Man wil alles voor de 1e keer...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bryan2013, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi moeders,

Misschien een gekke vraag maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Mijn man wil met ons zoontje alles voor de eerste keer doen. Eerste keer met de tram, 1e keer zwemmen en noem zo maar op. Ons zoontje gaat op de zaterdagen naar opa en oma ( mijn ouders)
    Mijn pa is heel ondernemend met ons zoontje. Dat was hij ook met mijn broer en mij vroeger.

Nu is het zo dat mijn ouders een fietsje hadden staan maar inmiddels is ie veel te klein. Nu belde mijn vader mijn man op om te vragen of hij een skelter voor um mocht kopen. Mijn man wil dit niet want hij wil er eerst 1 kopen en als mijn zoontje hem dan 2 weken heeft dan mag opa er 1 kopen.

Dat is dus met heel veel dingen zo. Ik vin het wat overdreven. Met sommige dingen snap ik het wel dat je dat als ouder eerst wil doen maar dit gaat naar mijn idee te ver en ik ben erg benieuwd hoe de kijk van andere erop is?

Hij zegt ook wel eens dat mijn ouders mazzel hebben dat ze hun kleinzoon 1x in de week zien. Want volgens hem is dat niet zoals het normaal gaat zeg maar...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik ben het met je eens en vind dat je man veeeeeel te ver doorslaat...

en 1x in de week je kleinkind zien vind ik echt niets raars aan...

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn ouders zien mijn kinderen meerdere keren per week. Mijn schoonouders enkele keren per jaar... Er is nu eenmaal geen standaard voor hoe vaak grootouders hun kleinkinderen zien.

En ja, je man overdrijft. Dat je de belangrijke 'eerstes' wil meemaken, dat snap ik. Maar de eerste keer met de tram en de eerste skelter? Serieus? Wilt hij er ook bijzijn voor zijn eerste kus later?

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Precies dit!! Je man gaat echt te ver hij lijkt wel jaloers :(

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Nou hij slaat inderdaad wel erg door. Ik zou daar wel een gesprek over aan gaan. Lijkt me voor jouw ouders ook niet fijn als ze voor ieder dingetje toestemming moeten vragen.

En ons zoontje ziet zijn opa en oma's ook wekelijks. Ik zie dit niet als een gunst ofzo. Iedereen heeft er profijt van.

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ziet zijn opa's meerdere keer per week. Hele familie loopt altijd zo naar binnen en wij bij hen.

Je moet tegen hem zeggen dat hij niet zo moet overdrijven, en dat hij iets aan zijn jaloerse gedrag moet doen. Hij gaat toch ook niet zijn handje vasthouden als hij zijn maagdheid verliest.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je partner slaat echt een beetje door..... Dit is niet 'gezond' meer en verre van normaal en gemiddeld, als je dan in zijn termen wil blijven t.o.v. hoe vaak jou ouders hun kleinkind zien.

Er zijn echt wel dingen waarbij ik het me heel goed kan voorstellen dagje dit zelf met je kindje ala eerste wil beleven, maar dat zit hem toch niet in als eerste een skelter kopen?! Het zal je zoontje echt een zorg zijn en die zal zich dat later ook echt niet meer herinneren.

Wat betreft je andere vraag, grootouders die hun kleinkind eenmaal per week zien vind ik helemaal niet meer dan gemiddeld, maar vrij gewoon. Zeker als ze in de buurt wonen.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je man overdrijft zeker.
    Mijn dochter ziet oma zeker 3x per week
    En ja dan doet mijn moeder ook weleens dingen die wij nooit gedaan hebben met der. Jammer dan zolang zij maar plezier heeft toch?

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Eerste keer dit of dat snap ik dat je dat zelf wil doen/meemaken maar zo werkt het in de praktijk eenmaal niet.
    Vorige week zette de jongste haar eerste stapjes los toen mijn man net de deur uit was.
    Heel erg jammer natuurlijk voor mijn man maar niks aan te doen..
    Als je zelf alle eerste dingen wil dan zul je nog niet eens naar de wc kunnen want dan kan je zomaar wat missen.
    Vind je man ook een beetje doorslaan..
    Laat opa lekker die skelter kopen en dan gaat papa samen met je zoon naar opa om voor het eerst op de skelter te gaan rijden.
    Lijkt idd of papa een beetje jaloers is terwijl opa en oma alleen maar leuke dingen willen doen

10. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pff lastig hoor. Net weer over gehad maar is gelijk weer discussie en ruzie. Hij vind dat mijn ouders ons zoontje ' claimen '
    Hij kreeg vroeger ook de skelter van zijn ouders en wil dat nu ook zo.
    En als ik dit aan hem zou laten lezen dan zegt ie dat jullie niet weten hoe de situatie is en als hij het op zijn werk tegen collega's verteld geven ze hem gelijk. Zegt ie....

Echt een gebed zonder eind.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als hij er een emotionele band mee heeft vanuit zijn verleden, snap ik wel dat hij zelf die skelter wilt kopen. Maar misschien moet je het er dan met hem over hebben of hij dan wel tevreden zal zijn als hij dit mag kopen, of dat ie dan weer iets nieuws gaat verzinnen om over te zeuren.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jemig hij overdrijft idd ontzettend! Gunt hij opa en oma niets? Vind hij dat hij zelf niet genoeg tijd heeft met jullie zoon? Hoe is de band tussen hem en jouw ouders? Mijn man geniet wanneer onze kinderen genieten, ongeacht of hij erbij is of niet. Ik denk dat hij wat los moet gaan laten en je zoon niet zo moet claimen.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hij vindt dat jouw ouders jullie zoontje claimt en zijn reactie daarop is om alle eerste ervaringen te claimen. Erg kinderachtig en sneu voor jullie zoontje. Ik neem aan dat hij er ook achter staat dat ze iedere zaterdag oppassen? Wat claimen ze dan?

14. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja wat hem betreft is iedere zaterdag al best veel. Hij haalt hem ook zo snel mogelijk weer op.
    Hij heeft het er al over dat als hij volgend jaar naar school gaat ik vrij moet nemen het weekend want hij wil niet dat hij door de weeks op school zit een dan zaterdag nog een keer naar opa en oma.

Maarja het heeft geen zin om het er weer over te hebben. Ik zit dan weer aan me ouders 'vastgeplakt ' zoals hij dat zegt.

Maar bedankt voor jullie reacties. Vind ik iig steun bij...

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh dat van die zaterdagen tijdens het schooljaar snap ik dan weer wel. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn kind maar 1 dag op 7 echt thuis was.

16. tuc

tuc Niet meer actief

ja dit begrijp ik dan wel weer idd. Ik denk ook absoluut dat je een kind daar geen plezier mee doet elke week.

Maar verder sluit ik mij ook bij de rest aan. Kijk ging het alleen om de skelter dan kun je dat idd als nostalgie zien, maar als hij dat bij alles doet vind ik het wel erg overdreven.

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Dat je man alles als eerste wilt doen is idd een beetje overdreven... sommige dingen snap ik wel, ik wilde ook graag haar eerste 'echte' fiets kopen, maar mijn moeder was me voor. Dochter superblij! (Dus ik ook).

Ik vind trouwens elke zaterdag wel bijzonder. Daar zou ik niet blij van worden. Weekend is gezinstijd hier.
    Mijn schoonmoeder claimt mijn dochter ook, ze haalt haar nu op maandag van school af. (Wat ik al belachelijk vind). Mijn moeder ziet mijn dochter ook wekelijks en vaker, maar 'claimt' geen tijd met haar. Dus ik geef jouw man wel een beetje gelijk....

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind het moeilijk om je zomaar gelijk te geven. Ik vraag me dan weer af hoe dit verhaal zou zijn als je man het vertelde.
    Waar komt zijn gevoel om alles als eerste te willen doen vandaan? Heeft hij zelf dit soort herinneringen niet aan zijn eigen kindertijd en wil hij het beter doen? Zijn je ouders te vaak in the picture geweest, of heeft hij al eerste dingen gemist?
    Jullie zitten niet op een lijn. Zoveel is duidelijk en bij hem speelt er duidelijk iets waarom hij dit gevoel heeft.
    En daarnaast. Hij is de papa. Of jij het nu overdreven vindt of niet, hij heeft ook recht op zijn eigen wensen over de omgang met zijn zoon. Ook als die anders zijn dan de jouwe of jouw ouders. Je kunt iig niet zeggen dat hij geen aandacht schenkt aan jullie zoon.

19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik vind het ook nogal overdreven, ik vind het een beetje egoïstisch zelfs omdat hij ook het plezier dat je zoontje ervan kan hebben uit het oog lijkt te verliezen. Maar persoonlijk denk ik dus dat er meer achter steekt. Hoe is zijn relatie met jouw ouders? Goed?

20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Met Tuc eens, dit stukje begrijp ik ook. Maar....waar is je man dan in het weekend nu en volgend jaar?

Deel Deze Pagina