Hoe vieren jullie Oud en Nieuw?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alizee, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vroeg mij wat jullie plannen voor Oud en Nieuw zijn dit jaar...
    Wij zijn altijd weg geweest met Oud en Nieuw, bij vrienden of op vakantie en wij blijven eigenlijk voor het eerst thuis dit jaar.
    Wij zijn uitgenodigd bij vrienden maar toch besloten om niet te gaan. Met ons zoontje zou wel gaan, hij is vorig jaar ook op gebleven tot 1 uur, hij vond het super gezellig en spannend. Maar ons dochtertje van 5 maanden huilt erg veel en slaapt erg onrustig, kan nog niet zo goed tegen drukte en met die knallen wordt zij vast erg van streek. Bovendien willen wij niet het feest voor de andere verpesten met een huilende baby. Volgend jaar wordt het vast makkelijker en leuker ( hopen we).
    Dus ja wat doe je op zo'n avond? Wij zullen lekkere dingen op tafel zetten, daarna hapjes en oliebollen en uiteraard om 12 uur champagne. Simpel en maar we vermaken we ons vast wel...

Dus wat wordt het voor jullie? Een groot feest met vrienden, familie, lekker weg of een normale avond voor de tv of achter de computer net als een andere? :)

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij zitten bij de buren. Wij vieren het elk jaar met een grote groep buren. Altijd erg gezellig. We doen niks speciaals hoor, leuke muziek aan, lekkere hapjes op tafel en een borrel ofzo erbij. De kinderen spelen lekker met elkaar en de volwassenen kletsen.

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Normaal komt iedereen hier ivm hond en kind, twee jaar geleden kon ineens niemand op t laatste moment, dus zijn we om 22.00 naar bed gegaan! Vorig jaar had niemand iets te doen dus weer hier en nu heeft iedereen ineens weer feestjes en andere plannen! Dus kind op bed, Guido Weijers kijken en op tijd naar bed! Vind het met zijn tweetjes zo een onzin om op te blijven tot 24.00 om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen, dus moe is lekker naar bed!

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Oudejaarsconference kijken, even naar buiten als onze zoon en huisdieren dat toelaten en daarna verder volvreten aan de oliebollen/toastjes/appelflappen. Daarna misschien nog een dvdtje kijken en na een lekker glas wijn weer naar bed.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wij gaan naar vrienden. De kids gaan eerst naar bed daar, vinden ze super leuk, ergens anders in bed :D

De volwassenen lekker gourmetten en oliebollen vreten, dan om 23.30 de kids wakker maken en het vuurwerk kijken, van de buren want ik vind het zonde van m'n geld haha!
    En dan naar huis, pitten.

6. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn man is bakker en heeft het enorm druk dan met oliebollen bakken. Die komt na dagen achtereen werken rond 18.00 pas thuis. Daar heb ik dus nooit niet veel aan haha:p.

Maaaaar; ik maak het zelf altijd wel gezellig: 2 vriendinnen van mij komen met hun kinderen (allebei alleenstaand, en 4 en 2 kinderen), ik heb zelf 4 kinderen, de oudste dochter van 17 gaat met vriendinnen naar Maastricht, dochter van 15 blijft hier en nodigt 2 vriendinnen uit. Mijn vriendinnen hebben allebei alleen jongens en dat vinden mijn jongens natuurlijk reuzeleuk, dat wordt vuurwerk afsteken, gamen en we doen gourmetten.
    Mijn vriendinnen en ik hebben niet veel nodig om lol te hebben, we zullen wel weer gaan karaoke zingen denk ik :D, dat vinden zij helemaal geweldig als ik dat apparaat aanzet.;)

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Manlief moet werken, hij weet nog niet of hij voor 12 uur thuis is, ligt eraan hoe laat de gasten het dessertbuffet eten. Dus ik ben thuis met Norah en de beesten. Beetje tv kijken en mezelf trakteren op een paar oliebollen hihi! En als manlief thuis is drinken we samen een glas bubbels.

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Lekker thuis. We doen dit al een aantal jaar en het bevalt ons prima. Met wat lekkere hapjes op tafel en natuurlijk oliebollen en appelflappen, maken we dit jaar voor het eerst alle kinderen wakker ( de kleine man sliep overal doorheen voorgaande jaren). Ze krijgen dan limonade in een champagneglas en wat chips en dan genieten we van het vuurwerk voor iedereen weer naar bed gaat.

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij vieren oud en nieuw gezellig met vrienden, elk jaar is er iemand anders aan de beurt.
    Eerst gezellig met z'n allen lekker eten, daarna gezellig kletsen, spelletje spelen, tv kijken enzo.
    Altijd erg leuk.
    De kinderen die gaan naar bed en worden om 24.00 uur wakker gemaakt.

10. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Bij mijn schoonfamilie, met veel cadeautjes en lekker eten :D Er wordt hier niet aan kerst gedaan, dus cadeautjes worden hier door veel mensen met oud & nieuw gedaan.

11. KimK

KimK Niet meer actief

Hier komen vrienden langs; eerst eten en dan spelletjes doen! Gezellig :). Wij zijn degene met kids én hond dus vandaar iedereen hier :)

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vrienden geven altijd een heel groot feest. Komt ongeveer 50 man en is heel gezellig. Kinderen slapen allemaal boven in campingbedjes.
    Gewoon gezellig drinken en kletsen. En om 00.00 heel veel vuurwerk. Heb er nu alweer zin in!

13. adi

adi Niet meer actief

Wij gaan dit jaar boor het eerst sinds we kinderen hebben, oud en nieuw uitgebreid vieren met vrienden. Kids gaan logeren bij opa en oma en daar een heel feest bouwen met hun neven en nichten.
    Wij gaan met 3 stellen eerst uit eten en dan naar een feest.
    Heb er al zin in!!!

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik moet zelf werken met oud en nieuw, heb nachtdienst. Dus ben jammer genoeg weg. Vind het zelf op zich niet heel erg. Alleen wel vervelend dat man alleen thuis is. Ja met dochter, maar hoop dat zij gewoon lekker doorslaapt.

Veel vrienden hebben al andere plannen dus kunnen ook niet naar m'n man gaan. Hij vind het zelf niet heel erg hoor. Maar ja ik vind het wel zielig hihi.

In 't ergste geval, als dochter wakker is kunnen ze nog op m'n werk langskomen. ;)

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Voor het eerst sinds jaren lekker thuis met de kleine man....

16. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Blugh. Oud en nieuw.
    Op de een of andere manier beleef ik hier nooit plezier aan.
    Waardeloze tv die avond dus dat houdt me ook niet wakker.

Geen feestjes hier, maar thuis blijven. Hopen dat niemand m'n auto molt (zoals vorig jaar) en dat het knal vuurwerk niet afgestoken wordt ivm katten.

-hormonsters zijn aanwezig hoor dus gloomy as can be-

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen plannen geloof ik. Man heeft avonddienst ook nog, maar hij zal wel eerder vrij zijn dan 23.00 uur zoals normaal. Ik blijf natuurlijk wel op tot middernacht, de oudste zal ook wel wakker worden. Even samen vuurwerk kijken, wat berichtjes versturen en dan lekker slapen. Ook al vieren we het niet, ik blijf het een bijzondere avond met een feestelijk 'gevoel' vinden :)

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Vorig jaar en het jaar ervoor waren we thuis.

vorig jaar kwamen mijn ouders en zussen met aanhang gezellig naar ons.

Mijn moeder bakt oliebollen, we hebben lekkere hapjes, kijken de oudejaarsconferentie en met 00:00 kleine dame uit bed en buiten vuurwerk afsteken!

Dit jaar gaan we naar mn zusje, verder zal het er ongeveer het zelfde aan toe gaan, gewoon gezellig dus.

19. Soit

Soit Niet meer actief

Naar bed gaan voor 00.00 uur? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen... Lijkt me echt niet leuk, maar ben ook echt opgegroeid met oud & nieuw als feest... Ik vind het altijd wel onwijs leuk!

Hier sinds jaren voor het eerst thuis. Ga lekkere hapjes maken en oliebollen bakken, appelflappen... Kids wakker maken, wat vuurwerk. Openhaard aan, kaarsjes aan. Las dat youp van t hek de oudejaarsconference doet dus dat vind ik al super!

@ mitsy: heel herkenbaar. Man heeft 20 jaar in de horeca gewerkt, ikzelf ook ruim 10 jaar dus ook veel werken rond kerst en oud en nieuw. Op zulke dagen blijft het rot die horeca vind ik... Hopelijk issie op tijd thuis en kun je nog samen een fles bubbels open trekken!

@ charise toch wel een beetje ongezellig idd. Wat voor werk doe je? Zou wel leuk zijn als hij even langs kon komen!

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We zijn thuis, ook vanwege de hond.

Niets bijzonders.. Behalve de oliebollen haha.
    We steken geen vuurwerk af. Zonde vh geld en de hond is doodsbang ervoor. (Heel misschien sterretjes, volgens mij liggen die nog in een la) en om middernacht de familie bellen.
    We wonen in een klein dorpje, de andere jaren was er weinig vuurwerk. Om 12.30 is het al weer rustig.

Deel Deze Pagina