerste kerstdag gaan we dan overdag nog naar schoonfamilie toe met kadootjes etc, maar dan gaat ze gewoon haar overdag slaapje daar doen. Tweede kerstdag komen mijn ouders bij ons dus verder ook weinig bijzonders.
    Met oud en nieuw komen er vrienden. Ik leg haar net als anders om 7 uur/half 8 op bed en dan zien we wel of ze doorslaapt. Als ze wakker wordt van het vuurwerk mag ze even naar beneden en als ze blijft slapen laten we dat lekker.
    Het ene jaar is hier ook heel veel vuurwerk en het andere jaar bijna niks dus het is niet echt te voorspellen.
    Denk dat ze alles wel heel gezellig gaat vinden, merk alleen wel vaak de dag na een drukke dag dat ze wat van de mik is, maar ja dat zien we dan wel weer.

9. misa

misa Niet meer actief

Herkenbaar. Wij hebben het hier op een gegeven moment wel gedaan bij de oudste. Ging prima! Hij ging thuis altijd zo weer slapen.
    Als de jongste ooit van plan is om door te gaan slapen dan weet ik ook niet of ik dat dan durf.. ;)

10. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehhhh, weet je zeker dat je 6 weken na de bevalling al 2x 10 km kunt wandelen??? Ik begon na 6 weken weer met een uurtje sportschool, maar dat hakte er wel in hoor! 2x 10 km lopen vind ik wel erg veel!

11. sjak

sjak Niet meer actief

We gaan kerstavond naar het ene setje schoonouders en eerste kerstdag nasr het andere kerstsetje... Gelukkig staan hier bij alle oma's bedjes en is Nine makkelijk wat slapen aan gaat. Dus we laten hasr daar gewoon naar bed gaan en als we naar huis gaan leggen we hasr over in de wagen en thuis weer in bed.
    Gourmetten doen we gelukkig niet, maar wat wel weet ik niet....

Fijne dagen allemaal!

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier vieren we het kerstavond bij vriendin waar ik woon, komen zo'n 12 man (incl kids) en we gaan gourmetten, ik hgou gewoon haar eigen ritme aan. Of als ze overprikkeld word gaat ze ook naar boven.
    1e kerstdag gaan we naar mn ouders, wederom gourmetten, dit doen we alleen als gezin zijnde, neem haar wieg mee en volg weer haar ritme. 2e kerstdag hetzelfde. Oud en nieuw volg ik ook haar ritme. Ze wil nog wel eens voor een late voeding komen dus ben heel benieuwd!

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier was ze al wat ouder (7 maanden) en zat er lekker bij te knabbelen op een stukje paprika, en toen ze de borst wilde kreeg ze die (je wordt super handig in voeden en eten tegelijk haha)

Met oud en nieuw sliep ze als een roosje!

Ik zou dus niet per se iets omgooien, gewoon doen zoals normaal dan komt het vast wel goed!

14. tuc

tuc Niet meer actief

ons meisje was met haar eerste kerst 6 weken. Die heeft gewoon in de kinderwagenbak liggen tukken, en werd alleen wakker voor een flesje.
    Met oud en nieuw verrekte ze van de krampjes en heb ik de hele avond met haar op de arm gezeten. Uiteindelijk om 23.00 uur in slaap gevallen en toen we om 1.00 uur naar huis gingen thuis weer in bed gelegd. Voordeel daarvan, ze was in 1 keer van de nachtvoeding af:)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze was 4 maanden en heeft geslapen en tijdens de flesmomenten was ze er dan even bij tot ze weer moe was en ging slapen. Jouw kindje is nog veel kleiner die heeft er echt niks aan om erbij te zijn.....

Deel Deze Pagina