Hoe vieren jullie vandaag pakjesavond?

Discussion in 'De lounge' started by mamabri, Dec 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Samen met mijn ouders lekker eten en de Sint komt hopelijk langs.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Om 1600 uur naar mijn ouders, even wat drinken en dan hoort Oma de wc boven. Hoe kan dat nou? Wij zitten toch allemaal beneden? Dochter gaat kijken en in de badkamer liggen alle cadeaus in het bad. Zwarte Piet moest plassen. Piet is ook nog een pakje verloren, deze hangt met een touw aan het dak vast. We gaan dan even uitpakken, soep eten en daarna weer verder met uitpakken. Ik heb er zoveel zin in!

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier met het gezin. Mijn ouders gaan dit jaar naar mijn zus.
    Ik hoop dat manlief niet al te laat thuis is maar ze verwachten behoorlijke files door het slechte weer dus het is afwachten.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier komen de oma's en opa en zijn 3 ooms hier eten om 18u.
    Tafel vol soep/broodjes/wraps en daarna de cadeaus.
    Als die uitgepakt zijn koffie met Sint taart en kan zoontje lekker spelen.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij vieren het lekker met z'n viertjes thuis. Om 3 uur ga ik de kinderen uit school / van het kdv halen en als we thuiskomen is mijn man (als het goed is) ook net thuis. Dan eerst even warme chocomel met slagroom drinken en daarna krijgt mijn man een smsje met een hint waar de eerste cadeaus verstopt liggen. In het uitgepakte cadeau zit steeds een briefje met een raadsel waar ze het volgende cadeau kunnen vinden (alles ligt verstopt door heel het huis). Tussendoor eten we lekkere hapjes, dan kunnen ze nog even met hun cadeaus spelen en daarna is het bedtijd. Zin in! :)

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle en Jitte moeten vandaag naar school en eigenlijk ook naar de BSO. Het is vandaag mijn werkdag maar ik heb vrij gevraagd. Ik ben dus lekker thuis... :D De BSO heb ik afgezegd, anders werd het veel te laat, dan kan ik ze pas om 17.00 ophalen, eerst eten en daarna cadeau's, dat gaat hem niet worden.

Nu dus: Om 15.30 gaan mijn man en ik ze ophalen op school en dan hangt er een rijmpje op de achterdeur dat sint al geweest is en dat de cadeautjes al gebracht zijn. Die staan dan al in de woonkamer. Zo kunnen ze op hun gemak uitpakken en spelen. Ik ga zo boodschappen doen en alvast de macaronisaus maken, dan hoef ik vanavond alleen maar de macaroni te koken en het zaakje door elkaar te husselen. Lekker makkelijk dus! :d

Ik heb er zin in!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    We eten vanavond eerst met ons gezin erwtensoep, daarna wachten we onder het genot van warme chocolademelk en pepernoten op de sint en zijn pieten die een bezoekje aan ons komen brengen. Wanneer ze weg zijn gaan we de kado's uit pakken.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij vieren pakjesmiddag in verband met onze jonge kinderen.

Rond 14.30 uur/15.00 uur doen we net alsof Zwarte Piet komt. (Lees: wij gaan voor het keukenraam zingen. Mijn vriend doet net alsof hij naar de WC moet en zorgt ervoor dat de jutezak met cadeaus in de gang komt te staan. Dan bonst hij op de kamerdeur, gooit een handvol strooigoed naar binnen en verdwijnt op de WC.
    Vervolgens gaan Aiden en ik naar de gang toe en vol verbazing bewonderen wij de jutezak met cadeaus. Mijn vriend trekt nog even opzichtig de WC door en uit ook zijn verbazing :p als hij de gang op komt.)

Verder zet ik schalen met strooigoed, taaitaai en marsepeinen aardappeltjes op tafel.

Qua eten doen wij nu nog niets bijzonders. Aiden zit in een lastige fase qua eten en lust bijna niks. Heb dus wat uit de diepvries getrokken.

Hoop over een paar jaar gezellig met ons gezinnetje te gaan gourmetten ofzo op pakjesavond. Gezellig!

9. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Wij vieren het met mijn ouders, zus en zwager en mijn oma.

Ze komen hier rond etenstijd en dan eten we lekker met ze alle een kop soep met wat stokbrood. Daarna doen we een bakkie koffie en tijdens de koffie zorgen we er voor dat de DVD van Sinterklaas naar binnen komt, dan kijken we de DVD en ondertussen zet ik weer wat kleine hapjes neer en dan komen de kado's

Lekker een rustig maar vooral gezellig avondje met allemaal lekkernijen.

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Rond 15:30 komen ouders, schoonouders, mijn zus en haar vriend. Rond 16:30 bonst Zwarte Piet (buurman) op de deur en gooit hij de Sint DVD in de bus, daarna kadootjes uitpakken en eten.

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    We gaan zaterdag naar mijn ouders, mijn zus en haar vriend en hun dochter komen dan ook. Net als mijn oma.
    Daarna doen we smiddags pakjes, zodat ze eerst nog even smiddags kunnen slapen.

Het broertje van mijn schoonzus speelt altijd piet, en loopt ook met de optocht mee daar. Dus die komt ook even langs :)

12. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

Feb 18, 2013
    856
    62
    28
    Female
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Wij hebben het afgelopen maandag gevierd bij me broer samen met me moeder en oma!! Me nichtje is 3 ;) dus was een gezellige avondje!! vanavond ben ik alleen met me vriend lekker op de bank met een warme chocomel en chocopepernoten ons laatste sinterklaas avondje met ze tweeen ;) volgende jaar met onze kleine wonder!!!
    Iedereen een fijne avond!!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    :( kan ik me echt zo voorstellen

Ik heb dat heel lang gehad. Mijn vader overleed op 28 november en we moesten toen een paar dagen later sinterklaas vieren...mijn broertje was nog maar 5. Dat was zo'n rotgevoel. Leuk doen...terwijl je je ontzettend verdrietig voelt.

Wel mooi gebaar van van je oudste dochter. Heel lief.

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Na het eten zet ik lekkere dingen op tafel en zetten we de zak voor de deur. Mijn man appt de buurvrouw dat die op de deur kan bonzen en dan halen we de zak met cadeautjes naar binnen. Zo'n zin in! Ben zo benieuwd naar het gezichtje van ons meisje.

Aankomend weekend gourmetten we bij mijn schoonouders en staat er ook nog een zak met cadeautjes, heb ik begrepen... :)

15. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Mijn ouders, mijn zussen en hun gezin + aanhang (zitten volwassen kinderen bij) komen allemaal gezellig rond een uur of 5 hierheen en eten hier. Ik sta nu lekker nasi, gehaktballetjes in satesaus en salade te maken, en vanavond maak ik er nog een grote pan shoarma bij, zodat de liefhebbers zelf pitabroodjes kunnen vullen. Na het eten verwacht ik dat Sinterklaas een grote berg cadeautjes en surprises komt afleveren, en zijn we daar lekker een paar uur mee zoet. Na de cadeautjes gaat mijn zoontje naar bed, en borrelen wij nog gezellig na.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,019
    548
    113
    hier komen rond etenstijd opa en oma... broodjes hamburger eten, na het eten cadeautjes, lekker iets drinken en een hapje nog daarna

17. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Niet.. Voor de tweede keer in m'n hele leven. Eerste keer was met stage in Afrika en nu omdat we over een paar dagen gaan trouwen en centjes even moeten bewaren. Maar als ons kindje er volgend jaar is dan ga ik uiteraard los want ik kijk altijd het hele jaar erna uit.

18. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wij gaan om 4 uur richting mijn ouders, schoonouders en mijn zus komen ook daarheen. Dan gaan we vast een paar pakjes doen. Dan lekker uiteten en s'avonds pakken we de rest uit.

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Wij vieren altijd op 5 december anders is het nep / niet echt, soms moet je tradities in ere houden.

Nu is heel het huis al versierd en de tafel staat vol met snoep en om 17 uur mogen ze hun eerste pakje open maken (die ze vanmorgen in hun schoen hebben gekregen) daar zit een video van sint in met verhaaltje en waar de rest van de kadootjes staan.

20. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Niet.. ons meisje is nog te jong om er uberhaupt iets van mee te krijgen dus zelf doen we niets. Omdat ze wel 2 neefjes heeft die ouder zijn, vieren we het zaterdag bij opa en oma die weer te gek zijn om ze te overladen met cadeaus :) en daarna lekker eten met de hele fam.

Share This Page