slapen kinderen meer als het herfst is?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annemeis, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Weten jullie of het normaal is dat kinderen meer slapen in de herfst?

Ons meisje van 2 jaar en 4 maanden slaapt normaal 's nachts 12 uur en 's middags 2 uurtjes.

De laatste dagen moet ik haar echt wakker maken, vannacht heeft ze 14 uur geslapen (heb haar wakker gemaakt om 9 uur, dan heeft ze al 15 uur niets gegeten en last van te laag suikergehalte) en 's middags moet ik haar ook echt wakker maken na een uurtje of 2.

Als ze wakker is is ze wel actief maar ze wil wel graag op schoot of lekker op de bank zitten, echt moe is ze dan niet maar ook niet zo druk als ik van haar gewend ben (en dat is heel druk). Ze eet ook meer dan normaal.

Is dit normaal in de herfst? Hebben ze dan wat meer slaap nodig? Of misschien een groeispurt? Of sprongetje/ontwikkeling? Ze begint wel nog beter te praten, in hele zinnen.

Ze ziet ook bleek maar ze heeft een hele lichte huid. Twijfel of ze misschien niet helemaal fit is

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Kan aan de donkere ochtenden liggen, maar misschien heeft ze ook een virusje onder de leden, er heerst nogal wat. Mijn dochter heeft ongeveer dezelfde leeftijd en is de afgelopen weken vaker ziek(jes) dan topfit geweest...

3. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mijn zoon heeft ook al een paar keer 's nachts 14 uur geslapen en slaapt 's middags ergens tussen de 30 minuten en 3 uur(!). Ik laat hem maar heen doen. Hij heeft dan ook geen last van pips kijken ofzo. Ik moet zeggen dat ik met dit weer ook minder actief ben...

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft het weer zeker invloed op het slapen, ipv 19.00 uur in de zomermaanden is het nu 20/21/22 uur dat meneer wakker wordt...ideaal met de aankomende wintertijd :D

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ons zoontje slaapt ook al een week of 2 langer als normaal.
    Ik vknd het niet erg omdat het winteruur eraan komt!
    Vandaag was hij wel weer om 7.30u wakker maar heb hem in bed laten liggen tot 8u om al wat aan het winteruur te wennen :p zo lang mogelijk laten liggen:) hij was wel aan het spelen in bed, niet dat hij eruit wilde ofzo
    Hij is ook vroeg moe, zit al om 19u bij de deur om te zeggen van ik willl slaapeeee!

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier slaapt zoontje in de nacht hetzelfde als in de zomer en nu wel sinds een ruime maand vaak niet meer in de middag. Alleen als we net als deze ochtend zijn wezen zwemmen of als hij naar de psz is geweest. Hier nu dus minder slaap dan in de zomer.

7. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ik wou dat het hier zo was ;)

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Die van mij slapen de afgelopen 2 weken ook een stuk meer dan normaal.
    Mijn dochter wordt 's ochtends normaal gesproken direct wakker wanneer wij zelf opstaan maar de laatste 2 weken heb ik haar echt moeten wekken.

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier geen verschil, nog streeds tussen half 6 en 6 uur, gaaaaap, zal nog wat worden dit weekend.

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    hier geen verschil!

Peuter van 26mnd slaapt van 19.00 tot 6.30
    Baby 6 mnd slaapt van 20.00 tot +/- 2.00u dan nog een nachtvoeding, dan slapen tot 5.30/6.00u

11. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Dank voor jullie reacties.
    Er zijn dus meer peuters die nu langer slapen. Ze is vorige week ook erg verkouden geweest dus een virusje zou ook kunnen.
    Inderdaad wel handig eigenlijk nu het uur verzet wordt aankomend weekend. We kijken het wel even aan. 's Middags maak ik haar gewoon na 2 uurtjes slaap wakker en 's morgens als ik het te laat vind worden.

Deel Deze Pagina