Hoe vies mogen jullie kindjes worden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oleander1986, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tuurlijk! De pret die je dan hebt is onbetaalbaar, en wat nat is wordt wel weer droog.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal met je eens.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat het schoon zijn betreft: als er iets gemorst wordt en het is een klein plekje, dan maak ik dat plekje schoon. Dan ga ik niet meteen compleet verkleden hoor!

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik noem onverzorgt altijd armoedig:p

en inderdaad ik hoef het niet met jou eens te zijn;)
    ieder zo zijn woordgebruik toch!

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik zeg het zelfs tegen mijn eigen man als ie kreukels in zijn hemd heeft

heey wat zie jij er armoedig uit doe is je hemd onder een hete strijker

maar weet je elk woordje word op de weegschaal gelegt op een forum!
    en ook ik maak me daar wel eens schuldig aan:)

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    lijkt me ook wel een keer leuk
    Mierenneuken is weer eens wat anders dan mijn vent:D

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    om iedereen weer even gelijk te stemmen

ik vind het niet netjes om mijn kind in viese kleertjes af te leveren
    hoe vies ze terug komt het zal me een zorg wezen!
    maar schoon gaat ze heen

en mijn kind heeft ook wel eens een plakmond van snoep koek enz
    maar heb wel altijd natte doekkies bij me snoetepoeters zijn ook overal te koop als ik ze vergeten ben haal ik een pakkie tijdens het shoppen

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier gewoon een schoon kind... Ze heeft zelf al een hekel aan vies dus de kans dat ze vies de deur uit wil is al niet heel groot.

Gister was ze in dr witte maillot in een plas modder gevallen...
    Toen heeft ze in de wc (op de kinderboerderij was het) eerst nog dr maillot staan poetsen. En nee dat is dan echt niet mijn idee :)

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    bestaat dit zeiktopic nog steeds?
    kinderen zijn kinderen en die smeren nou eenmaal op hun goedkope of dure kledig tja so what??

je moet mijn dochters eens zien aan het einde van de dag...:D
    wij hebben nu een heerlijke zwarte zandbak voor de deur omdat ze de straat hebben opengebroken ivm glasvezelkabels aanleggen en nieuwe rioleringen.... en ja alle kindjes hier uit de straat zitten na school heeerlijk met hun knietjes in dat zwarte zand te scheppen... inclusief de mijne met hun mooie kleertjes:D ach laat ze lekker... dan gaan ze daarna lekker onder de douche en de kleertjes in de was met een extra scheutje vlekkenoplosser.... zal mij echt aan mn reet roesten zoiets hoor....

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    whahah ja en zeik je ook nog ff lekker mee:D

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

*proest!*:D

12. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hahaha. Genen?? ;)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@oleander: toevallig vertelde mijn moeder vandeweek dat ik (toen ik een jaar of 2 was) altijd perse in de zandbak wilde spelen
    maar keihard ging huilen zodra er zand op handen of voeten kwam..

dus ja ik vrees het ergste wat betreft de genen :)

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben net met de jongste naar een speeltuin geweest (heerlijk in de zon) en hij was ontzettend vies toen hij mee naar huis ging. Spelen in de zandbak, rollen door het gras, geiten, schapen en varkens aaien zijn nou eenmaal geen activiteiten waar je schoon bij blijft...
    Dus... de wasmachine draait weer en zoonlief ligt te slapen na een erg leuke ochtend gehad te hebben.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn kids mogen erg vies worden door spelen en eten ed. (je kan niet van een bijna 2jarige verwachten dat hij netjes eet)
    zo krijgen de kids als ze gaan verven wel een kliederschort aan en als ze buiten gaan spelen krijgen ze geen nieuwe kleding aan.
    maar wat ze aan hebben mag best vies worden.
    ik ben alyssa wel aan het leren dat ze een beetje moet oppassen.

merkkleding hebben ze allebei en dat mag ook best vies worden.

liefs doris

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier dochter die vies worden heerlijk vind maar als ze te vies is dan gaat ze gillen haha resultaat ik verkleed haar soms 2 tot 3 keer per dag.
    Nu het heerlijk weer is gaat ze dus ook vaker douchen maar laat dr maar lekker vies worden hoor. is alleen maar goed voor dr.

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Zoontje liep hier pas met 21 maanden. Die zomer ben ik ook niet veel buiten geweest met hem, omdat a) al z'n 'vriendjes' van zijn leeftijd al konden lopen en lekker in de speeltuin spelen, b) D. alleen maar kon kruipen en als hij buiten aan het kruipen was altijd na 1 middag een gat in z'n broek kroop (daar werd ik niet goed van!!!) en c) omdat ik zelf rugklachten heb en niet elke keer zoontje van de grond kon optillen.

Dus... daarom zat ook ons zoontje vaak in de wandelwagen en verder veel thuis.
    En nu speelt hij lekker veel buiten en mag hij ook vies worden. Dat maakt me niet zoveel uit. Ik baal wel van gaten in de broeken en vlekken die er niet meer uit gaan.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben gisteren voor het eerst 'echt' buitengespeeld, waarbij mini zelf actie ondernam zeg maar :).
    Hij zat van boven tot onder onder het stoepkrijt, zijn billen waren vies van het steeds op de border in de tuin te gaan zitten, opstaan, weer zitten (net ontdekt dat hij dat ook kan), zand op zijn knietjes van het vallen.. Super!
    Hij had wel zeeman kleertjes aan geloof ik.

Laatst had hij een hilfiger spijkerbroek aan en we liepen in de bouwmarkt. Meneer kreeg het op zijn heupen en wilde niet meelopen en wat ik dan altijd doe is gewoon doorlopen en zijn hand stevig vasthouden. Hij sleept dan met zijn knietjes over de grond en heeft gek genoeg de grootste lol. En dan is het weer oké :). Maar goed dat doe ik dan ook gewoon met een dure broek hoor!

19. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Zoontje mag lekker vies worden, als hij naar de creche gaat (waar ze een hele grote zandbak hebben) krijgt hij geen nieuwe kleding aan ook niet als hij hier in de tuin gaat spelen.

Wel krijgt ie als we gaan verven een schort voor.

Met eten hebben we em geleerd om boven z'n bord te eten en dat gaat eigenlijk al lange tijd goed, dat scheelt ook een hoop was :D

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb oude spijkerbroekjes, en oude schoentjes (gekregen van nicht) en oud vest voor als hij de tuin in gaat, want grasvlekken in mooie spijkerbroek vink toch zonde :)

Deel Deze Pagina