Ik wil graag sinterklaas vieren met mijn kids , en misschien met opa's oma's en zus o.i.d Maar wil het niet over the top en knus en gezellig , Ben benieuwd hoe anderen dit feest vieren ... Ff ideetjes opdoen.
Hmm mja dat wilden wij ook nooit.. Maar wua kadootjes nemen we ons elk jaar voor minder te kopen en toch is het altijd erg veel. Scheelt natuurlijk ook dat we maar 1 kind hebben dus krijgen de volwassenen ook kadootjes. Opa en oma komen ook altijd dus dat is dan toch kadootjes voor 4 volwassenen en 1 kind. Vaak gaat dochterlief vast naar bed en gaan wij nog even verder. Maar goed.. Dochterlief krijgt vaak wel het meest en om dat enigzins te camoufleren pak ik rustig 3 paar sokken elk apart in. Vorig jaar wilde manlief 6 wijnglazen... Nou ook oma kan er wat van bleek.. 6 kadootjes dus Maar ik maak altijd erwtensoep en dat eten we dan lekker rond de kleine tafel.. En ergens maakt de sint dan zijn opwachting door iets door de brievenbus te gooien. Een dvdtje dus.. Aan het einde van de dvd (als papa en opa allebei spontaan geplast hebben) zegt hij dat de kadootjes in de keuken liggen. Gek genoeg liggen ze daar dan ook altijd Na tijdje merk je dat dochterlief gewoon echt klaar is qua spanning en kadootjes en dan gaat ze gewoon naar bed. Ook vorig jaar versneld haar kadootjes uitgepakt rond 7 uur.... 8 uur lag ze er in. In de nieuwe oyama die ze natuurlijk ook had gekregen. (Die mag ze ook altijd meteen na het uitpakken aantrekken natuurlijk.. ) En dan maken wij de avond gewoon gezellig met zn viertjes af. Tussendoor warme chocomel en pepernootjes.
Gezellig gaan eten bij ons thuis met mijn ouders en zussen en zwagers. En dan gaat iemand de honden uitlaten en wordt er ineens op de deur geklopt. En daar staat dan een zak met cadeautjes.
Klinkt gezellig !! En jij bent ook enigs kids ? Ik heb namelijk wel goed contact met mijn zus en kids , maar die ligt in scheiding dus geen idee hoe dat gaat. Met mijn broer heb ik geen contact, Maar om dat sint te vieren met zus en opas en omas en de kids is denk ik weer niet te doen ivm broer....
Vorig jaar was onze dochter 1,5. We hebben het toen gevierd met schoonouders, zwager en schoonzus. Einde van de middag de bekende zak voor de deur met kadootjes, daarna gegeten, dochter op bed, 's avonds suprises/gedichten (lootjes getrokken). Dit jaar zou het weer zo mogen van mij, ons zoontje is dan iets van 6-8 wk als het goed is en dochter 2,5. Alleen schoonzusje is ook zwanger en begin januari uitgerekend dus weet je natuurlijk,niet hoe dat gaat lopen. Hebben nog niks afgesproken. Met mijn ouders hebben we kerst gevierd met kadootjes onder de kerstboom, ook erg gezellig. Ik denk dat die verdeling wel zo blijft de komende jaren, ik vind het prima.
Wij vieren het met opa, oma, tante, nichtje, misschien andere tante en oom ook, maar die hebben nog geen kinderen. wij vieren het bij ons thuis, 's middags omdat er veel reistijd is, dus dan kunnen ze na het avondeten richting huis. Vorig jaar gingen oma, tante en ik met de 2 kids nog even naar de winkel en bij thuiskomst was sinterklaas ineens geweest (niet dat ze er echt wat van meekregen ) Weet nog niet hoe we het dit jaar gaan doen.
Wij vieren het op zijn Belgisch. Hier komt de sint met de zwarte pieten s'nachts dus s'avonds zetten we de schoen met een tekening, bier, wijn, wortel en een suikerklontje klaar zodat de sint, zwarte pieten en het paard iets lekkers hebben. Ze moeten ook hard werken he, krijg je dorst van En s'ochtends als ons zoontje dus wakker word staat heel de woonkamer vol met speelgoed. Wij pakken ook niks in maar zetten het al helemaal speelklaar. Oma en opa gaan bellen om te zeggen dat de sint ook iets bij hun heeft gebracht en dan gaan we naar hun
Hier maakt zwarte piet elk jaar een speurtocht. Door het hele huis heen kadootjes verstopt met steeds een briefje erbij met een aanwijzing naar het volgende kado. Ben ik mee begonnen toen de oudste 3 was en was zo'n succes dat ze er elk jaar weer om vraagt.
Wij vieren het met mijn ouders, zusje en zwager. We eten met zn allen en na het eten rond koffietijd gaat mijn zwager in de tuin roken en sprint dan om met zakken cadeautjes. Ook maken de volwassenen surprises en die doen we tussen de cadeautjes door. Aan de kinderen leggen we uit dat de sint ook niet nog eens voor alle volwassenen heel veel cadeautjes kan kopen dus dat wij voor elkaar een cadeautje maken. Verder lekkere hapjes op tafel en een avondje oerhollandse gezelligheid.
Nee we pakken ook niks uit, ja ons zoontje pakken we uit bed Sinterklaas en de zwarte pieten pakken alles uit en zetten het op een leuke manier klaar. Zo kunnen de zwarte pieten ook nog even mee spelen en kijken of alles goed werkt maar vooral stiekem even met alles spelen haha
met opa, oma, zussen, alle kleinkinderen e.d. Altijd bij een van de zussen op roulatie (hoewel ik vrijstelling heb, mijn huis is te smal om zo'n grote groep te hebben) en altijd heftig over de top. Zelfs zo dat we iedere keer met Sinterklaas roepen dat we het volgend jaar toch echt minder gaan doen en puntje bij paaltje blijft alles hetzelfde We starten rond 4 uur (een van de buren bonst op de deur) en de kinders stuiven naar de deur, en dan duurt dat meestal tot een uurtje of 7 a 8. Tussendoor eten, gedichtjes, snoeperij e.d. Wij doen altijd kleine kadootjes (tot 10 euro) voor de volwassenen, maar voor de kinderen is het altijd dolle pret. Plus dat ze het geweldig vinden om de kado's uit te delen aan iedereen Vreselijk gezellig! Ik hoop dat het nog lang door mag gaan
Hier alleen met ons eigen gezinnetje van 5. 's Middags lekker pepernoten bakken, zwarte Pieten kleren aan, Sinterklaas muziek erbij en genieten van de verse pepernoten, chocoladecentjes etc. Dan de kadootjes (keer speurtocht door het huis, keer aan papa gegeven door Sinterklaas, keer de zak verstopt, keer in de auto, keer voor de deur). Pakjes een voor een uitpakken (kids 6: waaronder altijd een pyjama en sloffen). Lekkere kleine hapjes erbij en genieten!
Wij vieren het met mijn ouders, mijn 2 zussen en zwagers, en alle kinderen (6 in totaal, variërend in leeftijd van 7 maanden tot 25 jaar. We trekken altijd lootjes en maken dan surprises voor elkaar. Verder koopt iedereen wat cadeautjes voor de (jonge) kinderen, en meestal ook wel een kleinigheidje voor de rest van de volwassenen. Het resultaat is meestal dat we een grote berg met pakjes hebben liggen. We beginnen altijd gewoon ergens thuis, en dan gaat 1 van de mannen meestal discreet de gang in ('naar de wc'), zet de pakjes klaar, bonkt op de deur en gooit pepernoten. Dan brengen we met z'n allen alles maar binnen en dan zijn we de rest van de avond zoet met pakjes uitpakken, gedichten, surprises, en vooral heel veel lol. Ik vind het altijd zo'n heerlijke avond, heb er nu al zin in.
Wij vieren het met oma & opa, bij ons thuis. Het weekend erna. Beginnen dan 's middags, rond 4 uur, na d'r slaapje. De zak met cadeau's staat dan in de woonkamer klaar. En dan een half uurtje later komen oma & opa. En dan kan het feest beginnen. Bakje kruidnootjes erbij, drinken, Sint muziekje op, cadeautjes uitpakken. En erna gezellig met z'n allen eten. (pizza's bakken, oid) Hier geen Sint op bezoek, of gebonk op de deur, oid. Veel te spannend nog voor d'r. Sowieso moet zo van al die drukte niet zoveel hebben. Dus houden het klein & rustig, maar willen er ook niet aan voorbij gaan. Qua cadeau's houden we het ook rustig, niet teveel. Met 1 uur/1,5 uur zijn we wel klaar.
Hier nog even kijken, want sinterklaas vieren we klein en kerst juist groot. Dus denk sinterklaas met zn 2tjes, samen pepernoten bakken, cadeautjes (boekjes pyama's en klein speelgoed), sinterklaasfilms kijken etc
Wij vieren het tot nog toe ieder jaar met de familie van mijn vaders kant. Bij elkaar inmiddels 25 volwassenen en 13 kinderen (in de leeftijd van 0 t/m 5). Iedereen koopt voor zijn eigen kind(eren) één of twee cadeautjes en alle opa's/oma's kopen voor alle kinderen een cadeautje. De volwassenen trekken lootjes en schrijven voor degene op het lootje een gedicht en maken een surprise en kopen een cadeautje. Tussendoor eten we met z'n allen. Avondvullend programma dus. Vorig jaar hebben we het daarnaast ook thuis met ons gezin gevierd, omdat ik twee cadeautjes te weinig vond.
De zondag voor Sinterklaas gaan we naar m'n schoonouders waar soms de zwarte Pieten binnen komen maar soms zetten ze de mand met cadeautjes in de bijkeuken met daarin drie cadeautjes van tezamen 30 euro per kleinkind, voor alle ouders wat en de vrouwen hebben een vrouwencadeautje gekocht en de mannen een mannencadeautje van tien euro voor in de mand...na het uitpakken is er een broodtafel. Sinterklaasavond gaan we naar onze buurvrienden, daar laten we denk ik een andere buurman op het raam bonken en dan staat er een zak met cadeautjes voor de deur...met daarin vooral cadeautjes van ons voor ons zoontje want dat is de enige gelovige in het gezelschap. Dan een hapje eten en als zoontje op bed ligt komen de surprises op tafel en maken we er een gezellige avond van... Krijg er helemaal zin in
Hier vieren we het met schoonouders en schoonzus/zwager/2 nichtjes. Zelf doen wij alleen een paar keer een schoen kadootje, komt sint aan huis via de buurtvereniging en verder doen we aan kerst. We beginnen vaak vroeg op de avond. Tafel aan de kant en lekker op de grond op een groot vloerkleed voor de openhaard . Grote tafel bezaaid met kado's en pepernoten staat klaar . Lekker soepje en worstenbroodje eten en rustig de kindjes de kado's uit laten pakken en tussendoor wat spelen. Eigenlijk is er altijd teveel om uit te pakken want ze weten van gekkigheid niet waar ze moeten kijken maar dat is vast bij vele bekend... Hier zorgen de opa en oma voor de kado's. Wij doen nog voor een budget voor de nichtjes en schoonzus/zwager voor onze meiden. Voor elkaar doen we soms savonds surprise of gewoon wat snoepletters ed. Sint is een kinderfeest, geen kind die zich druk maakt dat papa en mama niets krijgen . Wij geven elkaar vaak iets met kerst. Bij mijn ouders vieren we alleen kerst. Alle pakjes onder de boom en op kerstavond na wat lekker simpel eten uitpakken. Ook zo'n heerlijk sfeertje