Hoe vies mogen jullie kindjes worden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oleander1986, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Sowieso worden ze hier schoon afgeleverd en krijgen ze vaak vies terug.
    Vind ik alleen maar een goed teken, dan hebben ze lekker kunne ravotten.

Onlangs erg gelachen op het schoolplein, we gingen de oudste van school halen maar het regende.
    Kortom de jongste had al een beetje een natte broek, maar op het plein begon hij heerlijk in alle plassen te springen en te stampen, hij vond het zoooo leuk en hij was ook zoooo nat!! Maar ach dacht ik wat maakt het uit, thuis lekker pyjama aan en warme chocomelk.

Maar je had de andere ouders moeten zien kijken! Grote ogen en een afkeurende blik.
    Maar wat maakt het nu uit als kinderen vies worden? Hoort erbij vind ik!

Joyce

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Nouja zeg, dat vind ik dan weer een beetje een aparte uitspraak. Dus als een kindje met een papvlek op zijn shirt of zwarte zand knietjes naar het kdv of gastouder gaat is het meteen armoedig?
    Alsof arme mensen hun kinderen niet kunnen schoonhouden :(
    Ik zorg ook dat mijn zoon schoon afgeleverd word op de psz, maar om nou te zeggen dat ik een ander kindje wat er niet tip top uitziet armoedig vind, nee....

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zou het slonzig vinden...

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    denk dat al onze dochter er over een paar jaar aan toe is om te ravotten in de speeltuin dan krijgt dus echt niet mooie schoenen aan.
    denk dat ik hier dan laarsjes aan zou trekken maargoed ..ik heb dit allemaal nog niet ervaren dus de tijd zal het leren....:D

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    mee eens!

Ik ken zelf iemand waarvan hun dochtertje na t eten van dr hapjes en er dus helemaal onder zit ook in die kleertjes de deur uitgaat..
    dat vind ik niet kunnen..staat zo vies...
    Maar vies worden in de speeltuin etc moet kunnen... afleveren of ergens heen gaan...altijd wat schoons aan EN meenemen..voor het geval er ongelukjes gebeuren ;)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier over het algemeen ook schoon de deur
    hoe ze terugkomt.. dat is nogal eens een ander verhaal gezien madammeke bij voorkeur door de zandbak ploegt op school :)

Maar wij poetsen inderdaad tanden voor het aankleden en ontbijten met boterhammen en melk.
    dus de kans op vlekken is nogal minimaal
    en als je je shirt vol melk giet.. tja dan moet je wel wat schoons aan trekken want drijfnat de deur uit kan natuurlijk niet :)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@bloem; tja ze krijgt hier gewoon schoenen aan... alleen niet dr net nieuwe schoenen
    want de eerste keer is het toch altijd jammer :)
    maarja ook die nieuwe schoenen zijn na verloop van tijd de schoenen voor school.. terwijl er andere nieuwe schoenen in de kast staan voor de nettere gelegenheden :)

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier ook altijd netjes ergens naartoe. Vind het er ook niet uitzien als ze met een vlek ergens binnenkomt. Hoe ze terugkomt is een ander verhaal ;) Maar over t algemeen valt het erg mee.

En stampen in de plassen, ja dat mag (maar ga zelf niet meedoen!!). Maar idd niet die hele diepe. Als haar maillot nat wordt, is het huilen en dan blijft ze erover miepen. Dus niet zo'n handig idee als we nog naar de winkel moeten oid. Op de terugweg, prima, dan kunnen we direct door naar huis ;)

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik moet bekennen dat ik betoom vreselijk vind als een kind niet schoon binnen komt op het kdv of op visite. Sowieso zal dat bij mijn vrienden en familie niet gebeuren maar je ziet het weleens. Ik zou niet weten wat d beweegredenen zijn om dat te doen.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dat eigenlijk ook hoor, ik zeg ook altijd: zal mij een worst wezen waar iemand zn kleertjes vandaan haalt of het nu de kringloper is of een stervensdure merkkledingzaak.. als het maar schoon is.

Ik vind het echt meer dan vreselijk als een kindje al ergens vies binnen komt.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja vind ik echt heel armoedig ja
    wand die papvlek heb je dus al thuis gezien
    zo gaat mijn kind dus niet de deur uit

maar is MIJN mening
    en daar hoef JIJ het niet mee eens te zijn hoor!

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    proest:D

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    zelf als ik naar mijn werk ga en ik mors een klodder yoghurt op mijn kleding laat ik het ook niet zitten

en vind t erg triest als je een kind al smerig afleverd terwijl het een kleine moeite is om iets schoons aan te trekken.
    dat is hetzelfde als gaan winkelen met loeizwarte handjes en een smerig mondje
    wat een moeite om handen te soppen en een natte lap over die gezichtjes

het meest gore is een jas die er uit ziet om soep van te koken
    en helaas zie ik dit ook allemaal op het kdv voorbijkomen
    ongekamde haartjes smorgens ook zo iets)

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je snapt toch wel wat Oleander bedoelt of niet?
    Zij vindt het er ook niet uit zien, begrijp ik.
    Maar jij vindt het dus 'armoedig' zelfs als een of andere kakmama haar kind met een vlek in de dure jurk/broek/trui naar psz/kdv brengt.
    Zou mijn woordkeuze ook niet zijn.
    Op de psz van mijn zoontje komen kinderen die in de winter in zomerkleren lopen of kleding dragen met gaten erin of die veel te klein is.
    Dát is armoedig. En verdrietig.

Vieze kleren of toet vind ik gewoon onverzorgd.

Maar dit is mijn mening en daar hoef jij het niet mee eens te zijn hoor!

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi was vanmiddag met dochter aan het shoppen en ze had een koekje gegeten, deels uitgekwijld over haar jas en het was ook redelijk aangekoekt op dr wangen.
    Zag er niet uit (en heb t snel geprobeerd zo netjes mogelijk te krijgen), maar zag t beeld even voor me bij het lezen van jouw post, Mirell ;)
    Verder eens hoor :).

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik gebruik het woord armoedig ook voor slonzig, slordig, onverzorgd... heb daar verder geen bedoeling. Lastig hoor, geschreven taal ...

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
  18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Van mij mag hij gewoon vies worden, merkkleren aan of niet. Als het vies word weet ik iig zeker dat hij plezier heeft gehad :D

Kleren is maar materialistisch en kleding vergaat en is altijd te koop, maar een herinnering aan de kindertijd blijft altijd en kindertijd is maat eenmalig en daar moet van genoten worden :)

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik laat idd zien dat het gemierenn*k is ja. Want beide woorden hebben verband met elkaar.
    En als ik daar ook voor moet mierenn*ken dan is dat zo.

Deel Deze Pagina