Hoe vieren jullie sinterklaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda87, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda87

Panda87 Lid

11 feb 2013
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een beetje vroeg maar hoe vieren jullie sinterklaas? Andere jaren deden we er bijna niets aan omdat zoonlief nog te jong was, dit jaar is hij 3 en moeten we er toch aan geloven. Vieren jullie het met gezin? En/of met familie? En gaan jullie ook wat anders eten als normaal?

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wij vieren het met de hele familie. Broers, zussen, opa, oma en de kinderen. 's Middags (na de middagslaapjes) komen Sint en Piet op bezoek en zij brengen de cadeaus mee (die wij natuurlijk verstopt hebben). Sint en Piet hebben aandacht voor de kinderen en delen de eerste cadeaus uit, daarna gaan wij verder met uitpakken en aansluitend eten we gezellig met z'n allen. Meestal maakt iedereen iets.

Zeker niet vroeg trouwens, de eerste sint en pieten worden al geboekt ;) Ik 'speel' zelf ook zwarte piet en zit voor 5 december al weer helemaal vol!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier komen opa en oma's en de 3 ooms. We eten met zij allen hier wat makkelijks, kijken na het eten of tijdens het toetje de video v sinterklaas. Eind vd video verklapt sint waar de cadeaus liggen en dan word er uitgepakt onder het genot van lekkers en chocomel.

de dagen erna pakt hij ook nog uit bij de opa en oma's thuis. Dit omdat hun dat gezellig vinden en omdat t anders te veel in 1x is voor hem.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij vieren Sinterklaas bij mijn ouders.
    Gaan eerst lekker eten, dit jaar waarschijnlijk racletten. Daarna nog even natafelen. Dan verkassen we naar de woonkamer waar alle cadeautjes liggen en gaan we die uitpakken/gedichten voorlezen.
    Zo heb ik het vroeger ook altijd gevierd, alleen dan met mijn opa en oma.

5. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

We gaan eerst naar de intocht hier in de stad. Als hij dat leuk vindt lopen we mee in de optocht naar de binnenstad en gaan we naar het feest op het plein.
    Dan lekker thuis veel pepernoten eten met de kleine. Voor ons nog chocoladeletters erbij en warme chocomel. Liedjes zingen en lekker dansen.
    Uiteraard cadeau's en voor onze zoon maken we er een surprise bij. Hij snapt het denk ik nog niet, maar het staat leuk op de foto's zullen we maar zeggen:D hij heeft ook al een pietenpakje:p

We vieren het dit jaar alleen met ons gezin en met opa. Die woont bij ons in, dus we blijven thuis (afgezien van de intocht) en gaan ook niet op visite.

Volgend jaar doen we het groter en nodigen we andere opa en oma ook uit en maken we er een groter feest van. Dan is hij oud genoeg om het ook bewuster mee te krijgen.

vorig jaar hebben we afgesproken om een traditie te beginnen. Opa's maaltijd; overheerlijke gebakken kippenpoten met zelfgebakken frietjes. En ja, opa mag dat zelluf doen:D

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    In 2 keer

Kids krijgen in totaal 6 cadeaus...

3 bij schoonouders
    3 bij mijn familie

Beide keren voor de volwassenen surprises

7. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik vier dit jaar geen Sinterklaas. De jongens zijn met Sinterklaas bij mijn ex man dus ik doe de schoen cadeaus.

8. p1982

p1982 Niet meer actief

dit jaar is sinterklaas met me ouders, ze eten hier mee en dan savonds kados uitpakken
    volgend jaar zijn schoonouders weer aan de beurt

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    15 november komt hij aan tot aan 30 november mogen ze 3x hun schoen zetten.

30 november gaan wij naar sinterklaas en bij thuis komst liggen de cadeautjes klaar.

3 december sinterklaas op het werk van mijn man.

5 december sinterklaas op school

10. p1982

p1982 Niet meer actief

15 nov aan savonds schoonheden
    22 nov viering man weer
    26 nov mijn werk
    29 nov aankomst in stad bij ons
    30 nov naar de film
    5 dec mijn familie vieren

school,bso en kdv ook nog

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik vier het met familie + al onze kinderen. We hebben onder de volwassenen lootjes getrokken en voor alle kinderen kopen we allemaal een kleinigheidje.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    15 november gaan we met het gezin Sinterklaas hier verwelkomen in het durp.

wij vieren het gewoon op 5 december want dat is nou eenmaal Sinterklaas avond. De opa's en oma's komen en mijn zus met zwager ( die hebben nog geen kids ). We hebben dit jaar Sinterklaas en 2 ZWARTE pieten geboekt en die komen dan de kado's brengen en een praatje maken. Dit is hoogstwaarschijnlijk het laatste jaar dat de oudste er in geloofd ( hij is nu 7 ) dus we doen het lekker uitgebreid.

Qua eten doe ik altijd kleine hapjes maken zoals ik zou doen op een verjaardag alleen dan in de stijl van Sinterklaas.

Sinterklaas komt pas om 18:30 dus de fam komt ook na het eten hier heen dus dat scheelt mij weer koken ;)

Bij ons is het altijd zo, wij vieren Sinterklaas als gezin en iedereen die wilt komen die is welkom en iedereen die niet wilt komen komt niet, even goede vrienden ;) De deur staat voor iedereen open en dus geen verplichtingen.

13. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Haha ik moest hier wel om lachen. . Jullie suprises en de kinderen maar een kleinigheidje en het is nog wel een kinderfeest :p snap heus wel dat het niet zo zwart wit is maar vond dit wel grappig :p

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij vieren het hier thuis.

Mijn ouders en zussen met aanhang komen.
    Ik zorg voor wat makkelijks te eten en wat hapjes.

Op een gegeven moment moet iemand de hond uitlaten of ik vraag de buurman en wordt er op de deur gebonst en staat er een zak cadeautjes.

In principe allemaal wel voor yara maar mn moeder kennende haalt ze voor de rest een kleinigheidje en ik zorg voor een kleinigheidje voor de familie dieren en iet van een choco zwarte piet voor iedereen zodat niet elk ding wat uit de zak gepakt wordt automatisch voor haar

O en 15 november intocht
    23 november feest van t werk van mn
    En miss wilde ik nog naar die sint tekenfilm. Even kijken of er wel zwarte pieten in voorkomen.

15. Sophiaatje

Wij vieren het met wat familie lekker thuis. We hebben ook de video van de sint benieuwd wat de kinderen er van vinden.. voor degene die komen een chocoladeletter en natuurlijk lekker wat eten en drinken met ze allen en een kleinigheidje.. voor de kinderen hebben we wat cadeaus die krijgen volop al van wat ik gezien heb van oma. . En andere oma komt iets eerder daar vieren we het klein mee even snel een cadeautje..

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Oh misschien heb ik het een beetje verkeerd neergezet. :D

We doen niet aan surprises, we kopen alleen een cadeautje voor degene die we getrokken hebben, voor 10 euro.
    Daarnaast koopt iedereen nog cadeautjes voor de kinderen. Dus uiteindelijk hebben de kinderen per kind heel veel cadeautjes. En kinderen kijken vaak niet eens naar het bedrag, maar naar de grootte van het cadeautje.
    Kan bij wijze van spreken ook een cadeautje zijn van 2 euro van Action.

17. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Wij vieren het dit jaar met mijn schoonouders (sinds vorig jaar hebben we besloten het om en om te doen, vanwege de drukte). Mijn schoonzus is er dan ook. Wij verzamelen rond 16.00 uur. Dan rommelt de buurman om 16.30 met cadeaus op de deur. Daarna hebben we een tapas buffet (laten komen). Kinderen een beetje op tijd naar bed :)

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Gewoon zoals het "hoort" bij aankomst in NL mogen ze elke avond hun schoenzetten, daar krijgen ze kleinigheidjes in (een taai taai popje, mandarijn, pepernoten, een keer een mini letter of iets) pakjes die bewaren Sint en Piet voor PAKJES avond :)

En dan op 5 december doen we heel de tafel vol lekkers zetten en die dag zit er vast een DVD bij de post van Sinterklaas (jaja hij gaat met zijn tijd mee!) en dan vertelt ie ons wel hoe of wat, als we lief zijn geweest dan zijn er cadeautjes :) (ik heb de sint nog geen budget gegeven we zien wel, ligt een beetje aan wat op hun lijstje staat haha)

hoe verder op school e.d. gevierd word zien we wel, dat is niet zo boeiend...

19. Sophiaatje

Ik bedoel ook lootjes denk daarbij altijd aan surprises maar kan ook zonder haha.
    Gelijk heb je ze zijn vaak nog blijer met wat goedkoops dan heel duurs :)

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in België zetten de kinderen de avond van 5 december hun schoen. Met een suikerklontje en eventueel een appel of wortel voor 't paard en een pint bier voor de Sint en Piet.
    Vooraf is de Sint overigens ook al de brief met hun "verlanglijstje" komen ophalen.

Als de kinderen de volgende ochtend wakker worden is 't ingewisseld voor de cadeautjes. Open en bloot, eventueel ineengezet, ... En uiteraard chocolade, speculaas en mandarijntjes, maar aan "letters" doen we hier niet.

Hier geen grote halve familiefeesten, maar dus een gewoon "gezinsmoment" met cadeaus voor de kinderen.

Als 6 december tijdens de week valt, komt ie bij veel mensen vaak in 't weekend vooraf of achteraf (kwestie dat de kinderen direct met hun spullen kunnen spelen). Maar dit jaar valt ie tijdens 't weekend ... Ideaal :).

Deel Deze Pagina