Sinterklaas, superl leuk. Wij vieren het elk jaar erg uitgebreid omdat ik het vervelend vind dat mijn dochter het op allerlei verschillende plekken viert (gescheiden ouders die wel vrienden zijn. Dus moeder met vriend, vader met vriendin, opa en oma's van alle kanten en dan ook nog wat ooms en tantes. Meestal begin ik in november al te lobbyen wie er mee gaan doen. Soms the old fashioned way met lootjes trekken en surprises. Dit gaat dan wel via een website want zijn natuurlijk nooit met zijn allen bij elkaar. Soms ook met een thema bijv. Gezondheid of Iets van je zolder. Als het een thema is maak je gewoon een surprise die daarop betrekking heeft en wordt dmv een dobbelsteen beslist wie iets krijgt. . Gezondheid was erg leuk, varieerde van zonnebloemen ( zon is goed voor je en in de tuin werken ook) tot afslankpakketten en instructies voor fitnessoefeningen, die dan ook nagedaan moest worden, lekker flauw allemaal. Meestal neemt iedereen wat te eten mee, zetten we op een grote tafel als een buffetje. Tussendoor krijgt onze dochter dan natuurlijk de gewone kadootjes. Super gezellig. Heb er nu alweer zin in.
Wij vierde het altijd bij mijn schoonzus met gedichten en kado's. Vorig jaar zijn we ook nog geweest maar dat was de laatste keer. Ook hebben we het natuurlijk tuis voor de eerste keer gevierd. Ik heb versiering opgehangen en wat lekker op tafel gezet. In de zak heb ik voor iedereen die er bij was een chocolade letter gedaan en een klein kadotje (tot 5 euro). ik heb toen ook een Sinterklaas vlaai toen besteld. Dit jaar ben ik het wel weer van plan om het zo te doen maar eerst kijken hoe het tegen die tijd gaat met bevallen. Ben dan een week later uitgerekend hihi.
Nog geen idee! normaal doen we dit met de hele familie maar na een mislukte familie vakantie heb ik daar dit jaar weinig zin in. Misschien vieren we het met zijn 3 maar het kan ook zijn dat we het al met zijn 4 doen! Dat word spannend!! Maar in iedergeval thuis dit jaar!
dit jaar lekker met zn drietjes, savonds, in de middag komen mijn ouders geloof ik.huis versieren met sintvlaggen, bakje met pepernoten, gezellig sintfilmpje of muziek. gewoon lekker knus, vorig jaar 2 fam in 1 dag gehad, smorgens mijn kant en smiddags zijn kant, kind had wel 20 kados bah veel te veel en duurde veel te lang
Aan mijn kant van de familie zijn er (nog) geen kleine kinderen meer. Vroeger altijd zakken vol cadeautjes voor ons en we vierde het met de hele familie en alle nichtjes en neefje, helemaal geweldig vonden we. Nu vier ik het wel bij mijn schoonouders die hebben 3 klein kinderen. Wij onderling trekken lootjes (via het internet) want we wonen best ver uit elkaar en houden dat bij 15 euro. De ouders kopen voor de kids een paar pakjes en de opa en oma ook. Sint CD aan, kruidnootjes op tafel, gezellig met elkaar eten en vaak wordt er wel een sint en pieten ingehuurd.
Sinterklaas vlaai haal je bij de Hema. En ze hebben nu al servetten ed bij de Euroknaller voor dus maar 1 euro.
Wij vieren geen sinterklaas,doen kadootjes met de kerst. Maar wie weet hebben we volgend jaar wel een wondertje (=kindje) en dan vieren we het natuurlijk wel! Vriendlief doet wel heel lief snoepgoed in mijn schoen als ik nacht's slaap
wij gaan dit jaar uit eten met mijn ouders en Souder, om 5uur al zodat Jelmar wel op tijd naar bed kan hij is van 30 april, dus zal er nog weinig van merken hihi, maar ik, mijn ouders en mijn Souders kopen allemaal 1 cadeautje voor hm Vanaf volgend jaar gaan we met de volwassenen lootjes trekken en kopen allemaal 1 of een paar cadeaus voor Jelmar en vieren het dan bij ons thuis onder het genot van soep met broodjes e.d.
wij zijn meer van de kerst ipv sinterklaas, maar ik laat de oudste iig wel kleurplaten inkleuren en verhalen over sinterklaas voorlezen en liedjes zingen. Schoentjes zetten, een paar kleine cadeautjes erin en snoepjes. En op DE dag zelf een tafel met wat cadautjes en snoepgoed en lekker gezellig eten en liedjes zingen met de kids. DE grote cadeau's doen wij altijd onder de kerstboom met kerst
Wij vieren het met m'n schoonzussen met aanhang en kids en m'n schoonmoeder. Lekker grote club met in totaal 6 kinderen, dit jaar bij ons (wisselen we jaarlijks af). We huren ook een Sinterklaas en Piet in die een half uur bij ons komen, en er staan pepernoten en hapjes enzo op tafel. De volwassen doen lootjes trekken voor elkaar, geen gedichten of surprises. We kopen alleen voor onze eigen kinderen, niet voor elkaars kinderen, anders wordt het te prijzig.
Wij zijn toevallig vandaag door schoonmoeders gebeld. Vieren sinterklaas met de broer en zus van mijn vriend, zijn ouders en wijzelf. Hun hebben beide 2 kleine kindjes tussen de 3 en 9. Waarvan de oudste niet meer geloofd maar wel netjes haar mond dichthoud. De 'volwassen' trekken lootjes met elkaar en we kopen ieders wat voor de kleintjes. Verder heb ik er geen idee van, doe dit jaar voor het eerst mee
Nou dames, bedankt voor al jullie reactie. Ik heb er nu zelf toch ook heel veel zijn in gekregen. Heb net dan ook mijn ouders, zus en vriend en opa en oma gebeld of ze bij ons Sinterklaas komen vieren. We doen allemaal een cadeautje voor Dane en lootjes trekken onder de volwassenen. Ik heb bij de Xenos allemaal leuke Sint decoratie gezien......wordt gezellig!!!! Groetjes, Wendy